Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forloveden til pappa har alltid hatt "kontroll" over han, enda mer nå som dem ble nylig gift. Jeg er lei av at pappa ikke tar initiativ til ting selv. Pappa lever for sin familie, han er så feig at han ikke gjør det samme for sin biologiske sønn. Jeg vurderer å bare drite i dem totalt. Jeg vet dypt inni meg at jeg må det for at jeg skal klare å komme meg videre i livet men alt er så vondt at jeg ikke har klart det enda. Noen som har vært evt er i lignende situasjon?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til faren din at du trenger å ha kontakt med han alene og lar det være opp til han hvor hyppig dere har det. Ikke si noe vondt om stefamilien, det blir det bare styr av.

Etter du har sagt ditt så er det utenfor din kontroll, samtidig som det ikke er din skyld hvis resultatet er null kontakt. For en god del mennesker hadde skyldt på deg i en slik situasjon og jeg ser ingen grunn til at du skal la han slippe unna så lett. Spesielt med tanke på andre slektninger på hans side er det viktig at du gjør dette ryddig.

• Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Si til faren din at du trenger å ha kontakt med han alene og lar det være opp til han hvor hyppig dere har det. Ikke si noe vondt om stefamilien, det blir det bare styr av.

Etter du har sagt ditt så er det utenfor din kontroll, samtidig som det ikke er din skyld hvis resultatet er null kontakt. For en god del mennesker hadde skyldt på deg i en slik situasjon og jeg ser ingen grunn til at du skal la han slippe unna så lett. Spesielt med tanke på andre slektninger på hans side er det viktig at du gjør dette ryddig.

Jeg har prøvd å fått kontakt med han men han svarer aldri selv, han overlater alt til sin kone. Jeg orker ikke mer, har brukt lang tid på dette.

• Liker 1
Skrevet

Noen foreldre er ikke gode på å være foreldre. Det er aldri barnas feil.

Anonymkode: c5d88...34c

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
. Anonym. skrev (11 minutter siden):

Jeg har prøvd å fått kontakt med han men han svarer aldri selv, han overlater alt til sin kone. Jeg orker ikke mer, har brukt lang tid på dette.

OK, da er det bare å slutte. Men hvis noen i familien hans prøver å bebreide deg så sier du som sant er at du har prøvd å kontakte han mange ganger. Men IKKE gå inn i en diskusjon om kona. Jeg ville dratt det så langt som å si "Stemor er helt grei hun, men det er pappa jeg trenger å ha et forhold til. Og jeg trenger at han engasjerer seg nå, jeg har prøvd lenge nok."

Dette skal du ikke ta skylda for.

• Hjerte 3
Skrevet

Gjør det som er bra for deg og ditt liv!

Skrevet

Hvorfor skal man ikke si det som det er?

Åpenhet er bra. Ville ha sagt at jeg ikke synes forholdet mellom deg, far og stefamilien er godt, og at faren din må komme mer på banen om dere skal fortsette kontakten. Ville også spurt stemor direkte om hun ikke ønsker at du og faren din skal ha et godt forhold, siden det kan virke som at hun står bak og trekker i trådene.

Anonymkode: 02ba3...b2c

Skrevet

Ærlighet er vel og bra det, men her har jo biologisk far allerede valgt bort sin egen sønn. Hvis han kommer med beskyldinger mot «den nye familien» til faren, vil det vel mest trolig bare skape mer splid. 

Snakk med far og si at du ønsker et tettere bånd, og at du har savnet å ha han mer i livet ditt. Responderer han ikke på det, så er han i mine øyne hjerteløs, og du bør da få hjelp av en profesjonell til å håndtere reaksjonen på avvisningen mens du går videre i livet. Lykke til 🫶🏻

Anonymkode: f3e23...c3c

• Liker 1
Skrevet

før du kutter ham ut ville jeg skrevet et langt brev til ham. du må tørre å skrive alt som det er. være åpen hele veien. detaljert. så åpen som du nesten blir flau selv. gi det til ham personlig. si han må lese det når han har tid helt alene eller med deg. fortell ham at det er nå eller aldri. 

vær snill å gjør noe slikt før du kutter kontakten. 

• Liker 1
Skrevet
Amistad skrev (9 timer siden):

før du kutter ham ut ville jeg skrevet et langt brev til ham. du må tørre å skrive alt som det er. være åpen hele veien. detaljert. så åpen som du nesten blir flau selv. gi det til ham personlig. si han må lese det når han har tid helt alene eller med deg. fortell ham at det er nå eller aldri. 

vær snill å gjør noe slikt før du kutter kontakten. 

Enig! 
Hadde skrevet om hvor vondt det er å ikke føle at far bryr seg, og hva det gjør med livet ditt. Det er ikke sikkert han forstår hvor vondt du faktisk har det, fordi han er mest opptatt av å please nye-konen.

Det er dessverre mange fedre som er slik, og det er fedrenes feil, men jeg vil også gå så langt som å si at det dessverre finnes tusenvis at psyke og sjalu nye-koner som ikke tåler at mannen har barn fra før, og som gjør alt for å holde mannen unna sine egne barn :( I mange tilfeller burde det være forbudt å få barn med flere enn 1 partner! Mange syke kvinner der ute som tror de kan kontrollere alt, men de blir gjennomskuet. Menn blir dessverre tafatte når de blir kontrollert av kvinner.

Anonymkode: 5942b...730

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...