Gå til innhold

Er dette lang nok tid for transit i AMS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om 1 t 25 minutter. Flight fra Europa, videre til Norge. Samme flyselskap. Er det lenge nok? Det er mulig å ta et tidligere fly og ha transit på 2 t 45 minutter, men da mister jeg verdifull tid på stedet jeg reiser fra…

Mister jeg flyet videre, må jeg vente til neste dag. 

Anonymkode: 5345c...544

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, i utgangspunktet skal jo det gå fint så lenge flyet ikke er kjempeforsinket :)

Anonymkode: 1a660...c88

Skrevet

Er det samme bilett hele veien? Vi ble sittende fast i bilettkontroll i Athen i timesvis,  mistet nesten flyet vårt, kom fra Lesvos uten gjennomgående billett. 

• Liker 1
Skrevet

Bør gå fint så fremt du med fra Europa mener innad i Schengen.

Anonymkode: e0bbf...e6c

Skrevet
Topsi skrev (22 minutter siden):

Er det samme bilett hele veien? Vi ble sittende fast i bilettkontroll i Athen i timesvis,  mistet nesten flyet vårt, kom fra Lesvos uten gjennomgående billett. 

Ja, det er gjennomgående billett. 
Og ja, det er innenfor Schengen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er gjennomgående billett. 
Og ja, det er innenfor Schengen. 

Da burde det kunne funke

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er snakk om 1 t 25 minutter. Flight fra Europa, videre til Norge. Samme flyselskap. Er det lenge nok? Det er mulig å ta et tidligere fly og ha transit på 2 t 45 minutter, men da mister jeg verdifull tid på stedet jeg reiser fra…

Mister jeg flyet videre, må jeg vente til neste dag. 

Kjør på med 2t 45 flyet.

Forsinkelser kan skje på det første flyet du tar og da vil den verdifulle 1t og 15 minuttene du mister ikke være så verdifull lenger. Ellers er det irriterende å stresse på flyplasser.

Det er ikke verdt risken selv om det vanligvis går fint.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde 1 time transfertid på Schiphol i høstferien. Pga forsinkelser fra første flyplass, hadde vi kun 40 minutt igjen til neste fly da vi landet, og pga at vi satt helt bakerst i flyet og det kun var mulig å gå ut foran, hadde vi kun en halv time. Vi småløp bort til gaten, og rakk det fint, men bagasjen vår kom ikke med flyet. Den fikk vi levert to dager senere.

Hvis det er en gjennomgående billett ville jeg tatt sjansen på 1t 25 min. Hvis du tåler en forsinkelse, tåler å bli satt på et senere fly. Men hvis det er helt i kveldinga, og du risikerer å måtte overnatte til neste dag hvis du mister flyet, ville jeg nok bestilt det flyet som gir deg mest tid i mellomlandinga.

Anonymkode: 5d4c8...d3e

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tok sjansen på 1 time og 25 minutter. Schiphol opererer med minst 40 minutter til transfer. Jeg er klar over risikoen hvis flyet skulle bli forsinket - men jeg flyr ofte, og opplever sjelden at det er store forsinkelser. Jeg skal ta siste fly videre til destinasjonen min den kvelden, så ved en evt forsinkelse blir det overnatting i Amsterdam… Men den risikoen får jeg bare ta. Takk for innspill!

Skrevet

Schiphol er notoriske på å miste bagasje. Jeg hadde beregnet lenger tid rett og slett for å få med bagasjen. Reiser dere med håndbagasje går dette helt fint. 

Anonymkode: 15b85...286

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 11.13):

Schiphol er notoriske på å miste bagasje. Jeg hadde beregnet lenger tid rett og slett for å få med bagasjen. Reiser dere med håndbagasje går dette helt fint. 

Anonymkode: 15b85...286

Ja, de er fæle der! Det har riktignok aldri skjedd meg, men jeg kjenner noen som mister bagasjen HVER gang! 🤣 Det er på vei hjem, så da er det ikke krise hvis bagasjen ikke kommer med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...