Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min er rett over 40, og har det siste året begynt å huske ekstremt dårlig..  eksempel, gir jeg han en beskjed dagen før og neste dag er det glemt. Hva er dette?

Anonymkode: 9548e...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør fastlegen.

Skrevet

Kan jo være alt fra litt stress til demens, umulig for noen her å svare på.

Anonymkode: c8fc4...490

Skrevet

Viktig forskjell: har han glemt det men husker at du sa det mår du minner han om det, eller husker han heller ikke at du sa det? Sistnevnte kan jo være tidlig demens…

Anonymkode: 7095b...486

Skrevet

Jeg er slik og mann over 40, har bare innsett at jeg er en stressa og distre fyr. For mye å tenke på, og jeg klarer ikke å huske hva som har skjedd forrige dag.. må også ha kalender på alt som skal skje fremover. Har gitt opp å huske på viktige ting, og er helt avhengig av digitale verktøy.

Har bra jobb og fungerer bra der, men å huske private ting er bare helt nedsnødd…

Men jeg må nok bli litt sunnere i kostholdet og trene mer.. jeg tror det ligger mye i det.

Anonymkode: 23959...880

Skrevet

Eller selektiv hukommelse, enkelte av oss karfolka er flinke til det 🤫

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har han problemer med fordøyelsen, så kan det være brainfog fra Sibo. 

Anonymkode: 399ea...6b4

Skrevet

Jobber han? Fungerer han i jobben sin?

Anonymkode: f5c70...2ae

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Ser du en endring fra tidligere, og hvordan er livssituasjonen deres nå i forhold til tidligere? 

Hvis forholdet fortsatt er ganske ferskt kan det være så enkelt som at man er mer opptatt av å være på sitt beste overfor partneren i forelskelsesfasen. Min ble mer glemsk når barna kom til og det ble mer å huske på, høyere tempo og mindre søvn. Man blir jo glemsk av lite søvn. Han har også sluttet å høre etter når jeg prater i takt med at relasjonen mellom oss har blitt dårligere. Jeg mistenkte tidlig demens, han glemte de utroligste ting, -som han ikke hadde fått med seg i utgangspunktet viser det seg. Det handler også om hvor han velger å legge energien. Den er på jobben. 

Dersom det er en stor endring som ikke kan forklares ut i fra livssituasjon hadde jeg sendt ham til legen for en helsesjekk. Det kan være stress, hormonbalanse, depresjon og en rekke andre ting som man kan gjøre noe med.  

Anonymkode: 2f37f...84a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...