Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvilket emne jeg skal legge denne tråden under. På frokost-tv sier de at dette er refleksen sin dag. Jeg har kjørt bil i nesten 40 år. Er egentlig reflekspoliti. Har refleks i alle mine jakker. Er så lei av mennesker som ikke bruker refleks. 
Kan dere være så snille å bruke refleks?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stiller meg bak oppfordringen!

Samtidig mener jeg det er viktig å få frem at det er positivt at så mange fler har begynt med refleks de senere årene, og at det har blitt stadig mer vanlig å se både barn, voksne og dyr, med enten refleksvest eller refleksbånd.

Det er en utvikling som som gjør mørket litt tryggere for både bilister og gående.  :)

• Liker 1
Skrevet

Enig! Refleks må alle med respekt for seg selv og andre bruke. Folk som sier de passer seg, går ut på kanten osv er livsfarlige. Burde vært påbudt å bruke Refleks, og alle yttertøy, selv motetøy burde ha påbud om å ha refleks påsydd! 

Anonymkode: 606a7...9bc

• Liker 1
Skrevet

Fullstendig enig og jeg har reflekser i alle jakker/kåper, på bag`er, på paraplyen min og slike stive refleksbånd
til å slå rundt armer og ben. I tillegg har jeg laget lue med refleksgarn. Jeg kjenner meg klar. :D 

• Hjerte 1
Skrevet

Det som er skummelt, er at man som bilfører blir så fokusert på de som faktisk bruker refleks at det er lett å overse de som ikke gjør det. Og jeg synes det er rart at ikke absolutt alt treningstøy til utebruk og regntøy til voksne er utstyrt med refleks.

Og dere som har hund, et halsbånd med refleks eller refleksdekken koster ikke så mye. Det finnes også bånd med refleks, og halsbånd med blinkende lys. Kanskje noe å putte i adventskalenderen til vofsen?

Anonymkode: 7ec67...755

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det som er skummelt, er at man som bilfører blir så fokusert på de som faktisk bruker refleks at det er lett å overse de som ikke gjør det. Og jeg synes det er rart at ikke absolutt alt treningstøy til utebruk og regntøy til voksne er utstyrt med refleks.

Og dere som har hund, et halsbånd med refleks eller refleksdekken koster ikke så mye. Det finnes også bånd med refleks, og halsbånd med blinkende lys. Kanskje noe å putte i adventskalenderen til vofsen?

Anonymkode: 7ec67...755

Opplever ofte at man ser hunden, men ikke eieren. Og adventskalenderen? Det er grådig seint med tanke på at det er mørkt alt nå.

• Liker 1
Skrevet

Mine barna er kledd i refleks bokstavelig tatt topp til tå. Altså det er både refleks sko og refleks lue, i tillegg til refleks på klær og på sekkene. Men greia er at mine barn er små og kler seg i det jeg kjøper og jeg sier. 😭 Og de jeg selv ser uten refleks ute, er gjerne ungdom, og enda verre, ungdom på sparkesykler (de er raske), og i mørke klær uten refleks. 

Jeg tror det er de som er den gruppa det må jobbes mest mot. Og det må jo da være skoler. De hører jo ikke på foreldrene, antar jeg. 

Anonymkode: 3daa6...285

• Nyttig 1
Skrevet

Bruker alltid refleks på to og firbente på mørketiden 😊 Skjønner meg ikke på de som ikke bruker refleks. Det er INGEN unnskyldning som er god nok! 😡

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør mitt beste, men glemmer meg av og til. Som når jeg skal på kveldsvakt, for da er det jo midt på dagen når jeg går hjemmefra. Og jeg føler meg så DUM når jeg går hjem i den store, mørke vinterjakka, for jeg irriterer meg jo selv av voksne folk som går uten refleks:dåne:

• Hjerte 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Det skulle vært en paragraf som ga den myke trafikanten skylden ved en påkjørsel, hvis den ikke hadde rekfles. 

Skrevet
3 hours ago, os Maxilla said:

Jeg gjør mitt beste, men glemmer meg av og til. Som når jeg skal på kveldsvakt, for da er det jo midt på dagen når jeg går hjemmefra. Og jeg føler meg så DUM når jeg går hjem i den store, mørke vinterjakka, for jeg irriterer meg jo selv av voksne folk som går uten refleks:dåne:

Et tips er jo å bare alltid ha reflekser i lommen på vinterjakken. ☺️

Jeg har reflekser i lommene på både høstjakke og vinterjakke, slipper å glemme de da. 

• Liker 1
Skrevet

Må bare fortelle, fredag kjørte jeg gjennom en liten gate. Toget hadde nettopp kommet. Det kom folk overalt. De krysset vegen, eller gikk på fortauet. Flertallet hadde ikke refleks. Som bilfører var dette en utfordring. Folk gikk over gaten. Jeg så dem ikke. Men satt i situasjonen, jeg kjørte ça 20 km i timen. Jeg hadde det ikke travelt. 

Det er en utfordring å kjøre bil i dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...