GrønnNellik68 Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Det foregår møter bak lukkede dører i flg Solvang angående vår helse og neste pandemi at who ønsker tvangs vaksinering og koronapass, at alle leger skal bruke samme medisin mot samme sykdom på forskjellige personer?? Se debatten i kveld på NRK. 7 5
Sweetheaven Skrevet 19. oktober 2023 #2 Skrevet 19. oktober 2023 Debatten tar opp dette: WHO (Verdens helseorganisasjon) skal bestemme: - Hvem som skal i isolasjon - Hvem som skal i karantene - Hvor lenge folk skal sitte i karantene, selv om de ikke selv har symptomer på sykdom - Hvilke vaksiner som skal godkjennes - At alle trenger et globalt vaksinepass for å kunne reise - At friske borgere ikke kan reise inn i områder med smitte - Om de som ikke vil ta en vaksine skal tvangsvaksineres - At alle stater skal kunne innføre en Smittestopp-app som gir WHO og myndighetene tilgang til identifiserbare helseopplysninger (Kilde: Debatten, NRK1) Altså en felles regulering for alle landene som vil binde seg til denne traktaten med en felles forpliktelse. Disse spørsmålene blir ingen anbefalinger lenger, og heller ikke valgfritt. Ganske interessant diskusjon å ta opp da dette allerede er oppe til diskusjon bak lukkede dører i Genève etter WHOs egne prinsipper. Denne forhandlingen fremstår som ikke- transparent, og gir heller ikke innsyn til offentligheten. 10 11
GrønnNellik68 Skrevet 19. oktober 2023 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2023 Norge i ett nøtteskall.. folk ser det ikke før det er for sent.. i mai neste år har de vel bestemt .. minner meg på acer avtalen... 9 13
Jajajane Skrevet 19. oktober 2023 #4 Skrevet 19. oktober 2023 Et ord forklarer dette; SKREMMENDE! Vi er for opptatt av egne sysler og liv, til å løfte hodet å se hva som skjer rundt oss. Hvis dette går igjennom, ja - også kun noe av det, er det slutten for oss slik vi kjenner livene våre. Vi mister all makt, og «mektige menn» skal bestemme over deg, barna dine, din bestemor osv. Nå må vi våkne! 13 20
Drizzt Skrevet 19. oktober 2023 #5 Skrevet 19. oktober 2023 GrønnNellik68 skrev (8 timer siden): Det foregår møter bak lukkede dører i flg Solvang angående vår helse og neste pandemi at who ønsker tvangs vaksinering og koronapass, at alle leger skal bruke samme medisin mot samme sykdom på forskjellige personer?? Se debatten i kveld på NRK. Tvangsvaksinering og reisenekt uten vaksinepass høres altfor totalitært ut. Hvilke land kom med disse forslagene? Skremmende naivt å tro at lille Norge kan stoppe dette med mindre alle land har selvstendig vetorett. Og selv da kommer våre representanter til å la seg presse. For noen skumle tider vi går i møte ... 11 2 4
Jajajane Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 Drizzt skrev (Akkurat nå): Tvangsvaksinering og reisenekt uten vaksinepass høres altfor totalitært ut. Hvilke land kom med disse forslagene? Skremmende naivt å tro at lille Norge kan stoppe dette med mindre alle land har selvstendig vetorett. Og selv da kommer våre representanter til å la seg presse. For noen skumle tider vi går i møte ... Når våre «ledere» er nikkedukker som ser opp til det o store Amerika, tror du da den norske regjering setter seg på bakbeina og sier nei? De gjør som de blir fortalt. Legg merke til at WHO’s største bidragsgiver er Bill Gates….. mon tro hvilken plan han har for verden. Åja, stemmer det ja, han har jo allerede sagt at han vil ha mindre folk i verden! 13 7
Fru Uperfekt Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 Sweetheaven skrev (1 time siden): Debatten tar opp dette: WHO (Verdens helseorganisasjon) skal bestemme: - Hvem som skal i isolasjon - Hvem som skal i karantene - Hvor lenge folk skal sitte i karantene, selv om de ikke selv har symptomer på sykdom - Hvilke vaksiner som skal godkjennes - At alle trenger et globalt vaksinepass for å kunne reise - At friske borgere ikke kan reise inn i områder med smitte - Om de som ikke vil ta en vaksine skal tvangsvaksineres - At alle stater skal kunne innføre en Smittestopp-app som gir WHO og myndighetene tilgang til identifiserbare helseopplysninger (Kilde: Debatten, NRK1) Altså en felles regulering for alle landene som vil binde seg til denne traktaten med en felles forpliktelse. Disse spørsmålene blir ingen anbefalinger lenger, og heller ikke valgfritt. Ganske interessant diskusjon å ta opp da dette allerede er oppe til diskusjon bak lukkede dører i Genève etter WHOs egne prinsipper. Denne forhandlingen fremstår som ikke- transparent, og gir heller ikke innsyn til offentligheten. Som en av de som tok de 2 første (ble advart av leger -ja i flertall-) og fikk husmorferie (les: påfølgende sykehusopphold) + min iboende liberalist så er jeg imot tvangsvaksinering. 8 6 3
Maskinfører Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 Ja de skal det det mest interessante var han Jørn Eikemo som fortalte om finansieringen til WHO det var penger og ikke helse som stod i sentrum 9 3
Maskinfører Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Som en av de som tok de 2 første (ble advart av leger -ja i flertall-) og fikk husmorferie (les: påfølgende sykehusopphold) + min iboende liberalist så er jeg imot tvangsvaksinering. Om jeg blir tvangs vaksinert og det skjer noe med meg skal den som setter sprøyta på meg forbanne sin mor over og ha født vedkommende 2 1 4
Maskinfører Skrevet 19. oktober 2023 #10 Skrevet 19. oktober 2023 Sweetheaven skrev (1 time siden): Debatten tar opp dette: WHO (Verdens helseorganisasjon) skal bestemme: - Hvem som skal i isolasjon - Hvem som skal i karantene - Hvor lenge folk skal sitte i karantene, selv om de ikke selv har symptomer på sykdom - Hvilke vaksiner som skal godkjennes - At alle trenger et globalt vaksinepass for å kunne reise - At friske borgere ikke kan reise inn i områder med smitte - Om de som ikke vil ta en vaksine skal tvangsvaksineres - At alle stater skal kunne innføre en Smittestopp-app som gir WHO og myndighetene tilgang til identifiserbare helseopplysninger (Kilde: Debatten, NRK1) Altså en felles regulering for alle landene som vil binde seg til denne traktaten med en felles forpliktelse. Disse spørsmålene blir ingen anbefalinger lenger, og heller ikke valgfritt. Ganske interessant diskusjon å ta opp da dette allerede er oppe til diskusjon bak lukkede dører i Genève etter WHOs egne prinsipper. Denne forhandlingen fremstår som ikke- transparent, og gir heller ikke innsyn til offentligheten. Om jeg blir tvangs vaksinert og det skjer noe med meg skal den som setter sprøyta på meg forbanne sin mor over og ha født vedkommende 2 1 1
Fru Uperfekt Skrevet 19. oktober 2023 #11 Skrevet 19. oktober 2023 Maskinfører skrev (5 minutter siden): Om jeg blir tvangs vaksinert og det skjer noe med meg skal den som setter sprøyta på meg forbanne sin mor over og ha født vedkommende Skjønner den, hadde gått til sak om jeg ble tvunget. Valgte selv, pga ene barnet mitt og 2 barnebarn var i risikosonen, å ta selv om jeg ble anbefalt pga egen helse å ikke ta 3 3
Maskinfører Skrevet 19. oktober 2023 #12 Skrevet 19. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden): Skjønner den, hadde gått til sak om jeg ble tvunget. Valgte selv, pga ene barnet mitt og 2 barnebarn var i risikosonen, å ta selv om jeg ble anbefalt pga egen helse å ikke ta Ja å gå til sak er ekstremt dyrt og noe sjelden folk har mulighet til ja jeg respektere at du tok den 2
Fru Uperfekt Skrevet 19. oktober 2023 #13 Skrevet 19. oktober 2023 Maskinfører skrev (1 minutt siden): Ja å gå til sak er ekstremt dyrt og noe sjelden folk har mulighet til ja jeg respektere at du tok den Jeg har pengene til det om jeg trenger det, en av fordelene med å være gammal. 1 3
Frisk Frosk Skrevet 19. oktober 2023 #14 Skrevet 19. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (17 minutter siden): Skjønner den, hadde gått til sak om jeg ble tvunget. Valgte selv, pga ene barnet mitt og 2 barnebarn var i risikosonen, å ta selv om jeg ble anbefalt pga egen helse å ikke ta Noe av problemet er at vaksienprodusentene i en slik situasjon som ble diskutert er fritatt alt ansvar for ev. bivirkninger. Det er opp til det enkelte lands myndigheter å ev. betale ut erstatninger. Ser vi til eget land så er det svært få som får erstatning for vaksineskader, og erstatningene de får er ofte latterlig lave, selv for alvorlige skader. Det har vært mye grums i WHO i mange år nå, mye som ikke når offentligheten. 2 8
Majer Skrevet 19. oktober 2023 #15 Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Ideelt sett burde alle tatt gentester sånn at man kunne kartlagt kjapt om de har økt risiko for å bli innlagt eller være superspredere. Men om man ikke gjør det, og kan dokumentere at vaksine beskytter mot alvorlig sykdom eller begrenser smitte bør alle tvangsvaksineres. Det er for å gi flest mulig folk frihet. Hadde alle vært vaksinerte mot covid hadde langt færre belastet helsevesenet og vi kunne hatt et mye mer åpent samfunn. Frihet triumfer egoisme her. Den ideelle løsningen hadde vært flere intensivplasser eller kirurgiske avdelinger som kan gjøres om til intensivavdelinger ved behov, men ved å legge ned sykehus og ha klinikker i kontorer på Majorstua og Frogner er det alternativet umulig. Endret 19. oktober 2023 av Majer
Gjest Adobyen Skrevet 19. oktober 2023 #16 Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Fru Uperfekt skrev (39 minutter siden): Skjønner den, hadde gått til sak om jeg ble tvunget. Valgte selv, pga ene barnet mitt og 2 barnebarn var i risikosonen, å ta selv om jeg ble anbefalt pga egen helse å ikke ta Jeg har tatt alle 4 som ble anbefalt, og har ikke kjent noen bivirkning, bortsett fra litt ubehag et par dager, men jeg hadde ikke funnet meg i tvang. Tvang er helt feil. De som valgte å unngå vaksinering, hadde også sine grunner for det. Endret 19. oktober 2023 av Adobyen
Rufs Skrevet 19. oktober 2023 #17 Skrevet 19. oktober 2023 Tvang er aldri riktig. Uansett. Hva blir det neste man skal tvinges til? Alle som dør skal være organdonor før kroppen går videre til forskning? Alle må bli blodgivere? Alle som ammer må donere melk? Alle som har et barn må ta abort ved evnt ny graviditet? Vil det da egentlig stoppe der eller skal man tvinge alle gravide til keisersnitt? Alle eldre må eutaniseres ved fylte 70 for å minske evnt belastning på helsevesenet? 6 10
Maskinfører Skrevet 19. oktober 2023 #18 Skrevet 19. oktober 2023 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Jeg har pengene til det om jeg trenger det, en av fordelene med å være gammal. Rufs skrev (33 minutter siden): Tvang er aldri riktig. Uansett. Hva blir det neste man skal tvinges til? Alle som dør skal være organdonor før kroppen går videre til forskning? Alle må bli blodgivere? Alle som ammer må donere melk? Alle som har et barn må ta abort ved evnt ny graviditet? Vil det da egentlig stoppe der eller skal man tvinge alle gravide til keisersnitt? Alle eldre må eutaniseres ved fylte 70 for å minske evnt belastning på helsevesenet? hehe har penger jeg også men kjipt om man ikke vinner saken så er de borte 1
frivis Skrevet 20. oktober 2023 #19 Skrevet 20. oktober 2023 Sensur er et tydelig tegn på at det de holder på med ikke tåler dagens lys. 5 11
LeveMannen Skrevet 20. oktober 2023 #20 Skrevet 20. oktober 2023 (endret) For WHO er jo virkelig til å stole på. 🙄 Endret 20. oktober 2023 av LeveMannen 5 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå