AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Hvis barnet ikke vil på skolen, har man da rett på hjelpestønad eller noe fra nav om barnet har en diagnose fra bup eller noe ( angst f eks. )? Anonymkode: 7ba92...cf5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #2 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis barnet ikke vil på skolen, har man da rett på hjelpestønad eller noe fra nav om barnet har en diagnose fra bup eller noe ( angst f eks. )? Anonymkode: 7ba92...cf5 Pleiepenger kan være aktuelt Anonymkode: 994d5...727 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #3 Skrevet 19. oktober 2023 Nei. Da må det være hjemme alene. Anonymkode: 3a698...667
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #4 Skrevet 19. oktober 2023 Pleiepenger eller omsorgsstønad er mer aktuelt. Du må være brutalt ærlig i søknaden slik at du er sikret å få det du trenger. Anonymkode: e7b2f...d86
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #5 Skrevet 19. oktober 2023 Pleiepenger, hjelpestønad og kommunal omsorgsstønad er de tre mest aktuelle mulighetene for økonomisk tilskudd. Anonymkode: 23e65...f4e
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 Før var det ikke noe som heter hvis barnet ikke vill, da oppdro man barnet til at det er foreldre som bestemmer, og ikke motsatt. Det er mye barn ikke vill gjør, men som forelder har man faktisk et ansvar for å oppdra barnet, og ikke la barnet få styre og bestemme. Hva i alle dager, barnet vill ikk, og da skal ikke foreldre ha noe de skulle sagt? Verden har blitt gal. Anonymkode: bea67...723 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Før var det ikke noe som heter hvis barnet ikke vill, da oppdro man barnet til at det er foreldre som bestemmer, og ikke motsatt. Det er mye barn ikke vill gjør, men som forelder har man faktisk et ansvar for å oppdra barnet, og ikke la barnet få styre og bestemme. Hva i alle dager, barnet vill ikk, og da skal ikke foreldre ha noe de skulle sagt? Verden har blitt gal. Anonymkode: bea67...723 Vel. Gamle dager var ikke nødvendigvis bedre. Jens bjørneboe mistrivdes sånn på skolen at han prøvde å henge seg - i en alder av 8 år. Gutter som mislyktes på skolen stakk tidlig til sjøs, eller slåss så mye at de havna på bastøy ol. Jeg tar heller en sønn som er skolevegrer enn en sønn som knekkes sånn at han blir sendt på guttehjem. Skolevegring skyldes ikke manglende oppdragelse, men er derimot er resultat av systemfeilen som finnes i utdanningssystemet vårt. Og jeg tror ikke at folk som har barn som noenlunde fikser skolen aner hvor mye man som forelder prøver og tvinger og lokker og lurer og forhandler og truer for å få et barn med vegring på skolen. Hilsen lærer, og mor til en som holdt på å bli skolevegrer. Anonymkode: acf38...234 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vel. Gamle dager var ikke nødvendigvis bedre. Jens bjørneboe mistrivdes sånn på skolen at han prøvde å henge seg - i en alder av 8 år. Gutter som mislyktes på skolen stakk tidlig til sjøs, eller slåss så mye at de havna på bastøy ol. Jeg tar heller en sønn som er skolevegrer enn en sønn som knekkes sånn at han blir sendt på guttehjem. Skolevegring skyldes ikke manglende oppdragelse, men er derimot er resultat av systemfeilen som finnes i utdanningssystemet vårt. Og jeg tror ikke at folk som har barn som noenlunde fikser skolen aner hvor mye man som forelder prøver og tvinger og lokker og lurer og forhandler og truer for å få et barn med vegring på skolen. Hilsen lærer, og mor til en som holdt på å bli skolevegrer. Anonymkode: acf38...234 Noe jeg synes er typisk, er at det i de fleste tilfeller med problembarn, så sitter det alltid foreldre bak som skal skylde på alle andre og systemet. Nei, med mindre barnet har en tung diagnose, så er det i 99.9% av tilfellende ettergivende foreldre, som lar barnet styre og bestemme. Foreldre som er reddedere for at barnet skal bli krenket enn å sette tydelige forventninger og grenser. Barnet har fått for mye makg, og foreldre klarer ikke å innse at de er en del av problemet. Anonymkode: bea67...723 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg fikk pleiepenger noen timer i uka for å lette morgensituasjonen. Her var det mobbing som var årsaken. Det løste seg ikke før vi flyttet og barnet byttet skole. BUPA og den nye skolen tro til med ressurser og gradvis over år så ble det bedre. Anonymkode: 96005...d23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå