AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Hei! Jeg var på sesjon for noen måneder siden. Da var de veldig trenge på å samle inn mobiltelefoner. De ble samlet inn umiddelbart i det vi ankom sesjonssenteret, dette til tross for at vi var tidlig ute. Nå har jeg flere venninner som er på sesjon i ettertid, på akkurat samme sesjonssenter. Alle disse får ha mobiltelefonene sine, gjennom HELE dagen? Jeg personlig hadde ikke et problem med det når de tok min, jeg tenkte det var naturlig, de hadde jo tross alt skilt om fotoforbud. Men nå synes jeg det bare er litt rart hvis de bare tok den bort fra noen grupper? Tror dere det er noen grunn for at det bare skjedde med oss? For min del er det ikke egentlig så viktig, men syntes bare det var litt bemerkelsesverdig at det var forskjeller. Til tross for at sesjon er et sted du "har en oppgave", hadde jeg dødtid på sikker 2 timer. Kunne vært greit å snakke med noen jeg kjenner om stresset jeg kjente på...Spesielt hvis andre har den muligheten. Anonymkode: e6467...e3a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #2 Skrevet 19. oktober 2023 Kan du ikke spørre forsvaret? Anonymkode: b7704...155
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #3 Skrevet 19. oktober 2023 Mulig at de observerer hvordan folk takler å bli fratatt "kosebamsen" sin. Tar man initiativ til å snakke med andre, utnytte ventetiden osv., eller sitter man og sturer eller utagerer? Anonymkode: a9964...cdd
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 Det er pga sikkerhetsklarering. De er redde for at telefoner skal ha spionprogramvare som kan ta opp lyd. Sesjonssenteret er pr. definisjon militært område. Anonymkode: 815d8...7a0 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #5 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 16.18): Det er pga sikkerhetsklarering. De er redde for at telefoner skal ha spionprogramvare som kan ta opp lyd. Sesjonssenteret er pr. definisjon militært område. Anonymkode: 815d8...7a0 Så hvorfor ble tråd-starter her fratatt sin mobiltelefon, samtidig som andre som er inne på sesjon tydeligvis får beholde deres telefoner?? Anonymkode: a0988...2d4 1
Tiuren Skrevet 21. oktober 2023 #6 Skrevet 21. oktober 2023 Hvorfor bry seg? Om dette er et problem for deg kommer du til å få en bratt lærekurve i forsvaret. Der lærer man fort at livet er ikke rettferdig, man gjør det man får beskjed om og gjør det beste ut av situasjonen. Det kan være noe så enkelt som at dine venninner begynte med fysisktester og ikke teoretiske oppgaver? 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #7 Skrevet 21. oktober 2023 On 10/20/2023 at 4:18 PM, AnonymBruker said: Det er pga sikkerhetsklarering. De er redde for at telefoner skal ha spionprogramvare som kan ta opp lyd. Sesjonssenteret er pr. definisjon militært område. Anonymkode: 815d8...7a0 This ^ Anonymkode: 6e391...b47
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #8 Skrevet 21. oktober 2023 Min erfaring med forsvaret er at de vil både at du gjør som du får ordre om uten å tenke og tenker gjennom det du får ordre om. Jeg har hørt om tilfeller der de har satt seks personer til å gjøre en jobb som burde vært satt to personer til å utføre og andre ganger satt to personer til å gjøre en jobb det burde vært satt seks personer til å utføre. De prøver å lære rekrutter å gjøre som de får ordre om uten å tenke. Anonymkode: bd6f1...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #9 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 16.18): Det er pga sikkerhetsklarering. De er redde for at telefoner skal ha spionprogramvare som kan ta opp lyd. Sesjonssenteret er pr. definisjon militært område. Anonymkode: 815d8...7a0 Jeg jobber med sikkerhetsgradert informasjon og har mobil på jobben. Vi kan ikke ha den med hvis vi skal snakke høygradert, men de gjør ikke det på sesjon. Man er ikke klarert engang når man er på sesjon. Anonymkode: 17bff...05b
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #10 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 21.10.2023 den 17.23): This ^ Anonymkode: 6e391...b47 I så fall burde de selvfølgelig ta telefonen fra ALLE som er på sesjon. I stedet for å ta telefon fra noen få personer, samtidig som andre fremdeles får beholde telefonene deres. Anonymkode: a0988...2d4
Tiuren Skrevet 22. oktober 2023 #11 Skrevet 22. oktober 2023 On 10/20/2023 at 4:18 PM, AnonymBruker said: Det er pga sikkerhetsklarering. De er redde for at telefoner skal ha spionprogramvare som kan ta opp lyd. Sesjonssenteret er pr. definisjon militært område. Anonymkode: 815d8...7a0 On 10/21/2023 at 5:23 PM, AnonymBruker said: This ^ Anonymkode: 6e391...b47 9 minutter siden, AnonymBruker said: I så fall burde de selvfølgelig ta telefonen fra ALLE som er på sesjon. I stedet for å ta telefon fra noen få personer, samtidig som andre fremdeles får beholde telefonene deres. Anonymkode: a0988...2d4 Nei, har ingenting med gradert informasjon å gjøre. Enten er det tilfeldig, eller så er det at TS startet sesjon med teoretiske oppgaver og de hun kjener startet med fysiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå