Gå til innhold

Normalt med høy respirasjonsfrekvens ved feber? 10 mnd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gutten på 10 mnd har 39,7 i temperatur og puster ca 65-70 ganger i minuttet. Hostet noen dager og snørrete. Et det normalt med så rask pust når man har feber?

Anonymkode: e442e...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke sjekket pustefrekvensen hos vår gutt på 1,5 når han har feber, men han puster absolutt fortere med feber, ja. Det gjorde han også da han var yngre. Pratet med moren min første gang han hadde feber og jeg var stressa pga. den raske pusten, men hun sa det var veldig typisk. Hun er ikke helsepersonell men har tre barn 😊 Men det er klart, om du er bekymret kontakter du heller legen en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymkode: 3540a...82f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er normalt med høyere respirasjonsfrekvens, men 65-70 ganger i minuttet var veldig fort og du burde kontakte lege. 

Anonymkode: 4aaf8...08f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal pustefrekvens for barn under 2 år (fant ikke smalere aldersgruppe i farten) er 30-50/min, og over 60 er regnet som for høy. 

Har han inndrag i sider/hals/bryst når han puster inn?

Jeg ville vurdert å ta en telefon til legen om jeg var deg. De vil bedre kunne råde deg til om du kan se det an eller han bør undersøkes. 

Anonymkode: 3b908...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, ja jeg nøler ikke å kontakte lege om jeg føler det er nødvendig, ville bare høre om det var normalt med raskere pust🥰 ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gutten på 10 mnd har 39,7 i temperatur og puster ca 65-70 ganger i minuttet. Hostet noen dager og snørrete. Et det normalt med så rask pust når man har feber?

Hadde kontakten legevakt for sikkerhets skyld. Er stor forskjell på et spedbarn og småbarn når det kommer til sykdom. 
kanskje han har en infeksjon som bør behandles? Noen infeksjoner skal de ha behandling for selvom ikke de ville gitt samme behandlingen til et barn på 1-2 år. 

Anonymkode: e1563...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg har Googlet dette ørten ganger ved feber, så ja.. Det er normalt å ha høyere puls. 

Men du har et veldig lite barn så hadde nok drøfta med legevakt 

Anonymkode: 67511...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for tips, ja jeg nøler ikke å kontakte lege om jeg føler det er nødvendig, ville bare høre om det var normalt med raskere pust🥰 ts

Regner med du har gitt paracet og nurofen?

Anonymkode: 36e39...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor begge deler? Vi har aldri behøvd å gi annet enn anbefalt dose Paracet, får alltid ønsket virkning.

Anonymkode: 3540a...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er ikke anbefalt å gi Nurofen til så små barn uten i samråd med lege… Nå står det ikke hvor mye barnet veier, men aldersmessig er grensen 1 år eller vekt på 10 kilo. Paracet er tryggest å gi når man ikke har vært hos lege. 

Anonymkode: e1563...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...