Gå til innhold

Billigere å hente selv enn å sitte hjemme å vente på bring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bestilte noe stort og tungt, og tenkte at selvfølgelig er det verd å få det kjørt hjem. 

Men nå satt mannen min hjemme å ventet på pakken i hele går (fordi det stod i appen at den skulle kjøres ut i går), og nå sitter jeg hjemme i dag. og har brukt hele formiddagen på å sitte i telefonen med først posten og så bring. Og lese opp sendingsnummer bare for å bli satt over.

De som jobber der kan jo heller ikke geografi. En sa at nå er pakken lagt på lager i "by x", hvorpå jeg svarte "hvorfor har den tatt en 4 timers omvei?". Nei, den tar ikke omvei, svarte hun 😐 Det stedet ligger da virkelig ikke på veien mellom "by a" og min adresse, svart jeg. "nei, vell" var hennes eneste svar. Altså, hvordan kan du jobbe i kundeservice i posten og ikke kunne noe som helst om norsk geografi?

Konklusjon: neste gang leier vi varebil og kjører noen timer selv. Da slipper vi unna med mindre tapt arbeidstid enn ved å sitte å vente på pakke iallefall. 

Anonymkode: 86962...2b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men store ting på døra pleier de da å ringe og avtale tid for levering..? De kan jo ikke sette slike ting utafor døra, og det får antagelig ikke plass i postkassa. 

• Nyttig 1
Skrevet

Bring er helt håpløse på det der. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi bestilte noe stort og tungt, og tenkte at selvfølgelig er det verd å få det kjørt hjem. 

Men nå satt mannen min hjemme å ventet på pakken i hele går (fordi det stod i appen at den skulle kjøres ut i går), og nå sitter jeg hjemme i dag. og har brukt hele formiddagen på å sitte i telefonen med først posten og så bring. Og lese opp sendingsnummer bare for å bli satt over.

De som jobber der kan jo heller ikke geografi. En sa at nå er pakken lagt på lager i "by x", hvorpå jeg svarte "hvorfor har den tatt en 4 timers omvei?". Nei, den tar ikke omvei, svarte hun 😐 Det stedet ligger da virkelig ikke på veien mellom "by a" og min adresse, svart jeg. "nei, vell" var hennes eneste svar. Altså, hvordan kan du jobbe i kundeservice i posten og ikke kunne noe som helst om norsk geografi?

Konklusjon: neste gang leier vi varebil og kjører noen timer selv. Da slipper vi unna med mindre tapt arbeidstid enn ved å sitte å vente på pakke iallefall. 

De som jobber i kundeservice bestemer ikke over hvilken rute pakker skal kjøres.

Det blir det samme som å klage på høye matvare priser til de som sitter bak kassa på matbutikken.

Anonymkode: bc557...181

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De som jobber i kundeservice bestemer ikke over hvilken rute pakker skal kjøres.

Det blir det samme som å klage på høye matvare priser til de som sitter bak kassa på matbutikken

Og det kan være vanskelig for en på kundeservice å ha superoversikt over alle kriker og kroker i hele landet. 

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, hvordan kan du jobbe i kundeservice i posten og ikke kunne noe som helst om norsk geografi?

Det er ganske mange adresser å holde orden på... 

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (10 minutter siden):

Men store ting på døra pleier de da å ringe og avtale tid for levering..? De kan jo ikke sette slike ting utafor døra, og det får antagelig ikke plass i postkassa. 

Hadde noen kontaktet oss, hadde jeg naturligvis ikke skrevet dette innlegget. Da hadde jeg jo vært fornøyd :)

Skrevet
newman01 skrev (4 minutter siden):

Og det kan være vanskelig for en på kundeservice å ha superoversikt over alle kriker og kroker i hele landet. 

Det er ganske mange adresser å holde orden på... 

Vi snakker ikke adresser eller "kriker og kroker", men å vite at f.eks Ålesund ikke er på veien mellom Oslo og Lillehammer, det bør de som jobber i kundeservice i posten vite (og generelt alle voksne mennesker som bor i Norge)

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det blir det samme som å klage på høye matvare priser til de som sitter bak kassa på matbutikken.

Jeg klager da ikke på rutene. Men prøvde å finne ut hvor pakken var. Og siden den befant seg på fullstendig feil del av landet, syntes jeg det var et problem (den var kjørt i feil retning fra utgangspunktet).  Hvilken rute de kjører til meg, er selvfølgelig rivende likegyldig, men når de frakter pakken flere timers kjøring i feil retning, kan jeg ikke skjønne at det ikke skal gå an å spørre kundeservice. 

Jeg har nå fått lovnad om at den skal komme i morgen (tapt arbeidsdag nr 3), etter at den har blitt kjørt tilbake fra sin sightseeing tur til feil landsdel. 

Skrevet

Om man bor i Kirkenes og skal sende en pakke til Vadsø reiser den via Oslo. 

Så at en pakke kan se ut til å være på bærtur er ikke det nødvendigvis korrekt 

Skrevet
newman01 skrev (5 timer siden):

Om man bor i Kirkenes og skal sende en pakke til Vadsø reiser den via Oslo. 

Så at en pakke kan se ut til å være på bærtur er ikke det nødvendigvis korrekt 

I dette tilfellet var den absolutt feilsendt.

Dette var ikke en postpakke med et stort gods (over 100kg). Det kom fra Oslo og skulle et annet sted på østlandet. Fikk stoppet den kun få km fra fylkesgrensen til vestland, og det kun pga jeg maste skrekkelig på kundeservice 🫡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...