AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Lurer på om noen har erfaring med å selv be om utsettelse på behandling hos DPS? Jeg har vært i systemet i lang tid, men alltid vært pliktoppfylende, og alltid møtt til alle timer. Men nå i det siste, selvfølgelig midt i krevende terapi, så har det pga kapasitet hos DPS vært i snitt 3 uker mellom hver time, som i grunn fungerer dårlig. Nå har jeg ikke time før i midten av november, og uttrykte at jeg syns ikke det er greit med 5-6 uker mellom hver slik time, da det krever ekstremt mye av meg selv, og per nå er det også sterke reaksjoner mellom hver "økt". Har heldigvis en fastlege som følger opp i tillegg, som også er bekymret for hvordan ting er. Men lurer da på om noen har utsatt egen behandling, altså at man ber om at behandling restarter når det mulighet for tettere oppfølging over en periode, for å unngå slik det er per nå. Den ene delen av meg vil virkelig videre i livet, men den andre siden sliter ekstra mye når man ripper ganske hardt opp i ting en time, også går det mange uker til noe skjer neste gang. Er redd for at DPS vil finne på å "avslutte" ved bruk av noe svada om "manglende motivasjon" eller noe slik, om jeg faktisk ber om dette. Anonymkode: b1e68...5ed 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #2 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 19.10.2023 den 21.16): Lurer på om noen har erfaring med å selv be om utsettelse på behandling hos DPS? Jeg har vært i systemet i lang tid, men alltid vært pliktoppfylende, og alltid møtt til alle timer. Men nå i det siste, selvfølgelig midt i krevende terapi, så har det pga kapasitet hos DPS vært i snitt 3 uker mellom hver time, som i grunn fungerer dårlig. Nå har jeg ikke time før i midten av november, og uttrykte at jeg syns ikke det er greit med 5-6 uker mellom hver slik time, da det krever ekstremt mye av meg selv, og per nå er det også sterke reaksjoner mellom hver "økt". Har heldigvis en fastlege som følger opp i tillegg, som også er bekymret for hvordan ting er. Men lurer da på om noen har utsatt egen behandling, altså at man ber om at behandling restarter når det mulighet for tettere oppfølging over en periode, for å unngå slik det er per nå. Den ene delen av meg vil virkelig videre i livet, men den andre siden sliter ekstra mye når man ripper ganske hardt opp i ting en time, også går det mange uker til noe skjer neste gang. Er redd for at DPS vil finne på å "avslutte" ved bruk av noe svada om "manglende motivasjon" eller noe slik, om jeg faktisk ber om dette. Anonymkode: b1e68...5ed Risikoen er jo at det aldri blir noe bedre. Leger og psykologer slutter i hopetall på sykehusene og psykiatri er vel det feltet som mangler aller flest folk. Men det er jo ikke feil å snakke med de om det, Anonymkode: 8c0ba...872 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #3 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg ville snakket med dem, ikke nødvendigvis foreslå utsettelse, men mer være tydelig på hvordan så mange uker mellom timene påvirker deg, og hvordan det ikke er nok hjelp for deg. Det høres veldig lite ut. Jeg går to ganger i uka, merker stor forskjell på en gang i uka og to, for meg fungerer det bedre. Jeg går til avtalespesialist. Kunne du snakket med fastlegen om henvisning til avtalespesialist, så kan du stå på venteliste mens du har kontakt med dps. For meg høres ikke 5-6 uker mellom timene ut som behandling, mer sporadisk kontakt. Jeg tror ikke det blir bedre ved å vente, jeg tror eneste du kan gjøre er å være tydelig på dine behov. Anonymkode: 66f0f...699
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå