Gå til innhold

Viatrumf og bonusbetaling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har vært litt på det å bestille viatrumf for å få bonus, hvis det har vært mulig de siste åra. Det jeg derimot har registrert er at det er så mye grums med bonusbetalingene.

Jeg har blant annet erfart at når jeg logga  inn på Omio i sommer, jeg passa selvfølgelig på å gå viatrumf og å oppdatere før selve kjøpet, men det ble selvfølgelig ikke registrert. Jeg henvendte meg til viatrumf og de har enda ikke betalt ut bonus. Dette var i juli. Reisene er betalt. Jeg har henvendt meg til dem men de har hundre dager på seg før man får lov å kontakte dem igjen vedrørende saken.

Deretter så har jeg hatt noen kjøp hos Gina tricot, der ligger kjøpene på ca 200 under den faktiske kjøpesummen. Tingene er betalt men enda så har de ikke betalt ut bonus.

Exploraklokke får man 195 i bonus på ved kjøp av klokke, det står på explora sin side. Men til og med her prøver de å skyte en for ca hundre kroner.

Det blir jo snakk om ca to tusen til sammen i bonus så det er jo egentlig ganske drøyt synes jeg.

Det jeg lurer på er om også andre har slike dårlige erfaringer med viatrumf?

Anonymkode: 411ed...93c

Skrevet

Du finner kanskje svar på noen av spørsmålene dine her:

https://viatrumf.no/about

Blant annet står det at du ikke får trumf for mva og frakt, det forklarer kanskje hvorfor beløpet som står er mindre enn det du har betalt? Det står også at beløpet som kommer opp først ikke alltid er riktig, men at det rettes opp i løpet av få dager.

Det tar veldig lang tid før trumfpoengene utbetales, så at du ennå ikke har fått for kjøp i juli er ikke så rart.

Anonymkode: d6ab3...40f

Skrevet (endret)

Brukes adblock eller andre antisporingssystemer vil ikke alltid Viatrumf virke. Man må også godkjenne bruk av cookies, ellers klarer ikke trumf-systemet å spore deg og dine handler. 

Og man får ikke bonus på mva, så det blir vanligvis 20% mindre bonus enn du hadde regnet med (f.eks om du handler for 1000kr på GinaTricot vil det mangle bonus for 200kr). 

Endret av newman01
  • Nyttig 1
Skrevet
newman01 skrev (Akkurat nå):

Brukes adblock eller andre antisporingssystemer vil ikke alltid Viatrumf virke. Man må også godkjenne bruk av cookies, ellers klarer ikke trumf-systemet å spore deg og dine handler. 

Og man får ikke bonus på mva, så det blir vanligvis 20% mindre bonus enn du hadde regnet med (f.eks om du handler for 1000kr på GinaTricot vil det mangle bonus for 200kr). 

Nei. Jeg aksepter kun de såkalte ‘nødvendige cookiene’, men trumfen blir registrert. Adblock er alltid aktivert. 

jeg har lasta ned en utvidelse på nettleseren min, da får jeg også vite om trumf har avtale med de. 

Når man etterregistrer kjøp kan det ta opptil 3 mnd før det blir godkjent. 

Men det stemmer at man ikke nødvendigvis får bonus på momsen.

Anonymkode: 89576...bb0

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns også at viatrumf ikke funker optimalt.

Flere ganger blir ikke kjøpet registrert, og om jeg registrerer en henvendelse så tar det en mnd eller to å få bonusen.

Anonymkode: 92ad4...d4d

Skrevet

Passer på å gå inn viatrumf og er ganske sikker på at jeg gjorde det da jeg bestilte hotell i sommer. Ikke sett noe til trumfbonusen enda. Har som deg meldt det inn. 

Anonymkode: 5dc07...07a

Skrevet

Skal man bruke viatrumf så må man altså holde tunga beint i munnen og følge godt med.

Skrevet

Det tar mange måneder å få bonus hvis man får. Har også lagt merke til at hvis man handler på hotels.com og bytter til utenlandsk valuta, så forsvinner viatrumf-ikonet. Vet ikke om det betyr at man heller ikke får bonusen? Vanskelig å holde oversikt når det utbetales så lenge etterpå. 

Anonymkode: 84f2d...cb5

Skrevet

Viatrumf  er dårlig.

Har prøvd det når jeg bestiller linser,da blir linsene dyrere enn når jeg ikke bruker viatrumf.

Har kuttet det ut. Bonus på hotellovernatting tar gjerne et halv år å få utbetalt.

Anonymkode: dc079...cc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Viatrumf  er dårlig.

Har prøvd det når jeg bestiller linser,da blir linsene dyrere enn når jeg ikke bruker viatrumf.

Har kuttet det ut. Bonus på hotellovernatting tar gjerne et halv år å få utbetalt.

Anonymkode: dc079...cc2

Dette har jeg faktisk også sett noen ganger på booking.com. Derfor sjekker jeg alltid prisen både med og uten viatrumf. Nå har de jo også redusert trumfbonusen på booking.com. Nå er det bare 2,3 %, mener det var det dobbelte fram til for noen måneder siden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette har jeg faktisk også sett noen ganger på booking.com. Derfor sjekker jeg alltid prisen både med og uten viatrumf. Nå har de jo også redusert trumfbonusen på booking.com. Nå er det bare 2,3 %, mener det var det dobbelte fram til for noen måneder siden.

Det hender de setter opp bonusen i noen uker (kampanje), for så å sette den ned igjen. 
Det er viktig å sjekke prisen med og uten ViaTrumf, jeg har også vært borte i at den kan øke med ViaTrumf (hotels.com). Men for det meste gjør den ikke det. Med hotels.com tar det som regel lang tid å få bonusen, og ofte må jeg etterspørre den. Men den kommer. 

Anonymkode: 4120a...2d3

Skrevet

Jeg har også hatt mye problemer med dem om kjøp som ikke blir registrert. Ofte er det litt mer kostbare kjøp og begynner å mistenke at de gjør det med vilje 😒

Om man prøver å få registrert det i etterkant tar det månedsvis uten at det skjer noe med kjøpet. Har registrerte kjøp fra ifjor sommer som fortsatt er «under behandling»

Anonymkode: 919d3...ad6

• 3 måneder senere...
Skrevet

Husker jeg brukte viatrumf på kjøp hos Fotoknudsen og syns det tok lang tid med utbetaling. Tok kontakt og da kom det frem at det ikke gjaldt om jeg hadde kjøpt med rabattkode…. Altså, har Fotoknudsen noensinne solgt noe uten rabattkode??! helt tullete at de er/var med på viatrumf. 

Ellers ser jeg at H&M er borte.. Brukte viatrumf en del til kjøp der faktisk. De har vært grundig på om jeg har returnert så har de avvist bonusen (helt fair det!!). 

Anonymkode: e38d1...43c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...