Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Helt hjem, svindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

STYR UNNA. kjenner ei som har fått tømt kontoen sin på akkurat denne måten. 

Anonymkode: 6b5e6...4d9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

STYR UNNA. kjenner ei som har fått tømt kontoen sin på akkurat denne måten. 

Anonymkode: 6b5e6...4d9

Fyf^*{* folk er frekke! Tenk å være så ufyselig! Kjenner jeg blir sint 🥵

Anonymkode: 5fe4a...06d

Skrevet

Bruk Fiks Ferdig.

Jeg selv sender kun med posten, samtidig krever jeg forhåndsbetaling. Dette godtar alltid de som kjøper av meg på finn.no.

Anonymkode: 55247...c97

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bare hvis den er for stor for postkassen din… Slapp av, ‘a.

Anonymkode: 0252a...afa

Slapp av selv du, for det du sier er tull. Jeg har jobbet i en bedrift som har hatt ansvar for å utlevere pakker for Helt Hjem og det var mer enn nok av pakker som lett kunne vært lagt i postkasser som ble levert der.

Anonymkode: cf026...488

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud...

Anonymkode: 22015...4c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud...

Anonymkode: 22015...4c7

Hva

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare hvis den er for stor for postkassen din… Slapp av, ‘a.

Anonymkode: 0252a...afa

Feeeeil 🙃 er ikke alle steder de har avtaler med bud, å da er det «hentested» som kan være en eller annen butikk. Her er det princess på et kjøpesenter 

Anonymkode: b26d0...2f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjorde det før jeg tenkte på at det var svindel🥲 la ikke inn kortdetaljene men alle andre opplysninger 🤷🏼‍♀️ Uff.. 

Dette er jo det mest tydelige tegnet.

Hvor ellers oppgir du kortinformasjon for å få penger?

Jeg både kjøper og selger mye på nett, og jeg har aldri måtte oppgi kortinformasjon for å motta penger. Man oppgir kontonummer, ikke kortinformasjon... det er kun når man skal betale at man bruker kortinformasjon.

Anonymkode: 7d104...575

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Eg la ut noko på marketplace og fekk 3stk dagleg slike. "eg betalar gjennom tise/helt hjem, også kjem det ein og hentar varen. Berre legg inn info på denne lenka..." Alle sa det same, og alt var svindel. 

• Liker 4
Skrevet

Bare den klossete grammatikken viser at dette er scam. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal selge noe til en mann på nett. Synes det hele virker rart. Han har en adresse som ikke finnes, å nummeret han har starter på 00. Han sender meg til en nettside som tilsynelatende er helthjem, men nettside URL er annerledes. Det står at varen er betalt. Har helthjem en egen betalingsløsning for kjøp mellom privatpersoner ? Betaler de ut beløpet til avsender for varen? 

Bruk alltid fiks ferdig så vet du at ingen svindler deg.

Anonymkode: 4183f...311

Skrevet

Jeg får også slike meldinger på marketplace. De skriver at de vil ordne frakt med helthjem. Men det er alltid selger som ordner med frakt, så det er bare lureri! Om du sjekker Facebook profilen til kjøper så er profilen ofte laget i år, og vennene bare utenlandske navn. 

Anonymkode: 6a1a2...cc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt hjem er genialt, men det er mye svindel med navnet deres. 

Anonymkode: e8698...331

"Helt hjem" er latterlig elendig. Heldigvis har vi Posten og PostNord som faktisk fungerer. Bruk dem.

Anonymkode: fbe12...925

• Liker 1
Skrevet

Dette er nettsiden til helthjem.

https://helthjem.no/

Er det ikke den du sendes til så er det forsøk på svindel. Blokker, rapporter og styr unna.

Er du så uheldig at du har lagt inn noe som helst informasjon på nettsiden så er det lurt å endre på det.

Har du skrevet inn et brukernavn og passord bør du endre det alle stedene du evt. bruker dette.

Har du logget inn med f.eks google må du endre det og alle passordene du måtte ha lagret i auto utfyllingen.

Har du skrevet inn betalingsinformasjon kontakter du banken ved første anledning og forteller hva som har skjedd. De hjelper deg videre derfra.

Anonymkode: ce55a...ace

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja var det jeg stusset litt på. Jeg hadde tenkt til å spørre vedkommende om leveringsopplysninger men da hadde han allerede ordnet med frakt å trengte min info. Først tenkte jeg at det var en handlekraftig mann og at det var da hyggelig så jeg slapp, men den gang ei.. 😳

Det gir uansett ingen mening at kjøper skal ordne med frakt. Og om så var hvorfor skulle du da i tillegg logge deg inn på en side og legge igjen personlige opplysninger om kjøper allerede hadde ordnet frakt som han selv skulle betale? Det er jo du som selger som vet hvor stor og tung pakken er og skal skrive på den.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruk alltid fiks ferdig så vet du at ingen svindler deg.

Anonymkode: 4183f...311

Fiks ferdig er helt ubrukelig for selger. Kjøper kan bare si at de ikke har fått varen, at varen er ødelagt eller at de har fått en murstein. Selger sitter da igjen med hele tapet og får ikke utbetalt pengene fra Finn.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skal selge noe til en mann på nett. Synes det hele virker rart. Han har en adresse som ikke finnes, å nummeret han har starter på 00. Han sender meg til en nettside som tilsynelatende er helthjem, men nettside URL er annerledes. Det står at varen er betalt. Har helthjem en egen betalingsløsning for kjøp mellom privatpersoner ? Betaler de ut beløpet til avsender for varen? 

1. om noen sender deg en lenke? Ikke trykk på den. Skriv selv inn firmanavnet i nettleseren din og gå inn den veien. 
2. om noen sender deg en sms og vil at du skal trykke på noe i den? Slett den. Uansett hvem de påstår seg å være - konkludert kongen, banken eller bestemoren din.
3. om noen ringer deg og du ikke vet hvem de er? Ikke ta telefonen. Søk opp nr og finn ut hvem de er og så ringer du tilbake om du ønsker å snakke med dem.
4, om noen - noen som helst - ønsker betalingsinformasjonen din (banken inkludert!) ? Slett og bloker.

Du kan ikke velge å samtidig være aktiv på nett og andre diginåtale plattformer og velge å ikke utvise normalt nettvett. Da blir du svindlet. Det er ikke engang snakk om «hvis» du blir svindlet. Det er snakk om «når». Og det er verken leit eller rart eller trist. Å velge å ikke utvise nettvett er som å velge å ta på seg en mørk jakke og gå tur på motorveien. Det er idiotisk. Og veldig forståelig når det går galt.

Anonymkode: fc9be...154

• Nyttig 1
Skrevet

Helt hjem er ubrukelig, har hendt at budet lot være å ta med seg pakken selv om den lå lett tilgjengelig i ulåst postkasse. Blir kun posten heretter.

Anonymkode: 915fd...bff

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt Hjem burde bytte navn, du må hente pakken på hentested... Ren løgn.

Anonymkode: cf026...488

Jeg får alltid mine pakker helt hjem.

Anonymkode: 7894d...829

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...