AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #1 Skrevet 19. oktober 2023 Trenger noen råd. I lag tid har min mann gjennom 15 år løyet til meg, vi har 3 barn sammen. Min mann er ikke flink økonomisk, og har tatt han flere ganger der han spiller bort pengene våre. Han nekter selv sakt hver gang, selv om jeg har "bevis" kontoutskrifter og logg. For noen dager siden sjekket jeg facebooken hans, og i grupper/chatter skryter han over hvor mye han spiller, vinner og bruker. Så der så jeg at han spiller mye mer enn jeg trodde, og fikk konstatert at han lyver til meg om det. Han sier ofte i helgene at han skal på jobb, jeg er da alene med ungene, men han går ikke på jobb, han møter andre "spillere" Hva kan jeg gjøre med at han lyver til meg? Kjenner jeg begynner å bli lei, eneste grunnen til at jeg enda er i forholdet er pga barna, vi har 2 barn med spesielle behov, disse barna er han ikke flink med/godtar ikke, dessverre. Anonymkode: a70e8...0f1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #2 Skrevet 19. oktober 2023 Så... Hva skal du da med han? Være sammen pga barna som han ikke tar ansvar for uansett?? Hvorfor skulle dette endre seg? Anonymkode: 87603...00b 9 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #3 Skrevet 19. oktober 2023 Ultimatum -spill eller familie, og håp han velger spilling. Du vil garantert får bedre økonomi alene, og siden han ikke en gang er flink med barna vil nok de også få det bedre på sikt. Anonymkode: 7775d...c3e 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #4 Skrevet 19. oktober 2023 Det jeg er redd for om jeg går fra han er at han krever 50/50 deling av ungene. Han stiller aldri opp for ungene, har aldri smurt en matpakke, vært på foreldremøter/samtaler. Er jeg som kjører til og fra treninger og kamper, gjør lekser og følger ungene opp. Ungene er veldig avhengig av meg, derfor har jeg blitt i forholdet selv om jeg ikke har det bra der. ts Anonymkode: a70e8...0f1 1
Hansehan Skrevet 19. oktober 2023 #5 Skrevet 19. oktober 2023 Han høres jo ikke ut som en som er interessert i å ha ungene 50/50. 3 1
Mufle Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 https://hjelpelinjen.no/parorende/hvordan-kan-parorende-hjelpe/#:~:text=Start gjerne med å ringe,har selvhjelpsgrupper over hele landet. Kanskje du kan få litt hjelp her?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 51 minutter siden, AnonymBruker said: Det jeg er redd for om jeg går fra han er at han krever 50/50 deling av ungene. Han stiller aldri opp for ungene, har aldri smurt en matpakke, vært på foreldremøter/samtaler. Er jeg som kjører til og fra treninger og kamper, gjør lekser og følger ungene opp. Ungene er veldig avhengig av meg, derfor har jeg blitt i forholdet selv om jeg ikke har det bra der. ts Anonymkode: a70e8...0f1 Og dette lærer du dine unger (selv om du er ulykkelig, så blir du i ett forhold du ikke har godt av å være i). Er dette virkelig en rollefigur du vil være???? Om han krever 50/50, så er det noe du må ta eventuelt da. Avhengig av barnas alder kan de også si hvor de ønsker å være (det legges stor vekt på dette fra en viss alder). Anonymkode: 36112...125 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Og dette lærer du dine unger (selv om du er ulykkelig, så blir du i ett forhold du ikke har godt av å være i). Er dette virkelig en rollefigur du vil være???? Om han krever 50/50, så er det noe du må ta eventuelt da. Avhengig av barnas alder kan de også si hvor de ønsker å være (det legges stor vekt på dette fra en viss alder). Anonymkode: 36112...125 Ja, dessverre. Ungene vet ikke at jeg er ulykkelig, jeg har fått 3 barn, og min oppgave er å passe på at de har det bra, når jeg vet at de ikke hadde hatt det bra av at vi skilles og de da måtte være hos han 50/50 så er det bare meg selv jeg "skader" ved å bli i forholdet. Da vet jeg hvertfall at de har det bra. ts Anonymkode: a70e8...0f1
Mufle Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 Du er ganske naiv hvis du innbilder deg at ungene ikke får med seg hva som skjer.. 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #10 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trenger noen råd. I lag tid har min mann gjennom 15 år løyet til meg, vi har 3 barn sammen. Min mann er ikke flink økonomisk, og har tatt han flere ganger der han spiller bort pengene våre. Han nekter selv sakt hver gang, selv om jeg har "bevis" kontoutskrifter og logg. For noen dager siden sjekket jeg facebooken hans, og i grupper/chatter skryter han over hvor mye han spiller, vinner og bruker. Så der så jeg at han spiller mye mer enn jeg trodde, og fikk konstatert at han lyver til meg om det. Han sier ofte i helgene at han skal på jobb, jeg er da alene med ungene, men han går ikke på jobb, han møter andre "spillere" Hva kan jeg gjøre med at han lyver til meg? Kjenner jeg begynner å bli lei, eneste grunnen til at jeg enda er i forholdet er pga barna, vi har 2 barn med spesielle behov, disse barna er han ikke flink med/godtar ikke, dessverre. Anonymkode: a70e8...0f1 Hva sier han når du konfronterer han med det du vet, som disse fb-gruppene? Og at han lyver om at han jobber, men går og spiller, samtidig som han lar deg sitte alene med barna? Jeg ville først og fremst forlangt delt økonomi, om dere har felles i dag. Og jeg ville tatt full kontroll på alt av utgifter, som lån, strøm osv, og forlangt et beløp av han den dagen han får lønn. Men jeg ville nok gått fra han. Han bryr seg ikke om verken barna sine, eller familien, og han kommer aldri til å bli bedre. Hva mener du med at han ikke godtar barna med utfordringer? AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det jeg er redd for om jeg går fra han er at han krever 50/50 deling av ungene. Han stiller aldri opp for ungene, har aldri smurt en matpakke, vært på foreldremøter/samtaler. Er jeg som kjører til og fra treninger og kamper, gjør lekser og følger ungene opp. Ungene er veldig avhengig av meg, derfor har jeg blitt i forholdet selv om jeg ikke har det bra der. ts Anonymkode: a70e8...0f1 Mulig han kommer til å true med det, men jeg er nesten 100% sikker på at når det kommer til stykke, så vil han ikke ha 50/50. Det høres ikke ut som at han bryr seg om barna, da blir det bare for slitsomt for han. Og jeg tror han bryr seg for mye om seg selv, til at han "gidder"/"orker" å ha det ansvaret. Dessverre. Tenk på deg selv oppi dette, det vil komme barna til gode også. Barn får med seg mye mer enn man tror, her snakker jeg av erfaring. En annen situasjon enn hos deg, her handlet det om mishandling, mest psykisk, men noe fysisk. Jeg trodde jeg skjermet barnet mitt fra alt, og eksen var mindre utagerende når hn var hjemme, men når vi endelig hadde kommet oss vekk på ordentlig, så sa hn: "sant vi flyttet fordi han var slem mot deg?" Da var hn 4 år. Hjertet mitt knuste, fordi jeg hadde utsatt barnet mitt for dette. Anonymkode: 5a861...318 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #11 Skrevet 19. oktober 2023 Han må ikke ha tilgang til dine penger. Har dere lån og utgifter sammen, så må du få begges lønninger inn på din konto, og så legger du av til lån, regninger, utgifter, etc, og så får han resten i "lommepenger". Skal han "på jobb" så får han bevise at han har vært der ved å ha Google tidslinje aktivert, og vise den til deg for det tidsrommet du mistenker han for å lyge om. En mann som er så giddalaus at han ikke gidder å ta gjøremål i forbindelse med barn, gidder IKKE å ha ungene 50% med mindre moren hans eller ny dame flytter sammen med han, og tar seg av det. Jo, ungene merker det! Anonymkode: 56c22...728 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #12 Skrevet 19. oktober 2023 Selvfølgelig merker barna at han ikke er en strålende ektemann og tilstede pappa. Anonymkode: 9b543...689
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #13 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Han må ikke ha tilgang til dine penger. Har dere lån og utgifter sammen, så må du få begges lønninger inn på din konto, og så legger du av til lån, regninger, utgifter, etc, og så får han resten i "lommepenger". Skal han "på jobb" så får han bevise at han har vært der ved å ha Google tidslinje aktivert, og vise den til deg for det tidsrommet du mistenker han for å lyge om. En mann som er så giddalaus at han ikke gidder å ta gjøremål i forbindelse med barn, gidder IKKE å ha ungene 50% med mindre moren hans eller ny dame flytter sammen med han, og tar seg av det. Jo, ungene merker det! Anonymkode: 56c22...728 Han har ikke tilgang til mine penger, vi har felles økonomi. Jeg er 50% ufør pga sykdom, jobber 50%. Han tjerner 3 ganger så mye som meg. Han har tidligere i en krangel sagt at om jeg går i fra han skal han ha ungene 50% ikke fordi han vil, men fordi det vil gjøre meg vondt. ts Anonymkode: a70e8...0f1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #14 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva sier han når du konfronterer han med det du vet, som disse fb-gruppene? Og at han lyver om at han jobber, men går og spiller, samtidig som han lar deg sitte alene med barna? Jeg ville først og fremst forlangt delt økonomi, om dere har felles i dag. Og jeg ville tatt full kontroll på alt av utgifter, som lån, strøm osv, og forlangt et beløp av han den dagen han får lønn. Men jeg ville nok gått fra han. Han bryr seg ikke om verken barna sine, eller familien, og han kommer aldri til å bli bedre. Hva mener du med at han ikke godtar barna med utfordringer? Mulig han kommer til å true med det, men jeg er nesten 100% sikker på at når det kommer til stykke, så vil han ikke ha 50/50. Det høres ikke ut som at han bryr seg om barna, da blir det bare for slitsomt for han. Og jeg tror han bryr seg for mye om seg selv, til at han "gidder"/"orker" å ha det ansvaret. Dessverre. Tenk på deg selv oppi dette, det vil komme barna til gode også. Barn får med seg mye mer enn man tror, her snakker jeg av erfaring. En annen situasjon enn hos deg, her handlet det om mishandling, mest psykisk, men noe fysisk. Jeg trodde jeg skjermet barnet mitt fra alt, og eksen var mindre utagerende når hn var hjemme, men når vi endelig hadde kommet oss vekk på ordentlig, så sa hn: "sant vi flyttet fordi han var slem mot deg?" Da var hn 4 år. Hjertet mitt knuste, fordi jeg hadde utsatt barnet mitt for dette. Anonymkode: 5a861...318 Selv om jeg kommer med bevis, og at jeg har sett på facebook, lyver han uansett, sier det ikke er sant. Skulle bare ønske han kunne lagt seg flat, og prøvd å endre seg for familien sin del. Ja, jeg er med barna hele tiden, kan ikke huske sist jeg hadde en kveld ute der jeg bare kunne være meg.😢 Ene barnet har adhd, og må takles på en spesiell måte, jeg har fått opplæring fra spesialpedagog og ppt om hvordan å takle raseriutbrudd og hvordan å snakket til hn. Min mann gidder ikke høre på det, synes alt de sier bare er tull, skriker og kjefter på barnet så situasjonen bare blir verre. Derfor er jeg på hele tiden, og bruker mye tid med dette barnet, ser at alt jeg har gjort har hjulpet hn mye, både sosialt med venner og mindre sinneutbrudd, mens om faren snakker til han blir alt mye verre. ts Anonymkode: a70e8...0f1
LillaGorilla<3 Skrevet 20. oktober 2023 #15 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Trenger noen råd. I lag tid har min mann gjennom 15 år løyet til meg, vi har 3 barn sammen. Min mann er ikke flink økonomisk, og har tatt han flere ganger der han spiller bort pengene våre. Han nekter selv sakt hver gang, selv om jeg har "bevis" kontoutskrifter og logg. For noen dager siden sjekket jeg facebooken hans, og i grupper/chatter skryter han over hvor mye han spiller, vinner og bruker. Så der så jeg at han spiller mye mer enn jeg trodde, og fikk konstatert at han lyver til meg om det. Han sier ofte i helgene at han skal på jobb, jeg er da alene med ungene, men han går ikke på jobb, han møter andre "spillere" Hva kan jeg gjøre med at han lyver til meg? Kjenner jeg begynner å bli lei, eneste grunnen til at jeg enda er i forholdet er pga barna, vi har 2 barn med spesielle behov, disse barna er han ikke flink med/godtar ikke, dessverre. Anonymkode: a70e8...0f1 Dette alene er grunn nok til å forlate ham. Spillingen bare sementerer det. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #16 Skrevet 20. oktober 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Ja, dessverre. Ungene vet ikke at jeg er ulykkelig, jeg har fått 3 barn, og min oppgave er å passe på at de har det bra, når jeg vet at de ikke hadde hatt det bra av at vi skilles og de da måtte være hos han 50/50 så er det bare meg selv jeg "skader" ved å bli i forholdet. Da vet jeg hvertfall at de har det bra. ts Anonymkode: a70e8...0f1 Barn merker mye mer enn du tror...Nitrist at du som mor ikke forstår det. Anonymkode: 36112...125 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #17 Skrevet 20. oktober 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Han har ikke tilgang til mine penger, vi har felles økonomi. Jeg er 50% ufør pga sykdom, jobber 50%. Han tjerner 3 ganger så mye som meg. Han har tidligere i en krangel sagt at om jeg går i fra han skal han ha ungene 50% ikke fordi han vil, men fordi det vil gjøre meg vondt. ts Anonymkode: a70e8...0f1 OG DERFOR BURDE DU GÅ. For han truer med ting bare for å såre deg. Fyfaen for en jævelsekk. OG stakkars barn som du bare lar sitte oppi dette.... Anonymkode: 36112...125 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #18 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): OG DERFOR BURDE DU GÅ. For han truer med ting bare for å såre deg. Fyfaen for en jævelsekk. OG stakkars barn som du bare lar sitte oppi dette.... Anonymkode: 36112...125 Men hvordan blir det bedre at jeg går da, da må jo ungene til han annenhver uke? Kan ikke se at det er bedre for de. Anonymkode: a70e8...0f1
Mufle Skrevet 20. oktober 2023 #19 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvordan blir det bedre at jeg går da, da må jo ungene til han annenhver uke? Kan ikke se at det er bedre for de. Anonymkode: a70e8...0f1 For det første vet du ikke om han faktisk gjør det, jeg har mine tvil. For det andre, OM han har ungene 50% så kan det faktisk være at han vil fungere bedre som far. Fordi han må. Fordi du ikke ER der og legger til rette for at han skal kunne gi faen. For det gjør du faktisk. For det tredje fortjener DU også å ha det bra. For det fjerde, om han ikke fungerer som far de 50% så har du mye større sjanse for å få hjelp utenfra, skole, barnevern, PPT etc når dere er skilt, fordi skillene mellom den som virker og den som ikke virker blir synlig for alle, ikke bare for deg. 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #20 Skrevet 20. oktober 2023 Mufle skrev (26 minutter siden): For det første vet du ikke om han faktisk gjør det, jeg har mine tvil. For det andre, OM han har ungene 50% så kan det faktisk være at han vil fungere bedre som far. Fordi han må. Fordi du ikke ER der og legger til rette for at han skal kunne gi faen. For det gjør du faktisk. For det tredje fortjener DU også å ha det bra. For det fjerde, om han ikke fungerer som far de 50% så har du mye større sjanse for å få hjelp utenfra, skole, barnevern, PPT etc når dere er skilt, fordi skillene mellom den som virker og den som ikke virker blir synlig for alle, ikke bare for deg. Tusen takk for fint svar❤️ Ja, må gjøre det som er rett for meg også, og håpe at dette går bra. Skal ta en samtale med han i helgen, håper jeg finner styrken til å si det som det er og gå i fra han. Anonymkode: a70e8...0f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå