AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Hei, Har funnet ut nå at min mann har et barn på litt over 3 år. Vi har vært sammen i 15 år og har to barn sammen, en på 4 og en på 10 år. Fant ut dette via venner som kjenner mor til barnet. Utroskapen har skjedd etter en natt på byen mens jeg satt hjemme full-gravid med minste. Alle har holdt det hemmelig for meg. Denne kvinnen og mannen min har blitt enige om at ingen skal få vite det, og at hun ønsker å beholde barnet for seg selv. Min mann har tatt farskapstest, og står oppført som far, men betaler ikke barnebidrag etter avtale. Familien til mannen har vært klar over det hele veien. De har også blitt enige om å holde det hemmelig for å ikke ødelegge familien. Mor til barnet bor i samme område som oss og hvis vi fortsetter å bo her alle sammen, så vil de starte på samme skole. De er født samme år. Vi skal nå skilles mot min manns ønske. Jeg klarer ikke å leve videre med sviket fra han og hans familie. Jeg kunne tilgitt dette om det hadde vært åpenhet fra start. Men her har det vært så mange løgner. Hans mor og far har hjulpet han gjennom denne krisen, og sammen med han bestemt at dette skal holdes hemmelig for å verne om barnebarna. De har nå bedt meg/tryglet om at jeg skal holde det hemmelig for barna mine. Jeg tenker i utgangspunktet at barn skal skånes for foreldrenes uenigheter og problemer. Men i dette tilfellet så har det stor påvirkning på dem. Jeg mener de har rett på å vite det, og nå går det kun på til hvilket tidspunkt er det riktig å fortelle. De er jo fortsatt så små. Men inntrykket mitt er at mange bekjente av denne kvinnen vet godt hvem faren er. Når jeg fikk vite det så var personen som fortalte meg det sjokkert over at jeg ikke allerede var klar over det. Hva tenker dere? Og hvordan fortelle en 10 åring om dette? Anonymkode: 043b3...b97 39
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #3 Skrevet 19. oktober 2023 Oi, den der er ikke enkel. Jeg mener at de bør få vite at de har et søsken. Om dere nå skilles og mannen og moren ombestemmer seg ift å si noe til barnet om hvem som er faren så vil de jo være søsken når de er hos faren sin. Og så håper jeg for all del at de skal fortelle dette til dette andre barnet. Barnet har rett på både mor og far og det er fryktelig dårlig gjort å holde faren hemmelig. Jeg vet ikke hvordan du kan fortelle dette, håper noen andre har bedre svar, men jeg mener at alle har rett på å vite om barnet og hvem som er far osv osv. Lykke til. Anonymkode: f0147...3e2 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #4 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva tenker dere? Og hvordan fortelle en 10 åring om dette? Det samme som deg. Det er veldig mye barn ikke trenger å vite, det vil bare være en byrde for de å vite. Men et barn, halvsøsken er noe helt annet. Klart de skal vite det. Anonymkode: fa78e...eb2 9 15
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #5 Skrevet 19. oktober 2023 For en situasjon. Og for en oppførsel av mannen og hans familie. Skammelig. Når det kommer til hovedspørsmålet. Det er vel omtrent 100% sannsynlighet at barna på et eller annet tidspunkt får vite sannheten. Da bør de høre det fra dere/faren. Anonymkode: 7563d...876 10 11
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 Ta den vanskelige praten med en gang. Mye lettere med små barn som ikke fullt ut forstår omfanget. å vente til de er mye eldre vil bli mye mer utfordrende! Du skal se at når dere to nå skilles så kommer far til å ville bli kjent med det mye barnet etterhvert. Dermed vil det ikke være mulig å skjule det uansett! Anonymkode: a9b8f...b85 13 2 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 Nå er det jo slik at barna har rett på å vite om søsken etterhvert uansett. Dette går på arv og slikt.... Men kanskje ikke nå? Kanskje om noen år? Anonymkode: 7664f...304 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 Det sykeste her er jo at familien til far har gått med på å holde dette hemmelig for deg? Barna må nesten få vite hvem søskenet deres er, før de får vite det av rykter. Anonymkode: 5bb83...e1e 30
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det sykeste her er jo at familien til far har gått med på å holde dette hemmelig for deg? Barna må nesten få vite hvem søskenet deres er, før de får vite det av rykter. Anonymkode: 5bb83...e1e Helt enig. Den sviger«familien» hadde jeg aldri snakket med igjen. For et svik. Anonymkode: 7563d...876 20 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #10 Skrevet 19. oktober 2023 Sender deg en varm klem, TS!❤️ Anonymkode: a4f64...f4c 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #11 Skrevet 19. oktober 2023 Du føler at alle har holdt det skjult for deg og så vurderer du seriøst å gjøre eksakt det samme mot barna dine? Er du smekk tett?? "Alle" vet at barna dine har et søsken, bortsett fra de? Selvfølgelig må dere fortelle dette. Og det sjarmtrollet av en mann du har bør stille opp for ALLE barna sine. Anonymkode: 58be3...f60 12 3
os Maxilla Skrevet 19. oktober 2023 #12 Skrevet 19. oktober 2023 Herregud for en situasjon! Jeg vet ikke hva som er anbefalt å fortelle barn og ikke, men du skal iallefall ikke ta hensyn til hva han og familien ber om, de er det aller siste du skal bry deg om. Det er jo helt åpenbart at de bare tenker på seg selv oppi dette. Hvordan kan så mange mennesker på en gang være så hensynsløse?? 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #13 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei, Har funnet ut nå at min mann har et barn på litt over 3 år. Vi har vært sammen i 15 år og har to barn sammen, en på 4 og en på 10 år. Fant ut dette via venner som kjenner mor til barnet. Utroskapen har skjedd etter en natt på byen mens jeg satt hjemme full-gravid med minste. Alle har holdt det hemmelig for meg. Denne kvinnen og mannen min har blitt enige om at ingen skal få vite det, og at hun ønsker å beholde barnet for seg selv. Min mann har tatt farskapstest, og står oppført som far, men betaler ikke barnebidrag etter avtale. Familien til mannen har vært klar over det hele veien. De har også blitt enige om å holde det hemmelig for å ikke ødelegge familien. Mor til barnet bor i samme område som oss og hvis vi fortsetter å bo her alle sammen, så vil de starte på samme skole. De er født samme år. Vi skal nå skilles mot min manns ønske. Jeg klarer ikke å leve videre med sviket fra han og hans familie. Jeg kunne tilgitt dette om det hadde vært åpenhet fra start. Men her har det vært så mange løgner. Hans mor og far har hjulpet han gjennom denne krisen, og sammen med han bestemt at dette skal holdes hemmelig for å verne om barnebarna. De har nå bedt meg/tryglet om at jeg skal holde det hemmelig for barna mine. Jeg tenker i utgangspunktet at barn skal skånes for foreldrenes uenigheter og problemer. Men i dette tilfellet så har det stor påvirkning på dem. Jeg mener de har rett på å vite det, og nå går det kun på til hvilket tidspunkt er det riktig å fortelle. De er jo fortsatt så små. Men inntrykket mitt er at mange bekjente av denne kvinnen vet godt hvem faren er. Når jeg fikk vite det så var personen som fortalte meg det sjokkert over at jeg ikke allerede var klar over det. Hva tenker dere? Og hvordan fortelle en 10 åring om dette? Anonymkode: 043b3...b97 De kommer til å få høre om dette fra andre barn, plutselig. De har små ører og folk snakker. Det er bedre at du forteller det enn at de blir overrlumpet av dette fra utenforstående. Anonymkode: 48ef1...07e 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #14 Skrevet 19. oktober 2023 Raskest mulig, for det er bare spørsmål om tid på når et barn forteller dette til dine barn! Barn overhører samtaler og tyvlytter på de voksnes samtale, så jo før jo bedre. Anonymkode: 3acac...e81 7
Trolltunge Skrevet 19. oktober 2023 #15 Skrevet 19. oktober 2023 Selvfølgelig må barna få vite om sitt søsken, og få muligheten til å ha en relasjon til dette barnet. Her har det vært så mye løgn og bedrag allerede at å fortsette med løgn og bedrag absolutt ikke vil føre noe godt med seg, og inntil nå har iallefall barna hatt en person i deg som ikke har gjort seg skyldig i løgn og bedrag, men det vil du også bli medskyldig i og kunne anklages for med årene dersom du også henger deg med i å holde dette skjult for barna. "Alle har løyet og skjult ting for oss hele livet " kan fort bli barnas tanker og følelser når de engang finner ut av dette. Noe som er usannsynlig at ikke vil skje, så mange som vet om det. Den posisjonen å være en av alle som løy og skjulte ville jeg nektet å sette meg i ovenfor barna. Mine barn skal gjennom livet kunne stole på at jeg er ærlig med dem. Jeg hadde derfor nektet å ta del i å holde noe så vesentlig skjult for dem, og senere bli en barna fikk tvil om, på grunn av at jeg hadde deltatt i å skjule noe slikt. Selv om vanskelig å få vite nå er det nok lettere at de får vite det nå enn når de er tenåringer/unge voksne. Løgner blir ikke mindre med årene, de blir større og vondere dess lengre de har pågått. 10
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #16 Skrevet 19. oktober 2023 Synest barna burde får vite det en dag, men hadde ventet til ditt yngste og halv søsken blir noe eldre. Med mindre du planlegger at de skal opprett kontakt. Anonymkode: 8cd0f...8d9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #17 Skrevet 19. oktober 2023 For en forferdelig situasjon. Helt grusomt. Jeg syns selvfølgelig at barna må vite om dette. Ikke gjør den samme feilen mannen din gjorde mot deg. Ikke rart mannen din ønsker å skjule det. Mest for sin egen del og han er tydeligvis glad i å skjule ting så her får han bare pent ti still. Barna har rett på å få vite dette. Syns absolutt 10 åringen er klar for å vite om dette nå. Minste kan du godt vente et par år med å fortelle tenker jeg. Tror ikke barnet helt forstår dette i en alder av 4. Anonymkode: db26e...e9b 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #18 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei, Har funnet ut nå at min mann har et barn på litt over 3 år. Vi har vært sammen i 15 år og har to barn sammen, en på 4 og en på 10 år. Fant ut dette via venner som kjenner mor til barnet. Utroskapen har skjedd etter en natt på byen mens jeg satt hjemme full-gravid med minste. Alle har holdt det hemmelig for meg. Denne kvinnen og mannen min har blitt enige om at ingen skal få vite det, og at hun ønsker å beholde barnet for seg selv. Min mann har tatt farskapstest, og står oppført som far, men betaler ikke barnebidrag etter avtale. Familien til mannen har vært klar over det hele veien. De har også blitt enige om å holde det hemmelig for å ikke ødelegge familien. Mor til barnet bor i samme område som oss og hvis vi fortsetter å bo her alle sammen, så vil de starte på samme skole. De er født samme år. Vi skal nå skilles mot min manns ønske. Jeg klarer ikke å leve videre med sviket fra han og hans familie. Jeg kunne tilgitt dette om det hadde vært åpenhet fra start. Men her har det vært så mange løgner. Hans mor og far har hjulpet han gjennom denne krisen, og sammen med han bestemt at dette skal holdes hemmelig for å verne om barnebarna. De har nå bedt meg/tryglet om at jeg skal holde det hemmelig for barna mine. Jeg tenker i utgangspunktet at barn skal skånes for foreldrenes uenigheter og problemer. Men i dette tilfellet så har det stor påvirkning på dem. Jeg mener de har rett på å vite det, og nå går det kun på til hvilket tidspunkt er det riktig å fortelle. De er jo fortsatt så små. Men inntrykket mitt er at mange bekjente av denne kvinnen vet godt hvem faren er. Når jeg fikk vite det så var personen som fortalte meg det sjokkert over at jeg ikke allerede var klar over det. Hva tenker dere? Og hvordan fortelle en 10 åring om dette? Anonymkode: 043b3...b97 Når det er sagt. Min mor var i samme situasjon som deg. Hun fikk vite det når barnet var 10år. Fars familie holdt det hemmelig i alle de årene, det var helt tilfeldig at det kom frem siden min mor oppdaget det plutselig. Det barnet var like gammel som min eldste bror, på det tidspunktet. Fortell barna. Ikke la de bli sjokkert av dette fra andre. Min mor var rask med å gi nyheten videre. Anonymkode: 48ef1...07e 1 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #19 Skrevet 19. oktober 2023 Fortell barna og ferdig med det. Når dere skilles begynner snakkingen og mye bedre at det kommer fra deg/dere enn at barn spør deres barn. Anonymkode: 0312b...b17 4 2
Nymerïa Skrevet 19. oktober 2023 #20 Skrevet 19. oktober 2023 OK, så både venner (i flertall) og familien (mer enn en person regner jeg med) vet, men far og mor er enige om at det skal være hemmelig og ingen skal vite det. Her må du bare regne med at barna dine finner det ut, spørsmålet er om du vil fortelle det selv eller la det være opp til tilfeldighetene hvordan barna dine får høre om dette. Det er bra at du skiller deg, barna dine har i hvert fall en oppegående forelder. For den mannen din høres helt hinsides enkel ut. 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå