Gå til innhold

Kejmisk peeling hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har akne-arr på ansiktet mitt og det er varig. Er det mulig å fjerne/behandle dem hjemme?

Anonymkode: 10b76...d3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn pent med en mild syre. Mandel-syre er den mildeste. Melkesyre (lactic acid) og AHA er også ganske milde. Begynn med lav prosent, så kan du øke mengden eller øke antall dager i uka du bruker de. Bruk de på kveldstid og bruk solfaktor om dagen. 

Om du tåler disse kan du starte med kombinasjoner eller å bruke syrer flere kvelder på rad. 

Anonymkode: 61653...f9e

• Hjerte 1
Skrevet

Noen har hatt godt resultat med AHA+BHA-peelingen fra The Ordinary over flere år

• Hjerte 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Begynn pent med en mild syre. Mandel-syre er den mildeste. Melkesyre (lactic acid) og AHA er også ganske milde. Begynn med lav prosent, så kan du øke mengden eller øke antall dager i uka du bruker de. Bruk de på kveldstid og bruk solfaktor om dagen. 

Om du tåler disse kan du starte med kombinasjoner eller å bruke syrer flere kvelder på rad. 

Anonymkode: 61653...f9e

Synes du at The ordinary, Niacinamide 10% + Zinc 1% 30ml er fint?

Skrevet
1 minutt siden, katties said:

Noen har hatt godt resultat med AHA+BHA-peelingen fra The Ordinary over flere år

Søsteren min har akuratt anbefalt det samme.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes du at The ordinary, Niacinamide 10% + Zinc 1% 30ml er fint?

Den gjorde ikke noe for meg personlig, men så synes jeg også at det er svært få serumer som faktisk har fungert for meg. Ingrediensene er ikke dårlige: niacinamid og zink sturker hudbarriæren og virker anti-inflammatorisk, men jeg har ikke lengre noe særlig problemer med det ene eller det andre. Før jeg utviklet intoleranse mot propanediol, likte jeg deres Lactic Acid + HA (peeling), bruker deres Vitamin C Powder, granactive retinoid, Ascorbic Acid + Alpha Arbutin, Resverstrol + Ferrulic Acid, Mandelic Acid + HA (peeling), og så er det en del produkter som jeg syntes var litt "meh", men som kanskje kan fungere for andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...