AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg har ryddet i medisinskapet og har diverse som skal destrueres. Har aldri levert på apotek før, men tenkte jeg skulle leke ansvarlig voksen denne gangen. Men. Hvordan skal de leveres? Må man trykke de ut av emballasjen eller kan man levere de slik de er? Anonymkode: 3f737...8eb
Million Skrevet 19. oktober 2023 #2 Skrevet 19. oktober 2023 Man leverer det med emballasje og alt. Gå til den vanlige disken der de ekspederer reseptfrie varer, du trenger ikke stå i reseptkø for å levere inn medisiner til destruering. Jeg har bare rakt det over disken til den ansatte som står der og sagt at "jeg vil gjerne levere inn disse utgåtte medisinene til destruering". De svarer greit, takker og tar i mot. Det er det hele. Jeg legger det bare i en liten bærepose eller noe og rekker den over disken. Har du bare en eller to pakker medisiner, kan du sikkert bare levere dem i hånda. 9
Million Skrevet 19. oktober 2023 #3 Skrevet 19. oktober 2023 PS! Du kan sikkert rive av apoteketiketten først, der navnet ditt står. Det trenger de ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #4 Skrevet 19. oktober 2023 Tusen takk for så detaljert svar!! Akkurat hva min sosiale angst trengte for å roe meg litt ned. Er livredd for å få kjeft fordi jeg gjør det feil 😂 -ts Anonymkode: 3f737...8eb 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #5 Skrevet 19. oktober 2023 Det går bra, jeg leverte bare posen med gamle medisiner over disken. Ingen som sa noe, de bare la den til side. Anonymkode: 52739...5cf
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 Ville bedt om innleveringskvittering. Det er mye der som går rett i hendene på apotekansatte, spesielt av vanedannende medikamenter. Anonymkode: 4d9a7...ea9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 Apoteket mitt tar bare i mot spesifikke ting. Gidder knapt levere der mer, fordi de mener det meste er restavfall uansett.. Anonymkode: 7a3db...b09
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg leverer inn rubbel og bit av utgått fra medisinskapet ca hvert 5. år. de har tatt imot alt (ikke tid til å sortere ut der og da). Heller levere inn for mye enn for lite. dette er stoffer som ikke skal ut i naturen, så flott du planlegger dette! Jeg gjør som Million. Aldri vært noen spørsmål stilt. Anonymkode: 3840c...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville bedt om innleveringskvittering. Det er mye der som går rett i hendene på apotekansatte, spesielt av vanedannende medikamenter. Anonymkode: 4d9a7...ea9 Å hva hjelper kvitteringen deg? Har de stjålet medisiner så har de stjålet😂 Anonymkode: 9822e...292 4 1
Gjest Adobyen Skrevet 19. oktober 2023 #10 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg har nettopp i dag vært på apoteket og levert en bærepose med gamle eller ikke lenger aktuelle medisiner. De som lå i pakkene ble levert som de var med ettiketter og alt. Løse blisterark og bokser med litt eller mye og noen gamle halvtatte tuber med salver. Alt i vill blanding. Går helt greit det. Godt å få ryddet litt plass.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #11 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tusen takk for så detaljert svar!! Akkurat hva min sosiale angst trengte for å roe meg litt ned. Er livredd for å få kjeft fordi jeg gjør det feil 😂 -ts Anonymkode: 3f737...8eb Jeg har jobbet på apotek og du fikk et godt svar over her. Det stemmer at du bare kan levere alt i en pose. Knyt gjerne posen igjen om du vil. Lurt å fjerne lapper med navn men alt kastes i en forseglet kasse på bakrommet og sendes til et forbrenningsanlegg. Så ingen ser igjennom legemidlene du leverer inn. Anonymkode: 4a779...767 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #12 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har jobbet på apotek og du fikk et godt svar over her. Det stemmer at du bare kan levere alt i en pose. Knyt gjerne posen igjen om du vil. Lurt å fjerne lapper med navn men alt kastes i en forseglet kasse på bakrommet og sendes til et forbrenningsanlegg. Så ingen ser igjennom legemidlene du leverer inn. Anonymkode: 4a779...767 Trykker dere piller ut av plasten eller forbrennes hele bokser og brett? Anonymkode: b616e...87c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #13 Skrevet 19. oktober 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Trykker dere piller ut av plasten eller forbrennes hele bokser og brett? Anonymkode: b616e...87c For 25 år siden trykket man ut tabletter, husker jeg ble satt til å trykke ut tabletter da jeg hadde sommerjobb på apotek. Nå slenger man alt i en forseglet kasse og sender hele kassa rett til forbrenning. Hender man tar pillebrettene ut av pappen hvis det er et brett igjen i en stor eske. Men som oftest går bokser, brett, tuber og alt annet rett i forbrenningskassa. Anonymkode: 0d61c...7e2
Capazitet Skrevet 19. oktober 2023 #14 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ville bedt om innleveringskvittering. Det er mye der som går rett i hendene på apotekansatte, spesielt av vanedannende medikamenter. Anonymkode: 4d9a7...ea9 Trollerollerei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå