Macro Skrevet 19. oktober 2023 #21 Del Skrevet 19. oktober 2023 Du står ovenfor en av dine viktigste oppgaver som dyreeier, og det er å la hunden din slippe. Ikke mer smerte og pining men å la den få fred. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreaJohan Skrevet 19. oktober 2023 #22 Del Skrevet 19. oktober 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Men er det virkelig ingenting å gjøre? Ville prøvd alt av alternativ medisin osv for å slippe dette 😢 Anonymkode: 31c44...cde Jeg kan forstå frustrasjonen, men ikke gjør det... Jeg skal være litt brutal med deg. Ikke la hunden lide fordi du ikke klarer å gi slipp. Ikke la hunden lide fordi du vil ha h*n lengst mulig, la h*n få fred. Er du oppriktig skeptisk til behandlingen hunden har fått, kan du dra til en annen veterinær. Men... Svaret er nok det samme, kanskje til og med anbefaling om å avlive umiddelbart så h*n kan slippe mer smerte 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinity123 Skrevet 19. oktober 2023 #23 Del Skrevet 19. oktober 2023 Såkalt høye leververdier som vises på blodprøve trenger IKKE å bety leversvikt! Hadde en katt som dessverre er død nå, han ble nesten 18 år gammel. Når han var 12,5 år ble han plutselig i dårlig form; ville nesten ikke spise, matt i pelsen - helt enkelt syk og tufs og ikke seg selv. Ventet ett par dager, så dro jeg til min veterinær. En utvidet blodprøve viste meget høye leververdier. Fikk beskjed av vet at katten hadde leversvikt og pga hans alder på 12,5 år var det best for han å bli avlivet. Jeg fikk sjokk, hadde ikke forventet at katten kunne bli «så syk så fort» (selvom jeg i ettertid vet at dyr kan det…). Jeg tok med meg katten hjem og bestemte meg for å få en second opinion. Dagen etter fikk jeg time hos en annen klinikk med egne spesialister på indremedisin. Kortversjonen er at katten hadde en innkapslet byll i bukhulen, det var denne som ga de høye leververdiene og kattens nedsatte allmentilstand. Han fikk en intens antibiotikakur og ble 100% frisk. Normal leververdi resten av livet. Ønsker deg lykke til med hunden din. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #24 Del Skrevet 22. oktober 2023 On 10/20/2023 at 1:02 AM, AnonymBruker said: Hunden er «scanna» fra topp til tå. Ultralyd, blodprøver, urinprøve, røntgen osv. De finner ingen grunn til at dette har skjedd.. heldigvis er hun glad i dyrlegen så det ikke er for mye stress for henne.. alle organer ser normale ut, har kun vært blodprøver som har gått fra å være ikke så bra til fullstendig svikt. Sliter bare med å godta at dette skal være slutten. Hvordan kan en lever bare svikte? Det jeg sa om alternativ medisin var forresten satt litt på spissen bare for å poengtere hvor desperat jeg er etter at hun skal bli frisk. Har fått beskjed om at hunden ikke har smerter. Hun spiser og drikker og vi går korte turer. Jeg håper jo på et mirakel her.. Anonymkode: 31c44...cde Har de sjekket hunden for Leptospirose? Anonymkode: 0aec4...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #25 Del Skrevet 24. oktober 2023 Snart gått 1 uke og fortsatt med oss ♥️ Hun har ikke lenger tics/rykninger og heller ikke veldig ustødig. Forrige uke var hun ikke interessert i å gå tur, men nå småløper hun på tur igjen. Skummelt å håpe på for mye da vi fikk beskjed om at dette går ikke.. tar en dag av gangen og glad hun fortsatt er her. Spiser og drikker bra, vil ikke ha sin mat, men googlet meg frem til mat for å hjelpe leveren + kosttilskudd for lever som går ned på høykant. Håper vi får litt mer tid ts Anonymkode: 31c44...cde 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #26 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Snart gått 1 uke og fortsatt med oss ♥️ Hun har ikke lenger tics/rykninger og heller ikke veldig ustødig. Forrige uke var hun ikke interessert i å gå tur, men nå småløper hun på tur igjen. Skummelt å håpe på for mye da vi fikk beskjed om at dette går ikke.. tar en dag av gangen og glad hun fortsatt er her. Spiser og drikker bra, vil ikke ha sin mat, men googlet meg frem til mat for å hjelpe leveren + kosttilskudd for lever som går ned på høykant. Håper vi får litt mer tid ts Anonymkode: 31c44...cde Ville fått henne sjekket hos en annen veterinær. På Facebook siden: Hunder med kroniske sykdommer, HD og andre ledd/muskelsykdommer. Er det mange med god kunnskap om forskjellige sykdommer hos hund. Ville laget ett innlegg der, og spurt om noen har opplevd lignende. Masse god bedring til vofsen din ❤️ Anonymkode: 879ba...66c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #27 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Snart gått 1 uke og fortsatt med oss ♥️ Hun har ikke lenger tics/rykninger og heller ikke veldig ustødig. Forrige uke var hun ikke interessert i å gå tur, men nå småløper hun på tur igjen. Skummelt å håpe på for mye da vi fikk beskjed om at dette går ikke.. tar en dag av gangen og glad hun fortsatt er her. Spiser og drikker bra, vil ikke ha sin mat, men googlet meg frem til mat for å hjelpe leveren + kosttilskudd for lever som går ned på høykant. Håper vi får litt mer tid ts Anonymkode: 31c44...cde Så godt å høre at det er håp. Ville vært veldig forsiktig med å søke råd på KG.. Selv om alle vil det beste for hunden så har man ikke grunnlag for å anbefale avliving. Oppsøk flere veterinærer og vær helt sikker før du tar drastiske valg. Vet hvor sykt trist det er når hunden er syk, så kan bare forestille meg smerten når den er dødssyk. Sender styrke til både deg og hunden❤️ Anonymkode: 97dfe...679 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 25. oktober 2023 #28 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 19.10.2023 den 19.00): Å kjære vene. Bare dager igjen? Da ville jeg avlivet på stedet enn å ta med hunden hjem for å la den lide. Skjønner at dette er svært vanskelig for deg, men husk på ansvaret du har som eier: at hunden din for det første har det godt mens den lever og for det andre får en god avslutning på livet. Anonymkode: 798bc...eb0 Dette. Det er en forferdelig beskjed å få, men man har som eier ansvaret for å avslutte når man har kommet til det punktet at det ikke er mer å gjøre. Det er ikke riktig å la kjæledyret gå gjennom noen pinefulle siste dager fordi man selv vil utsette det uunngåelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #29 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Snart gått 1 uke og fortsatt med oss ♥️ Hun har ikke lenger tics/rykninger og heller ikke veldig ustødig. Forrige uke var hun ikke interessert i å gå tur, men nå småløper hun på tur igjen. Skummelt å håpe på for mye da vi fikk beskjed om at dette går ikke.. tar en dag av gangen og glad hun fortsatt er her. Spiser og drikker bra, vil ikke ha sin mat, men googlet meg frem til mat for å hjelpe leveren + kosttilskudd for lever som går ned på høykant. Håper vi får litt mer tid ts Anonymkode: 31c44...cde Håpet dere setter hunden foran egen følelser så fort hunden viser tegn på at den ikke har det bra igjen. Du har faktisk et ansvar for å være dens røst og gjøre det som er best for den Anonymkode: 76863...5f7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #30 Del Skrevet 30. oktober 2023 Hvordan går det TS? Anonymkode: 879ba...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #31 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvordan går det TS? Anonymkode: 879ba...66c Går ganske greit. Drikker jo en del og må dermed ut for å tisse hver 3-4 time. Fortsatt god matlyst og aktiv på tur. Hadde ikke gjettet at hun var dødssyk hadde det ikke vært for dyrlegen. Redd vi våkner opp en dag og at hun skal være gul i øynene og skikkelig dårlig.. På torsdag er det to uker siden vi fikk beskjeden. Fikk beskjed om å komme tilbake om 2 uker «om hunden enda lever».. så snart ny time for blodprøver. Kjenner jeg ikke stoler på veterinærene og at de bare har gitt opp fordi hunden snart er 13 år. Anonymkode: 31c44...cde 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 31. oktober 2023 #32 Del Skrevet 31. oktober 2023 Å miste et kjæledyr er veldig vondt, men så må man tenke på. Hvem er det man holder dyret i livet for - deg selv eller dyret. Er det så mye smerter og veterinæren sier det ikke er håp så tenker jeg at de vet hva som må til samme hvor vondt det er. Veldig trist å høre om hunden din - gruer meg til den dagen min skal videre til evige jaktmarker. Har opplevd det flere ganger før og det er like vondt hver gang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #33 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Går ganske greit. Drikker jo en del og må dermed ut for å tisse hver 3-4 time. Fortsatt god matlyst og aktiv på tur. Hadde ikke gjettet at hun var dødssyk hadde det ikke vært for dyrlegen. Redd vi våkner opp en dag og at hun skal være gul i øynene og skikkelig dårlig.. På torsdag er det to uker siden vi fikk beskjeden. Fikk beskjed om å komme tilbake om 2 uker «om hunden enda lever».. så snart ny time for blodprøver. Kjenner jeg ikke stoler på veterinærene og at de bare har gitt opp fordi hunden snart er 13 år. Anonymkode: 31c44...cde Hunden min fikk også en slik beskjed, den fikk akutt nyresvikt og var 13 år gammel. Ble avlivet på daget. Kom inn fordi den plutselig ble veldig syk. Veterinæren kunne ikke si noe om hvorfor den ble slik. Hadde vært helt frisk hele livet. Det var en stor sorg. Nå i ettertid ser jeg de kan ha akutt nyresvikt og leve med det ganske lenge også. Men alt kommer vel helt an på hvorfor de får det. En av de tristeste dagene i livet mitt. Et år siden nå. Anonymkode: 1b452...3da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #34 Del Skrevet 31. oktober 2023 Hadde kontaktet en healer om jeg var deg, det skader ikke. Anonymkode: 9c722...aee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #35 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Går ganske greit. Drikker jo en del og må dermed ut for å tisse hver 3-4 time. Fortsatt god matlyst og aktiv på tur. Hadde ikke gjettet at hun var dødssyk hadde det ikke vært for dyrlegen. Redd vi våkner opp en dag og at hun skal være gul i øynene og skikkelig dårlig.. På torsdag er det to uker siden vi fikk beskjeden. Fikk beskjed om å komme tilbake om 2 uker «om hunden enda lever».. så snart ny time for blodprøver. Kjenner jeg ikke stoler på veterinærene og at de bare har gitt opp fordi hunden snart er 13 år. Anonymkode: 31c44...cde Jeg ville dratt til en annen veterinær om du ikke føler at de tar det seriøst med tanke på alderen, og få tatt nye prøver der. Personlig så har jeg bytter veterinær to ganger med to forskjellige hunder pga måten de var på. Største var fordi at de behandlet hunde min på en måte jeg absolutt ikke likte. Andre da de ikke tok plagene til hunden seriøst, og ville sette han på masse medisiner uten skikkelig utredning. Begge gangene har jeg vært veldig fornøyd med å bytte. Siste saken ende opp med store forandring i matveien, ingen medisiner og en frisk hund så lenge vi følger mat planen 😊 Anonymkode: 879ba...66c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #36 Del Skrevet 3. november 2023 Leververdiene hadde halvert seg nå og gallesyre var tilbake til normal 😳 de vet ikke helt hva som skjer eller hvorfor, men fått beskjed om at dette kan skje igjen og vet ikke hvor mye restkapasitet leveren har.. merkelig, men glad for hver ekstra dag med hunden 🥰 Anonymkode: 31c44...cde 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #37 Del Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Leververdiene hadde halvert seg nå og gallesyre var tilbake til normal 😳 de vet ikke helt hva som skjer eller hvorfor, men fått beskjed om at dette kan skje igjen og vet ikke hvor mye restkapasitet leveren har.. merkelig, men glad for hver ekstra dag med hunden 🥰 Anonymkode: 31c44...cde Det er tøft å stå i en situasjon hvor man miste sin aller beste venn og familiemedlem. Men å la hunden leve basert på egne følelser er ikke dyrevelferd eller verdig en gammel hund. Gi tilbake det hunden har gitt dere, gjennom å la den slippe. Anonymkode: 2d1fc...9c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #38 Del Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er tøft å stå i en situasjon hvor man miste sin aller beste venn og familiemedlem. Men å la hunden leve basert på egne følelser er ikke dyrevelferd eller verdig en gammel hund. Gi tilbake det hunden har gitt dere, gjennom å la den slippe. Anonymkode: 2d1fc...9c6 Hvorfor mener du jeg skal avlive en hund som ikke lider? Er mange gamle mennesker med problemer også.. hadde hunden hatt vondt hadde det vært snakk om noe annet, men det har hun ikke Anonymkode: 31c44...cde 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #39 Del Skrevet 3. november 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Leververdiene hadde halvert seg nå og gallesyre var tilbake til normal 😳 de vet ikke helt hva som skjer eller hvorfor, men fått beskjed om at dette kan skje igjen og vet ikke hvor mye restkapasitet leveren har.. merkelig, men glad for hver ekstra dag med hunden 🥰 Anonymkode: 31c44...cde Så fantastisk 🥰 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er tøft å stå i en situasjon hvor man miste sin aller beste venn og familiemedlem. Men å la hunden leve basert på egne følelser er ikke dyrevelferd eller verdig en gammel hund. Gi tilbake det hunden har gitt dere, gjennom å la den slippe. Anonymkode: 2d1fc...9c6 Hvorfor skal man avlive en hund som ikke har det vondt. Om hunden blir dårligere igjen så er det absolutt rett, men inntill det så ser jeg ingen grunn til det. En venn av meg fikk beskjed om at hunden hans var dødssyk og at det rette var å la hunden slippe. Der var det noe lignende som dette. Han tok med hunden til Veterinær høyskolen i Oslo, og de ga en hel annen diagnose. Hunden ble medisinert og levde i 5år gode år til. Anonymkode: 879ba...66c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #40 Del Skrevet 4. november 2023 Åh, det er virkelig hjerteskjærende å høre om hundens tilstand og den plutselige utviklingen av leversvikt. Det er naturlig å føle seg frustrert og desperat etter å ha googlet og lest om hunder som lever fint med leversvikt. Det kan være lurt å snakke med veterinæren din for å få mer informasjon om hundens tilstand og hva som kan gjøres for å gi henne best mulig omsorg og komfort i den tiden hun har igjen. Det er viktig å huske at hver hund er unik, og veterinæren vil kunne gi deg den beste veiledningen basert på hennes individuelle situasjon. Ta vare på deg selv og hunden din i denne vanskelige tiden. ❤️ Anonymkode: 1d731...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå