AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Vi har vært gift i 10 år, nå begynner jeg å bli lei og kjede meg. Deg er alltid jeg som må ta initiativ til å finne på noe. Han trives godt nok med «vanlig hverdag». Jeg får han av og til med på å finne på noe, men han tar aldri initiativ og jeg kjenner det begynner å påvirke mine følelser, jeg er lei og kjeder meg. Jeg har sagt det ril han mange ganger, men det skjer aldri noe endring. What to do? Anonymkode: 4de58...475
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Skrevet 20. oktober 2023 Dere høres ikke kompatible ut. Anonymkode: 58498...da7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi har vært gift i 10 år, nå begynner jeg å bli lei og kjede meg. Deg er alltid jeg som må ta initiativ til å finne på noe. Han trives godt nok med «vanlig hverdag». Jeg får han av og til med på å finne på noe, men han tar aldri initiativ og jeg kjenner det begynner å påvirke mine følelser, jeg er lei og kjeder meg. Jeg har sagt det ril han mange ganger, men det skjer aldri noe endring. What to do? Anonymkode: 4de58...475 Han er fornøyd og det er ikke du. Du har sagt det mange ganger og ikke noe skjer. Da er det opp til deg, blir du eller går du? Anonymkode: 4a165...ee9 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 Ta ansvar for dine egne behov. Finn på ting uten han for å sprite opp hverdagen din. Kurs, reiser, restaurantbesøk. Han vil åpenbart ikke, og det må du akseptere. Anonymkode: 5cc82...da6 2 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ta ansvar for dine egne behov. Finn på ting uten han for å sprite opp hverdagen din. Kurs, reiser, restaurantbesøk. Han vil åpenbart ikke, og det må du akseptere. Anonymkode: 5cc82...da6 Enig. Du må bare gjøre det du selv vil, så får han henge seg på hvis han vil. Blir han aldri med, selv om du ønsker det, så får du tenke deg om hva du gjør videre. Noe må dere vel gjøre sammen, annet enn å betaler regninger. Anonymkode: 499a7...aff 1 1
Fighter83 Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ta ansvar for dine egne behov. Finn på ting uten han for å sprite opp hverdagen din. Kurs, reiser, restaurantbesøk. Han vil åpenbart ikke, og det må du akseptere. Anonymkode: 5cc82...da6 Enig! Ta ansvar for dine egne behov selv 👍 Endret 20. oktober 2023 av Fighter83 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #8 Skrevet 20. oktober 2023 Ja, skulle ønske vi kunne «møtes på midten», han sier han skal prøve å ta initiativ, men skjer ikke noe😔 Tar deres menn initiativ? Isåfall til hva? ts Anonymkode: 4de58...475
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, skulle ønske vi kunne «møtes på midten», han sier han skal prøve å ta initiativ, men skjer ikke noe😔 Tar deres menn initiativ? Isåfall til hva? ts Anonymkode: 4de58...475 Har du forklart han faktisk hvor mye dette påvirker deg, eller har du bare slengt det ut og han har tolket det som «sutring» (slik mannfolk gjerne gjør?). Hvis ikke ville jeg satt meg ned med han og sagt at dette faktisk påvirker deg i stor grad, og du ønsker at dere skal møtes på midten. Sånn at han virkelig skjønner det. Når du faktisk får han med på ting, er han med og gleder seg, og koser seg. Eller oppleves han som uinteressert? Anonymkode: ca093...c5a 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du forklart han faktisk hvor mye dette påvirker deg, eller har du bare slengt det ut og han har tolket det som «sutring» (slik mannfolk gjerne gjør?). Hvis ikke ville jeg satt meg ned med han og sagt at dette faktisk påvirker deg i stor grad, og du ønsker at dere skal møtes på midten. Sånn at han virkelig skjønner det. Når du faktisk får han med på ting, er han med og gleder seg, og koser seg. Eller oppleves han som uinteressert? Anonymkode: ca093...c5a Ja, jeg har sagt hva jeg opplever på en ganske ok måte tror jeg, så samtalen er helt fin rundt det. Han er nok litt «gnien» på penger, så dersom det koster penger, så er det vanskeligere. Når vi snakker om det kan han foreslå å gå tur, se en film, eller så er han opptatt av ting som må gjøres hjemme. Jeg føler jeg «trenger noe mer». ts Anonymkode: 4de58...475
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #11 Skrevet 20. oktober 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg har sagt hva jeg opplever på en ganske ok måte tror jeg, så samtalen er helt fin rundt det. Han er nok litt «gnien» på penger, så dersom det koster penger, så er det vanskeligere. Når vi snakker om det kan han foreslå å gå tur, se en film, eller så er han opptatt av ting som må gjøres hjemme. Jeg føler jeg «trenger noe mer». ts Anonymkode: 4de58...475 Kanskje du kan foreslå at dere setter av en liten sum i måneden til hyggelige ting, og tydelig igjen på hvor mye dette faktisk betyr for deg og dette trengs for forholdet deres? Hvis han synes det er vanskelig med uforutsett pengebruk, så kan det hende han er mer komfortabel med at det er «en fast post» i økonomien, og ikke «går utover» andre aspekter. Anonymkode: ca093...c5a 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #12 Skrevet 20. oktober 2023 Han liker jo en vanlig hverdag? Hvorfor skal han ta initiativet til ting DU ønsker å gjøre, når han kun deltar på de tingene for å glede deg? Jeg tar aldri initiativet til å skru på en fotballkamp på tv. Hvis mannen ønsker det så får HAN ta initiativet til det, og ikke klage på at jeg ikke foreslår fotballkamp like mye som han. Det er jo mye enklere at man selv tar initiativet til ting man har lyst til. Anonymkode: aadd3...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #13 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han liker jo en vanlig hverdag? Hvorfor skal han ta initiativet til ting DU ønsker å gjøre, når han kun deltar på de tingene for å glede deg? Jeg tar aldri initiativet til å skru på en fotballkamp på tv. Hvis mannen ønsker det så får HAN ta initiativet til det, og ikke klage på at jeg ikke foreslår fotballkamp like mye som han. Det er jo mye enklere at man selv tar initiativet til ting man har lyst til. Anonymkode: aadd3...8bc Men skal han leve en vanlig hverdag testen av livet da eller? Det blir ganske dødt og kjedelig for ts. fremover.. Anonymkode: 4f395...780
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #14 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men skal han leve en vanlig hverdag testen av livet da eller? Det blir ganske dødt og kjedelig for ts. fremover.. Anonymkode: 4f395...780 Resten* Anonymkode: 4f395...780
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #15 Skrevet 21. oktober 2023 Minner meg litt om eksmannen min. Fullstendig tiltaksløs. Men han var i tillegg ikke fornøyd med det. Synes det skjedde for lite i livet. Men nektet å gjøre noe med det. Han tok heller all sin frustrasjon på meg. Mye små-sur, fraværende og lite fleksibel. Og det var en kamp å få han med på ting. Men når han først var med syntes han det var så fantastisk. En flott opplevelse som beriket livet. Og så kom vi hjem og det var samme tralten der han sakte men sikkert ble muggen på meg igjen. Jeg er skilt nå og finner på ting på egenhånd. Er mye enklere å oppleve livet uten noen som drar deg ned Anonymkode: 7f3d9...502
Fremmed fugl Skrevet 21. oktober 2023 #16 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, jeg har sagt hva jeg opplever på en ganske ok måte tror jeg, så samtalen er helt fin rundt det. Han er nok litt «gnien» på penger, så dersom det koster penger, så er det vanskeligere. Når vi snakker om det kan han foreslå å gå tur, se en film, eller så er han opptatt av ting som må gjøres hjemme. Jeg føler jeg «trenger noe mer». ts Anonymkode: 4de58...475 Først det med penger, er det et faktisk problem? Eller er han bare gnien. Det er det første jeg hadde sjekket ut. Løsningen på om det er et økonomisk problem er litt annerledes. Stagnasjon er grøfta på enn side om veien til et godt samliv, utrygghet er grøfta på andre siden. Supert at du tar tak, har snakket med han og prøver å få råd på KG. Det betyr at du prøver å sikre forholdet deres. Er forholdet viktig for mannen din? Eller er du bare enn dame som per nå er grei å være sammen med?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #17 Skrevet 21. oktober 2023 Altså, om han blir med uten protester når du foreslår noe, synes jeg ikke så synd på deg. Veldig mange er sånn. Anonymkode: dbed9...99c 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #18 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 19.10.2023 den 22.20): Vi har vært gift i 10 år, nå begynner jeg å bli lei og kjede meg. Deg er alltid jeg som må ta initiativ til å finne på noe. Han trives godt nok med «vanlig hverdag». Jeg får han av og til med på å finne på noe, men han tar aldri initiativ og jeg kjenner det begynner å påvirke mine følelser, jeg er lei og kjeder meg. Jeg har sagt det ril han mange ganger, men det skjer aldri noe endring. What to do? Anonymkode: 4de58...475 Se tilbake på forholdet. Hvis hans ideer er blitt avvist, latterliggjort eller aldri blitt noe av og du har tatt styringen i forholdet. Da har han respondert på det og satt seg i baksetet. På lørdag kveld er det kona som bestemmer filmen 🙂. Setter jeg på noe jeg har lyst å se tar hun frem en bok eller lytter til podcast. Resultatet etter noen år er at hun kommer med forslag og jeg sier ja eller nei. Hun har tatt styringen. Hvis hun nå skulle klage over at jeg er passiv i prosessen når det gjelder hva vi ser på tv 😄😄 Anonymkode: 4dcc0...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå