AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg vet ikke om alle er klar over det, men pass på deres små babyer... Om en baby blir mistet i gulvet, kan det få hjerneskade og bli blind. Barn må heller ikke ristet. Jeg sier dette fordi jeg har sett barn bli ristet og mistet i gulvet når barnet skriker og gråter. Heldigvis har det gått bra, men man vet aldri. Så ta vare på deres barn som det er det mest verdifulle dere har og alltid ha det under opphold i trygge rammer. Anonymkode: db402...dac 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #2 Skrevet 19. oktober 2023 Å du har meldt de tilfellene du har sett til barnevernet vel?? Anonymkode: 47c2b...0ff 1
Bacteria Skrevet 19. oktober 2023 #3 Skrevet 19. oktober 2023 (endret) Uff. Vil tro de fleste vet det ja. Barn har dødd etter å ha falt i gulvet fra fex stellebordet. Men du må skille mellom det som skjer ved et uhell og det som skjer ved en bevisst handling. Det er forskjell på om et barn detter ned fra stellebordet pga et øyeblikks uoppmerksomhet, og at et barn blir ristet og slengt i gulvet, som du beskriver du har vært vitne til. Det siste er soleklar barnevernssak. Endret 19. oktober 2023 av Bacteria 3
~white lady~ Skrevet 19. oktober 2023 #4 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg sier dette fordi jeg har sett barn bli ristet og mistet i gulvet når barnet skriker og gråter. Dette må meldes til barnevernet. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #5 Skrevet 19. oktober 2023 Om du har sett mødre/fedre/andre slippe et barn i gulvet, fordi det gråter. Så må du jo melde til bv/helsestasjonen. Det med å riste baby er noe de nå har mye fokus på på helsestasjonen. Så det når du også melde fra om, om du opplever noen gjør det. 1 sekund risting kan føre til babyshake syndrom/hjerneskade. Men da snakker vi et sleng, ikke litt risting når du bysser baby. Anonymkode: 760c5...cb8 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 Åh, det var bra du sa dette, for jeg hadde tenkt å riste babyen min ganske grundig i dag og holde den sånn løst med en hånd etterpå. Bra å få vite at det bør jeg ikke gjøre. Ærlig talt... alle foreldre med vett i skallen og kjærlighet til sitt barn gjør sitt aller ytterste for å beskytte dem og gi dem omsorg. Ingen mister et barn med vilje i gulvet. Kun et veldig lite fåtall er så brutale og ikke riktig navla i skolten at de rister en baby og kaster ungen fra seg. De er gale. Anonymkode: c64a4...080 4
Gjest Anonyme-meg Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 Barne mitt tok bakoversalto ned fra stellebordet. Gikk så vanvidti fort, helt grusomt. Men ble nøye sjekket på sykehuset og heldigvis så gikk det bra, 10 år siden nå. Ulykker skjer, men når noen gjør dette med vilje, må det meldes ifra.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 Du har sett babyer bli ristet og mistet når de gråter, og vet ikke om alle er klar over at det er lurt å passe på babyer. Hva slags miljø lever du i, egentlig? Anonymkode: b42d0...0cf 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 Aldri hverken sett eller hørt om foreldre som mister barnet sitt i gulvet ved et uhell. Om de utøver vold, ved å slenge det i gulvet, er en annen sak. Anonymkode: f1dff...248 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå