AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 De har nøkkel til hverandre og de har godt vennskap grunnet barna. Jeg har også eks med barn men det er helt dødt det eksforholdet og jeg snakker nærmest ingenting med han. Disse to kan ha kaffe hos hverandre og samarbeider utrolig bra. Kjenner ingen sjalusi men tanken streifer meg at "hva om de savner hverandre" ? Jeg var sammen med de på sankthans og de stod lenge å pratet, lo også. Men dette har de gjort i 3,5år nå. Vi har ikke sagt enda at vi dater, folk tror bare vi er venner pr nå. Grunnen er fordi at vi vil ta det rolig og det syntes jeg også er bra med tanke på at jeg kun har vært singel ett år. Vi er godt voksne som tenker å ta steg i de riktige sporene. Burde jeg bare være tolerant her og ikke lage stur rundt dette? Der er vel kun bare ødeleggende... K snart 40. Anonymkode: aff78...d77 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #2 Skrevet 19. oktober 2023 Dette må være trolling, nøkkelen hadde jeg ikke godtatt. Anonymkode: 45101...9af 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #3 Skrevet 19. oktober 2023 Det er jo du som har valgt å date en kompis av eksen, så synes faktisk ikke du har noe å si på det. Anonymkode: 9eecd...144
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #4 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo du som har valgt å date en kompis av eksen, så synes faktisk ikke du har noe å si på det. Anonymkode: 9eecd...144 Herregud jeg leste heeeelt feil, glem det jeg skrev. Anonymkode: 9eecd...144 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #5 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg tenker at det i utgangspunktet er veldig positiv at de har en god relasjon. Selv om vennskapet er der er det nok likevel en god grunn til at det ble slutt. Selvsagt kan man aldri vite sikkert og et vist bånd vil jo alltid finnes mellom de to som har laget ett barn sammen. Hvordan han behandler sin x er jo også et hint om hvordan han vil behandle feks deg som en fremtidig x. Jeg ville nok sett på det mest som positivt selv om det selvsagt er forståelig at dette vil gi deg litt uro/sjalusi. Min x sin x etter meg var sjalu på meg i hele deres samboerskap. Noe det var lite grunn til da jeg var helt ferdig med han når jeg gikk fra han. Hun har senere bedt meg om unnskyldning og vi har en god relasjon i dag. Vi har jo barn med han begge to som også til en viss grad knytter oss også sammen. Livet er en berg og dalbane, pust og ta vare på deg selv underveis☺️ Anonymkode: 12725...b33
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette må være trolling, nøkkelen hadde jeg ikke godtatt. Anonymkode: 45101...9af Ikke ? Tingen og problemet er at hun eksen har blitt ei godt bekjent av meg nå. Så vi prater omtrent like godt som jeg gjør med han. Hun er veldig likanes, smuier og er veldig snill ... hva skal jeg gjøre ? Kan jo ikke sette ned foten nå, vi har kun datet hverandre i kbappe 2 uker. Anonymkode: aff78...d77
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at det i utgangspunktet er veldig positiv at de har en god relasjon. Selv om vennskapet er der er det nok likevel en god grunn til at det ble slutt. Selvsagt kan man aldri vite sikkert og et vist bånd vil jo alltid finnes mellom de to som har laget ett barn sammen. Hvordan han behandler sin x er jo også et hint om hvordan han vil behandle feks deg som en fremtidig x. Jeg ville nok sett på det mest som positivt selv om det selvsagt er forståelig at dette vil gi deg litt uro/sjalusi. Min x sin x etter meg var sjalu på meg i hele deres samboerskap. Noe det var lite grunn til da jeg var helt ferdig med han når jeg gikk fra han. Hun har senere bedt meg om unnskyldning og vi har en god relasjon i dag. Vi har jo barn med han begge to som også til en viss grad knytter oss også sammen. Livet er en berg og dalbane, pust og ta vare på deg selv underveis☺️ Anonymkode: 12725...b33 Takker for svar😊 Det at han kjører henne opp her til meg, når hun en dag skulle kjøpe en ting av meg via nettet. Da kom han kjørende med henne, fordi det regnet ute og kaos vær uten like. (Hun har ikke bil) Da han kjørte henne opp her var vi akkurat kommet i datingfasen. Han sier han liker meg veldig veldig godt, og jeg merker han er litt småforelsket og klønete når han er med meg. Men kjenner litt på sånn uro ja. Jeg må nesten bare tenke at han liker meg og at han ville blitt med henne igjen for lengst. Det ble slutt for snart 4år siden mellom dem. Han selv nevnte at de hadde nøklene til hverandre pga barnet de har sammen. Legge inn ting i gangen osv. Anonymkode: aff78...d77 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 Noen er mer skapt for vennskap enn kjærlighet. Hadde ikke tenkt over det. Hadde de funket som kjærester hadde de jo vært sammen🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #9 Skrevet 20. oktober 2023 Det kommer jo helt an på en masse ting vi ikke vet her. Feks. omstendighetene rundt bruddet osv. Noen menn kommer aldri over det mens andre er ferdig uka etter bruddet. I utgangspunktet er det irrasjonelt å være sjalu på exer. Ja, noen menn går tilbake til exen, mens andre går etter helt andre damer. Så hvis du ikke stoler på ham så kan du like gjerne være skeptisk til alle andre damer også. Det finnes mange eksempler på par som fungerer bedre sammen som venner. Det er også det beste for barna. Dere har så vidt begynt å date, men jeg synes ikke du skal vente for lenge med å sette litt grenser. Han kan være naiv og tro det fungerer helt supert at dere tre er bestiser. Det kommer ikke til å funke i lengden. Det må være tydelig forskjell på kjæreste og venn/ex. Men du trenger ikke være bitchy om det. Det vil bare få deg til å se dårlig ut. Du må finne en måte å ha en positiv dialog om det. Jeg har ikke alle svarene. Men holdningen din bør nok være at det er supert at de har et godt forhold, ikke minst pga barna. Men du trenger å oppleve at han vet forskjellen på kjæresten og venn/eks. Ellers blir det vanskelig å oppleve at du har en spesiell plass i hjertet og livet hans. Nøkkel til leiligheten synes det det skal være en veldig spesiell grunn til. Kjæresten først. Røkla etterpå. - Mann48 Anonymkode: bc1df...adf
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #10 Skrevet 20. oktober 2023 Jeg har et godt forhold til eksen, han er ofte innom på kaffi og jeg er innom der, vi har samarbeidet godt hele veiene og har reist på turer samme som en storfamilie, han og min mann er gode venner også og trives godt med å finne på ting sammen alene, det har blitt slik fordi det var viktig for ungene og nå som vi er besteforeldre er det viktig for barnebarna å se at voksne kan oppføre seg og være sammen om ting selv om de ikke lengre er et par. Anonymkode: c81a6...b55
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #11 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Burde jeg bare være tolerant her og ikke lage stur rundt dette? Der er vel kun bare ødeleggende... K snart 40. Anonymkode: aff78...d77 Ja. Så enkelt. Anonymkode: 4dd26...458
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #12 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kommer jo helt an på en masse ting vi ikke vet her. Feks. omstendighetene rundt bruddet osv. Noen menn kommer aldri over det mens andre er ferdig uka etter bruddet. I utgangspunktet er det irrasjonelt å være sjalu på exer. Ja, noen menn går tilbake til exen, mens andre går etter helt andre damer. Så hvis du ikke stoler på ham så kan du like gjerne være skeptisk til alle andre damer også. Det finnes mange eksempler på par som fungerer bedre sammen som venner. Det er også det beste for barna. Dere har så vidt begynt å date, men jeg synes ikke du skal vente for lenge med å sette litt grenser. Han kan være naiv og tro det fungerer helt supert at dere tre er bestiser. Det kommer ikke til å funke i lengden. Det må være tydelig forskjell på kjæreste og venn/ex. Men du trenger ikke være bitchy om det. Det vil bare få deg til å se dårlig ut. Du må finne en måte å ha en positiv dialog om det. Jeg har ikke alle svarene. Men holdningen din bør nok være at det er supert at de har et godt forhold, ikke minst pga barna. Men du trenger å oppleve at han vet forskjellen på kjæresten og venn/eks. Ellers blir det vanskelig å oppleve at du har en spesiell plass i hjertet og livet hans. Nøkkel til leiligheten synes det det skal være en veldig spesiell grunn til. Kjæresten først. Røkla etterpå. - Mann48 Anonymkode: bc1df...adf Takk for innlegget du sendte😊 Jeg føler jeg står litt mellom de, er igrunnen venn med begge. Hun liker å ha mye kontakt med meg også. Og som jeg nevnte så kjører han henne rundt. Det er klart at om det blir oss, så er det iallefall viktig at han viser meg kjærlighet, ikke være redd for å vise at det er oss. Jeg tror ikke han ville begynt med meg som dette, om han hadde ønske av å få henne tilbake igjen. De sier ikke veldig positive ting hverandre heller, verken når jeg er med han eller hun stikker innom her. Hun er jo også kanskje vant til at han er singel så hun kan styre litt selv, gå inn i huset når det passer osv. Men deg håper jeg tar slutt om vi tar et steg videre meg og han.. Anonymkode: aff78...d77
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #13 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har et godt forhold til eksen, han er ofte innom på kaffi og jeg er innom der, vi har samarbeidet godt hele veiene og har reist på turer samme som en storfamilie, han og min mann er gode venner også og trives godt med å finne på ting sammen alene, det har blitt slik fordi det var viktig for ungene og nå som vi er besteforeldre er det viktig for barnebarna å se at voksne kan oppføre seg og være sammen om ting selv om de ikke lengre er et par. Anonymkode: c81a6...b55 Skal nok noe til også for at følelser blusser opp igjen, selvom man treffer hverandre. Anonymkode: aff78...d77
