Gå til innhold

Valp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kjøpte meg nylig en valp, den er ca 13 uker gammel, fikk den for en ukes tid siden.

Er vant med hunder da jeg er oppvokst med samme rase, og hadde en som ble avlivet i fjor, den ble 14 og ett halvt år.

Grunnen til at jeg lager en post er at valpen og jeg sliter veldig med å knytte bånd, den elsker alle den møter og er som en valp skal være. Glad og leken, og veldig tillitsfull.. Mot alle andre en meg.

Han følger etter meg og suttrer litt når jeg går ut av leiligheten (ikke alene selvsagt), å litt glad når jeg kommer inn, noe som går fort over så fort han inser hvem jeg er.

Legger meg på gulvet med han for å leke, han er totalt uinteresert og skuler bare på meg. Jeg er liksom kun bra nok når jeg gir mat og når jeg lufter ham. Løfte han opp på fanget? Nånei, skal ned etter ca 5 sekunder. Alle andre er ok.

Hva skjer?  Aldri hatt dette problemet med valper eller andre hunder tidligere. 🤷‍♂️😥

Anonymkode: b0c5f...851

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det høres kjipt ut. Jeg har også lurt på å skaffe meg ny valp etter å ha mistet min i fjor, og dette er en av de tingene jeg er redd for. Tenk om valpen ikke liker meg. Uansett, full sympati herfra! Følger og håper noen har kloke svar. 

Anonymkode: b1c2a...cd2

Skrevet

Du kan begynne med å ikke la den få hilse på alt og alle. Det er kun du som skal leke, mate, lufte osv. 

• Liker 1
Skrevet

Den får hilse på dem som kommer på besøk, føler det blir litt feil å nekte den dette da det kan føre til usikkerhet vedrørende dette.

Det er kun jeg som gir den mat, lufter den og iallefall "prøver å leke med den" 🙂

Ved lufting er det kun meg og valp foreløpig.

Skrevet

13 uker og fremdeles usikker og preget av at den har mistet sin aller kjæreste: Mor og søsken. Tar litt tid å knytte nye bånd. Vær tålmodig. La den sove mye. lek når den er klar. kos. La den være valp.

Anonymkode: 9a794...d31

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den får hilse på dem som kommer på besøk, føler det blir litt feil å nekte den dette da det kan føre til usikkerhet vedrørende dette.

Det er kun jeg som gir den mat, lufter den og iallefall "prøver å leke med den" 🙂

Ved lufting er det kun meg og valp foreløpig.

Vinduer mellom 8 og 12 uker er alt lukket når det kommer til den beste tilknytningsperioden deres. Nå må du gjøre det som er nest best. Besøk kan du ta når dere har etablert et bedre forhold. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

13 uker og fremdeles usikker og preget av at den har mistet sin aller kjæreste: Mor og søsken. Tar litt tid å knytte nye bånd. Vær tålmodig. La den sove mye. lek når den er klar. kos. La den være valp.

Anonymkode: 9a794...d31

Ja lek kun på dens premisser, sover den så sover den, vekk aldri en sovende valp.

Men prøver å initialisere lek når den er på farten og tydeligvis vil leke. Men så fort den ser det er meg så bare "Meh, ferdig nå" 😅

Skrevet

Den er 11 uker, skriveleif beklager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...