Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spennende å høre andres erfaringer nå mot slutten

Anonymkode: 4ef4b...420

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ingen med noen av barna. Så det kan starte helt plutselig uten forvarsel og det kan være en trøst for de som nærmer seg slutten og er lei, men ikke har noen som helst tegn på at det snart skal skje. 

Skrevet

Ingen, så gikk plutselig vannet.

Anonymkode: 045b8...2ce

Skrevet

Ingen tegn, før riene startet og kom tette og harde. Omtrent tre timer senere var de født. To fødsler med tre års mellomrom. 

Anonymkode: b2187...337

Skrevet

Ingen tegn før riene startet.

Anonymkode: 75b05...17a

Skrevet

Ingen tegn, vannet bare fikk. To dager senere ble det HK. 

Anonymkode: 24a60...4ae

Skrevet

Kjente svake rier a la mensenkramper 3,5 dager før gutten kom.

Anonymkode: ca9b2...baf

Skrevet

Absolutt ingen. Jordmor så lite tegn til modning og var 100% sikker på at jeg kom til å gå maks overtid.

Vannet gikk med et brak på morgenen på termindatoen 🥰

Skrevet

Knekkelyd da slimproppen gikk, og så kom riene med 3 mins mellomrom umiddelbart.

Anonymkode: 5d936...11d

Skrevet

Sistemann ble jeg igangsatt. Men nest siste som var min 4 da, var jeg på overtids kontroll 2 dager over termin. Jeg satt med sånn registrering i 2 timer ikke en eneste sammentrekning i løpet av dem to timene. Dro hjem og hadde tenkt ble ikke noe fødsel i løpet av den helgen så jeg skulle slappe av. Skulle lage oss noe god mat, og skulle bare sove litt. Legger meg ned og så gikk vannet. 5 min etterpå starter første sammentrekningene og han eg født nøyaktig 33 min seinere, hjemme i senga. Jeg har hatt raske fødsler før han, så jeg viste sjangsen var stor for og ikke rekke føden. Jordmoren min kom heldigvis, sykehuset nekten og komme selv om dem hadde lovt det flere ganger om fødsel startet hjemme. Tegn på nr 1 var mye kynnere regelmessig i en god del timer, før det starter skikkelig. Min 2 fikk jeg også kynnere men på vei til sykehuset stoppet dem helt, ville snu og dra hjem. Heldigvis gjorde vi ikke det, kom inn dørene på sykehuset med 2 cm og han var født 30 min fra vi gikk inn dørene på føden til han var ute. Med min 3 gikk vannet hjemme, rushet inn på sykehuset med tanke på hvor fort nr 2 hadde kommet, selv om føden mente det var lite vits før veene hadde startet 😅 det øret hørte jeg ikke på, ellers hadde hun også vært en hjemmefødsel. Hun kom fra første sammentrekning til hun ble født ca 40 min. Jeg ble undersøkt og var 5 cm følte trykketrang. Jordmor bare nei du må vente, ok tenkte jeg hun kom på neste sammentrekning hun også 😬. Jordmoren sa etterpå at den ungen tok henne helt på senga. 

Anonymkode: 6c4e5...ee8

Skrevet

I noen få dager før fødselen hadde jeg veldig press i underlivet og lystene når jeg stod oppreist. Jeg hadde også løs mage i ca to dager før. Så våknet jeg ei natt av «stamming» dypt inn bak skambeinet kjentes det ut som, som jeg etter hvert forstod at var rier da smertene der ble mer intense og kom med kortere mellomrom. Så fødte jeg noen timer etter. Merket ingen slimpropp før fødselen, og vannet ble tatt på føden. 

Anonymkode: 2c361...c70

Skrevet

Ingen 🥴 så måtte igangsettes. Hadde litt mer kynnere mot slutten, men det var liksom aldri noe som sa at fødselen kom til å starte. 

Anonymkode: d51c7...efb

Skrevet

Ingen, bortsett fra første rie.

Med førstemann kom jeg hjem fra en lang skitur, tok en dusj og så litt på tv. Plutselig kom riene, så gikk vannet og etter 2 timer var barnet født.

Andremann kom også kjapt. Uten noen forvarsel enn de vanlige, som rier, vannet gikk og aktiv fødsel. 

Anonymkode: caa01...4da

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.10.2023 den 20.26):

Spennende å høre andres erfaringer nå mot slutten

Anonymkode: 4ef4b...420

Hunden nistirret på meg hele tiden.

Anonymkode: b9c0b...ce7

Skrevet

Ingen, ble igangsatt med alle tre. 

Anonymkode: fc925...ebe

Skrevet

Gradvis økende kynnere. Skjønte ikke at jeg hadde rier før jeg var på kontroll og hadde 3cm åpning😅

Anonymkode: 9daaf...887

Skrevet

Våknet opp midt på natta med magesmerter som var av og på. Gikk ikke opp for meg at det kunne være rier, selvom jeg var et par dager på overtid og visste at lillegutt skulle komme ut snart uansett😅

Trodde også jeg hadde tisset på meg, men vannet hadde da gått. 
Sa ifra til samboer og ringte opp til føden. Hadde allerede 7 cm åpning, og tok ikke lang tid før han kom ut☺️

Anonymkode: b7c7f...9a5

Skrevet

Ingen verdens ting 😅 Var til og med og sjekket åpning dagen før fordi jeg spurte om stripping, men da sa JM at «her er det null åpning og ingen modning, så det er ikke vits».

Hadde likevel en fin fødsel ☺️ Riene startet av seg selv da jeg satt hjemme og spiste frokost, ingen tegn den natten, men hadde VELDIG livlige drømmer. 

Anonymkode: e5205...70a

Skrevet

Med første ble jeg strippet, da gikk slimproppen samme kveld, og så gikk jeg over to døgn med vonde og slitsomme maserier før det endelig kom igang. Anbefales ikke 😅

Med andre merket jeg at jeg begynte å få litt vel hyppige kynnere utover ettermiddagen, som etterhvert gikk over i rier på kvelden. Hadde åtte cm åpning når vi vel kom oss inn på sykehuset på morgenkvisten.

Anonymkode: 35a01...60f

Skrevet

Våknet på morgenen av at vannet gikk 🙈 Om jeg hadde kjent noe i løpet av natten hvis jeg var våken vet jeg ikke. Men kan ikke ha hvert så veldig mye i og med at jeg sov godt.

Riene startet noen timer etter at vannet gikk. 

Anonymkode: 6a73e...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...