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #14 Skrevet 20. oktober 2023 Om de har barn sammen,så er det positivt at de samarbeider. Nøkkel og hyppige møter med både deg og henne sammen er sært. Særlig tidlig i forholdet. Jeg ville reagert. Når han nå har ny dame,bør han KUN ha kontakt med henne ifht felles barn. Alt annet blir too much ! Skal hun kjøpe ting på nett , så skal ikke han være sjåfør . Vi har " bring" - tjeneste. Hun vet heller ikke at dere er kjærester ?? Han holder seg inne med begge to på en litt ugrei måte. Selv om dere har datet i kort tid,så har dere hatt en viss tid i forkant som ledet opp til romansen. Du kan godt være hyggelig og en bekjent av henne. Men ikke en del av din hverdag med henne som nær venn. Selv om han ønsker det 🤪 Anonymkode: 26195...349
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #15 Skrevet 20. oktober 2023 WhisperingWind skrev (19 timer siden): Noen er mer skapt for vennskap enn kjærlighet. Hadde ikke tenkt over det. Hadde de funket som kjærester hadde de jo vært sammen🤷🏻♀️ Ikke nødvendigvis. Det er en flust med mennesker som elsker hverandre sterkt, men ikke klarer å være sammen, da det blir bare krangel og spetakkel. Anonymkode: effc3...ed2 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #16 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Om de har barn sammen,så er det positivt at de samarbeider. Nøkkel og hyppige møter med både deg og henne sammen er sært. Særlig tidlig i forholdet. Jeg ville reagert. Når han nå har ny dame,bør han KUN ha kontakt med henne ifht felles barn. Alt annet blir too much ! Skal hun kjøpe ting på nett , så skal ikke han være sjåfør . Vi har " bring" - tjeneste. Hun vet heller ikke at dere er kjærester ?? Han holder seg inne med begge to på en litt ugrei måte. Selv om dere har datet i kort tid,så har dere hatt en viss tid i forkant som ledet opp til romansen. Du kan godt være hyggelig og en bekjent av henne. Men ikke en del av din hverdag med henne som nær venn. Selv om han ønsker det 🤪 Anonymkode: 26195...349 Det ligner på posisjonering fra hennes side. Hun skal vise TS at det er HUN som er sjefen i deres konstellasjon. Anonymkode: effc3...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #17 Skrevet 20. oktober 2023 Det hadde vært uaktuelt for meg, men hvis du synes det er greit så er jo alt vel. Det går faktisk fint an å være venner uten å fungere som privatsjåfør og går ut og inn hos hverandre. Anonymkode: cf7eb...039 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #18 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det ligner på posisjonering fra hennes side. Hun skal vise TS at det er HUN som er sjefen i deres konstellasjon. Anonymkode: effc3...ed2 Ts her. Vet, er enig. Jeg aner heller ikke om det er litt skuespill fra hennes side å være så snill mot meg. Jeg tenker jeg veier situasjonen og tar iallefall ikke en utblåsning på han, virker som han er snill som dagen er lang og sier ja til det hun spør om. Men hun kan jo ikke eie denne mannen. Hun skal være her hos meg til mandag og får trolig sjåfør av han og jentene de sine, fordi det er meldt dårlig vær. Jeg vet at dette bare vil gjøre det verre for meg, men jeg prøver å holde masken. (NB, vi er ikke sammen) Vi tar det rolig å ser om det kan bli noe... Vi har nettopp innrømmet ovenfor hverandre at vi liker hverandre. Anonymkode: aff78...d77 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #19 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ikke ? Tingen og problemet er at hun eksen har blitt ei godt bekjent av meg nå. Så vi prater omtrent like godt som jeg gjør med han. Hun er veldig likanes, smuier og er veldig snill ... hva skal jeg gjøre ? Kan jo ikke sette ned foten nå, vi har kun datet hverandre i kbappe 2 uker. Anonymkode: aff78...d77 Slapp av og vær glad for at alle er glade Hadde ikke ofret en tanke på noe annet enn vennskap mellom dem, det er sååå mye mer slitsom å ha en partner som bare krangler med eksen. Anonymkode: 5d57c...b82 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #20 Skrevet 20. oktober 2023 Noen er visst "bestevenner" og thats it. Tror ikke de plutselig elsker hverandre på nytt etter 4 år😂 Tipper dette er et eks par som mistet gnisten i forholdet,men var og har beholdt et godt vennskap. Enig med det at det å ha en mann med en kranglete/fæl eks er mye verre. For min del hadde jeg reagert på om han besøkte henne ,så film med henne osv. Dette hadde aldri vært en kjæreste for meg. Utenom det vær glad de har en god tone. Anonymkode: c5a7b...179 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå