AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Herlighet, blir så oppgitt! Jeg har noen greier som jeg kjøper alt for mye av til datteren min, som for eksempel pysjer, morgenkåper (😳), luer- har faktisk 18 luer og pannebånd liggende til henne, sko og jakker og ullgensere. Det er jo så utrolig mye fint, og jeg elsker fine ting og klarer ikke å la være å kjøpe… Noen som kjenner seg igjen? Går det over når man ikke lengre får bestemme hvilke klær ungene skal bruke? Håper virkelig det! Før kunne jeg få igjen en god del av prisen ved videresalg, for det rekker ikke å bli veldig slitt akkurat med så mange av hver, men nå er det vanskeligere å få solgt sånne ting. Anonymkode: 8ffe3...1e9
Gjest Heidi Høst Skrevet 19. oktober 2023 #2 Skrevet 19. oktober 2023 Høres ut som du trenger å endre vaner og tankesett rundt kleshandel. Kan et år med shoppestopp være aktuelt?
Lizard Skrevet 19. oktober 2023 #3 Skrevet 19. oktober 2023 Nei, det der er jo helt på trynet. Ærlig talt, tenker du ikke på forbruket ditt overhode? Vi må kjøpe flere luer/hansker/halser fordi de ofte forsvinner, men vi har ikke 16 luer fordi de er fine liksom. 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #4 Skrevet 19. oktober 2023 Hm. Vi kjøper en del for vi gidder ikke vaske SÅ ofte, men ikke i den grad at vi har 20 luer. Hvordan føles det å gå gjennom alt, beholde litt og legge det ut for salg? Og deretter tenkt ved shopping: hvis jeg skal kjøpe en ny ting, må jeg også selge en ting. Er jeg villig til å bytte den ut med noe? Ja, nei? Anonymkode: 88126...0fd 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #5 Skrevet 19. oktober 2023 Gi bort til flyktninger. Anonymkode: 4123c...2d3 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 Heidi Høst skrev (1 time siden): Høres ut som du trenger å endre vaner og tankesett rundt kleshandel. Kan et år med shoppestopp være aktuelt? Nei, har hatt shoppestopp for meg selv og samboer i lang tid, men med et barn som vokser som et uvær er det ikke mulig. Men blir ikke flere jakker før vi må fornye til våren igjen 😅 Lizard skrev (59 minutter siden): Nei, det der er jo helt på trynet. Ærlig talt, tenker du ikke på forbruket ditt overhode? Vi må kjøpe flere luer/hansker/halser fordi de ofte forsvinner, men vi har ikke 16 luer fordi de er fine liksom. Er det noe verre å handle til barna enn hva som helst annet? Har da venner som handler mye mer klær til seg selv, venner som har flust med biler og andre ting man bruker unødvendig penger på. AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Gi bort til flyktninger. Anonymkode: 4123c...2d3 Har gitt bort masse til flyktninger, men kan ikke akkurat gå bort til folk på gata fordi jeg antar de er flyktning. Har flyttet fra storby til mindre sted, og her er det ikke noe slikt organisert. Selger heller selv enn å gi det til Fretex som selger det overpriset videre. Har en enorm interesse for barneklær, og hadde jeg vært økonomisk uavhengig skulle jeg åpnet barneklesbutikk 💕 Anonymkode: 8ffe3...1e9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 Vi har masse luer, alle til sitt bruk og sin farge. Ser ikke at det er verre enn å reise, fly, kjøpe vesker, biler eller andre klær Anonymkode: 2e273...978 1
Carrot Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 Man kan aldri ha for mye pysj, luer eller ullsokker for den del ❤️ eller sko.. 🤣 1
Lulo456 Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Synes det er unødvendig overforbruk. Selg unna mye av det du ikke trenger og vær bevisst på det du kjøper fremover. Handler også om å være et forbilde for barna dine Endret 19. oktober 2023 av Lulo456 Publiserte før ferdig 5 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #10 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg er sånn med pledd.... 😛 sliter faktisk med å finne gode luer ! Anonymkode: debd8...448 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #11 Skrevet 19. oktober 2023 På mat. Her bli cashewnøttene harsk for å si det sånn.. Anonymkode: 1bb31...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #12 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): På mat. Her bli cashewnøttene harsk for å si det sånn.. Anonymkode: 1bb31...d1f Lurer på om du har postet i feil tråd? Hva har cashewnøtter med barneklær og luer å gjøre? Anonymkode: d7a99...b97
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #13 Skrevet 19. oktober 2023 Dette er overforbruk i vanvittig skala. 18 luer???? Du spør om råd, vel her er mitt: Ta deg sammen og slutt å kjøpe ting du ikke trenger! Anonymkode: 33a39...94f 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #14 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er overforbruk i vanvittig skala. 18 luer???? Du spør om råd, vel her er mitt: Ta deg sammen og slutt å kjøpe ting du ikke trenger! Anonymkode: 33a39...94f Tror ikke jeg ba om råd? Anonymkode: 8ffe3...1e9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #15 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror ikke jeg ba om råd? Anonymkode: 8ffe3...1e9 Du bad ikke om råd? Du lager en tråd hvor du er oppgitt over ditt eget handlemønster og uvaner, men du ber ikke om råd. Hvorfor lager du tråd da? Fordi du forventet at andre skal bekrefte at det er helt vanlig? Anonymkode: 88126...0fd 6 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #16 Skrevet 19. oktober 2023 Har det absolutt ikke slik. God råd. Men hater å ha skap og skuffer fulle. Liker ikke ha et hjem med masse dall og stæsj overalt. Liker det ryddig og nødvendig. Kjøper klær etter behov, og har gjerne flere sett av det mest nødvendige, men fyller aldri opp for å fylle opp. Anonymkode: 5c995...41c 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #17 Skrevet 19. oktober 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Noen som kjenner seg igjen? Går det over når man ikke lengre får bestemme hvilke klær ungene skal bruke? Håper virkelig det! Du overfører nok fort overforbruket på neste generasjon, så de bestemmer hvilke 18 luer du skal kjøpe. Og lykke til med å si nei når du selv kjøper uten tanke på miljø eller pengebruk Anonymkode: f1830...686 3
Carrot Skrevet 19. oktober 2023 #18 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Lurer på om du har postet i feil tråd? Hva har cashewnøtter med barneklær og luer å gjøre? Anonymkode: d7a99...b97 trodde tråden handlet om det man evt kjøper for mye av og ikke kun i fht barneklær - i så fall svarte vel jeg også i feil tråd 😝 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #19 Skrevet 19. oktober 2023 Men er det virkelig sååå mye? Har dere talt deres egne luer? AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du bad ikke om råd? Du lager en tråd hvor du er oppgitt over ditt eget handlemønster og uvaner, men du ber ikke om råd. Hvorfor lager du tråd da? Fordi du forventet at andre skal bekrefte at det er helt vanlig? Anonymkode: 88126...0fd Nei ba ikke om råd AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har det absolutt ikke slik. God råd. Men hater å ha skap og skuffer fulle. Liker ikke ha et hjem med masse dall og stæsj overalt. Liker det ryddig og nødvendig. Kjøper klær etter behov, og har gjerne flere sett av det mest nødvendige, men fyller aldri opp for å fylle opp. Anonymkode: 5c995...41c Vi har minimalt med stæsj, det er kun barneklær jeg handler litt i overkant mye av, men gir eller selger det videre når det ikke er i bruk eller er for lite. Har faktisk ikke er eneste plagg som ikke er nå ærende størrelse liggende. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du overfører nok fort overforbruket på neste generasjon, så de bestemmer hvilke 18 luer du skal kjøpe. Og lykke til med å si nei når du selv kjøper uten tanke på miljø eller pengebruk Anonymkode: f1830...686 Tenker i stor grad på miljø, kjøper kun etisk produsert fra små skandinaviske brands. Tar godt vare på alt, kjøper gjerne brukt og alt går videre til andre når vi ikke bruker det lengre. Det er null problem å si nei, det er jeg som bestemmer over mine penger. Ser andre barn med en betydelig større mengde med plastikkleker, kledd i polyester fra fast fashion kjedebutikker med store fabrikker i India og Bangladesh. Husker du selv hvor mange luer eller pysjer du hadde som 5-åring? Anonymkode: 8ffe3...1e9 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #20 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Herlighet, blir så oppgitt! Jeg har noen greier som jeg kjøper alt for mye av til datteren min, som for eksempel pysjer, morgenkåper (😳), luer- har faktisk 18 luer og pannebånd liggende til henne, sko og jakker og ullgensere. Det er jo så utrolig mye fint, og jeg elsker fine ting og klarer ikke å la være å kjøpe… Noen som kjenner seg igjen? Går det over når man ikke lengre får bestemme hvilke klær ungene skal bruke? Håper virkelig det! Før kunne jeg få igjen en god del av prisen ved videresalg, for det rekker ikke å bli veldig slitt akkurat med så mange av hver, men nå er det vanskeligere å få solgt sånne ting. Anonymkode: 8ffe3...1e9 Hvis du har råd til det så er det ikke værre en andre ting å bruke pe her på, synes du bare skal kose deg med det☺️Jeg liker også å kjøpe fine klær til gutten min, men siden jeg hater rot og saker jeg ikke trenger, så klarer jeg p begrense meg😆 Anonymkode: 68997...ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå