AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Del Skrevet 19. oktober 2023 Jeg er oppvokst med katter og har hatt katt hele livet. Vært vandt til at alle kattene jeg har hatt, har vært kosete i større eller mindre grad. Nå når sistemann døde av alderdom bestemte jeg meg for å kjøpe kattunge i sommer, en hankatt. Problemet er at katten er ikke kosete i det hele tatt. Nå har jeg hatt den i et par måneder uten at den har vist større interesse. Kommer aldri og legger seg i fanget eller i nærheten av meg. Ligger alltid langt unna. Aldri hørt han male når jeg er borti han. Prøver jeg å stryke han lett over ryggen så unngår han hånden min. Det er som han ikke liker meg noe særlig. Han løper rundt her og leker osv, men meg er han ikke interessert i. Kommer aldri bort til meg på eget initiativ. Det eneste han kan gjøre er å gå etter meg om jeg går fra ett rom til et annet. Men stikker unna så fort jeg viser han oppmerksomhet. Er dette vanlig?? Anonymkode: 48723...396 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 20. oktober 2023 #2 Del Skrevet 20. oktober 2023 Det er helt vanlig for kattunger. Min katt brukte vel 2-3 år før den fant noen interesse av å kose. Frem til da var det bare lek som gjaldt. Og noen katter bare liker ikke så godt kos heller. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Del Skrevet 20. oktober 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er oppvokst med katter og har hatt katt hele livet. Vært vandt til at alle kattene jeg har hatt, har vært kosete i større eller mindre grad. Nå når sistemann døde av alderdom bestemte jeg meg for å kjøpe kattunge i sommer, en hankatt. Problemet er at katten er ikke kosete i det hele tatt. Nå har jeg hatt den i et par måneder uten at den har vist større interesse. Kommer aldri og legger seg i fanget eller i nærheten av meg. Ligger alltid langt unna. Aldri hørt han male når jeg er borti han. Prøver jeg å stryke han lett over ryggen så unngår han hånden min. Det er som han ikke liker meg noe særlig. Han løper rundt her og leker osv, men meg er han ikke interessert i. Kommer aldri bort til meg på eget initiativ. Det eneste han kan gjøre er å gå etter meg om jeg går fra ett rom til et annet. Men stikker unna så fort jeg viser han oppmerksomhet. Er dette vanlig?? Anonymkode: 48723...396 Kattunger vil som oftest UTFORSKE, LEKE.. Det er instinkt. Ikke kose. Så det du opplever er vanlig ja. Anonymkode: 33fb6...0c6 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulling Skrevet 20. oktober 2023 #4 Del Skrevet 20. oktober 2023 Kattungen er i en alder der det er mere sprell enn kos. Og de blir mere kosete med alderen, eldre katter er mest kontaktsøkende som regel. Når du nettop har hatt seniorkatt er kontrasten stor, men det er sannsynligvis på grunn av katter i HELT forskjellige livssfaser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #5 Del Skrevet 20. oktober 2023 Jeg har også en som er nesten lik. Men han oppsøker meg hele tiden, legger seg i sofaen om jeg sitter der. Legger seg i sengen sin rett ved siden av sengen min når jeg legger meg, blir med på turer med hunden osv. Klapper jeg på ham så stikker han. Ser ut som om han får skikkelig kregla av det. Han snakker ikke men jeg føler det er nesten som han sier æææææsjj!! Mens han åler seg unna. Jeg har såvidt hørt han male og nå er han nylig blitt ett år. Han maler såvidt når jeg gir ham noe snacks, eller når han kjeder seg om natta og ser at jeg våkner til. Han sitter da rett på gulvet oppi sengen sin å stirrer på meg, han har sikkert vært borti meg først også før jeg våkner. Da maler han såvidt. Nylig så har han begynt å stryke seg en gang og to inntil hånden min når han kommer inn, litt sånn kjapt.. før noen ser det liksom 😂 Jeg har jo litt på om han feiler noe, er syk eller noe slikt, men etter som jeg har fått forklart så er noen katter bare slik. Jeg har aldri vært borti det og har hatt katter i oppveksten og i voksen alder. Til og med villkatter vi har tatt inn har vært kosete og malere. Så jeg synes han er bare rar.. håper han blir mer kosete etter hvert. Anonymkode: b822c...ebf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Del Skrevet 20. oktober 2023 Jeg er forvert for dyrebeskyttelsen og har hatt mange kattunger. De fleste jeg har hatt er ganske kosete, men de fleste vil ikke ligge på fanget(eller ligge generelt ) Noen elsker å ligge på fanget, dure og kose, men noen vil bare leke, ødelegge og rive ned. Jeg vil anbefale deg å gå via dyrebeskyttelsen neste gang. Folkene der kjenner katten ut og inn. Aller helst ville jeg anbefalt en voksen katt. Da vet man hva man får, personligheten er satt. Anonymkode: e8685...a45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Del Skrevet 21. oktober 2023 De vil jo bare leke da, min ene kunne godt sove i fanget når hun var liten, men hun koste ikke. Hun ble 3 år i sommer og først nå har hun begynt å komme på fanget regelmessig for kos. Jeg har hatt en som var skikkelig fangpus hele veien, dvs hun var som en baby og lå på brystet mitt hele tiden. Men hos de andre har de først blitt kosete som litt eldre altså. Anonymkode: 279ba...133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #8 Del Skrevet 22. oktober 2023 Tulling skrev (På 20.10.2023 den 9.10): Kattungen er i en alder der det er mere sprell enn kos. Og de blir mere kosete med alderen, eldre katter er mest kontaktsøkende som regel. Når du nettop har hatt seniorkatt er kontrasten stor, men det er sannsynligvis på grunn av katter i HELT forskjellige livssfaser. Okei det har bare vært en veldig merkelig opplevelse. Jeg har som sagt sikkert hatt mellom 10-15 katter opp gjennom årene og aldri har jeg opplevd en kattunge som viser NULL interesse. Kan skjønne at kattunger ikke har tålmodighet til å ligge på et fang og slikt, men å unngå hånden min for eksempel, det synes jeg nesten er litt ekstremt. Men så har jeg vel vært heldig med alle de andre kattene mine da, for de har som sagt vært mer eller mindre kosete som kattunge. Ingen av dem har skydd menneskelig kontakt på denne måten. Anonymkode: 48723...396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 22. oktober 2023 #9 Del Skrevet 22. oktober 2023 Katter er like forskjellige som vi mennesker er. Noen elsker kos, helst på fanget, andre foretrekker kosen "ved siden av", mens andre igjen bare vil ha bittelitt kontakt på egne premisser. I voksen alder har jeg/vi hatt fire katter totalt med fullstendig forskjellige preferanser. Gamlepus var en eksepsjonell fangpus, jo større fang, jo bedre, og helst i timesvis av gangen. Hun begynte å male bare du så på henne. Storepus var en veldig særegen gubbetype, han satte veldig stor pris på både børsting og kos hvis han satt på kattetreet, men hvis han lå i sofaen og du satte deg ned ved siden av han for å kose, så gikk han etter et par minutter, da var det nok. Andre ganger kunne han komme opp og legge seg mellom meg og tastaturet og insistere på kos, men det var også maks fem-ti minutter før han gikk igjen. Alt på hans premisser. Lillebror er helt EKSTREMT kosete, men har det alltid travelt, samt er en skikkelig kålorm, så han klarer ikke å ligge stille når han får kos, han vrir seg i sitt eget skinn, og skal ikke sitte på fanget, men kan fint finne på å legge seg på deg hvis du ligger i sofaen. Så har du Lillesnupp, som elsker kos, men aldri på fanget. Hun skal på død og liv være rett i nærheten, og kan også finne på å mase høl i huet på oss etter kos, mens hun sitter akkurat ute av rekkevidde. Hun koser gjerne på deg, med fjeset. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #10 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 19.10.2023 den 20.52): Jeg er oppvokst med katter og har hatt katt hele livet. Vært vandt til at alle kattene jeg har hatt, har vært kosete i større eller mindre grad. Nå når sistemann døde av alderdom bestemte jeg meg for å kjøpe kattunge i sommer, en hankatt. Problemet er at katten er ikke kosete i det hele tatt. Nå har jeg hatt den i et par måneder uten at den har vist større interesse. Kommer aldri og legger seg i fanget eller i nærheten av meg. Ligger alltid langt unna. Aldri hørt han male når jeg er borti han. Prøver jeg å stryke han lett over ryggen så unngår han hånden min. Det er som han ikke liker meg noe særlig. Han løper rundt her og leker osv, men meg er han ikke interessert i. Kommer aldri bort til meg på eget initiativ. Det eneste han kan gjøre er å gå etter meg om jeg går fra ett rom til et annet. Men stikker unna så fort jeg viser han oppmerksomhet. Er dette vanlig?? Anonymkode: 48723...396 Og hvorfor er det et problem? Jeg har en frøken på 8 år som ikke er en typisk kosefrøken. Alt skjer på hennes premisser,noe det selvsagt skal,men jeg har aldri sett på det som noen problem. Jeg elsker henne like høyt ❤️ Anonymkode: 52930...486 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #11 Del Skrevet 22. oktober 2023 Ikke alle katter liker å ligge på fanget. Passer en fire år gammel en for dyrebeskyttelsen her, og hun er veldig sosial og følger etter meg overalt, men å ligge på fanget, det gidder hun ikke. Anonymkode: a385b...a63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #12 Del Skrevet 22. oktober 2023 Er han kastrert? Anonymkode: 4cc84...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #13 Del Skrevet 21. mars Motsatt her, nye kattungen på 4mnd er ekstremt kosete, skal skubbe skinnet sitt til ansiktet vårt, skal sove på oss, storepus derimot, vil kun ha kos når han ber om det, ellers biter han. Anonymkode: c347f...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå