Gå til innhold

Høy hvilepuls ved sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at det er normalt?

Har gått ned i vekt det siste trekvart året og har fått supert blodtrykk og lavere hvilepuls (ligger som regel rett over 70 i vanlig sittende)

Siste halvannen uke har jeg vært syk, med hoste og veldig tung pust. På mandag var jeg hos legen og fikk konstatert høy nok crp til at det nok er en bakteriell infeksjon (lungebetennelse), og startet på antibiotika. Pusten er mye bedre, men foreløpig har jeg fortsatt feber (39,3 som det høyeste jeg orket før jeg tok paracet)

Hvilepulsen ligger på 85-100 ca nå disse dagene. Føler ikke selv at hjertet slår fort, og føler heller ikke noe ubehag ved det, men selvfølgelig føler jeg meg dårlig.

Normalt med høyere hvilepuls når man har feber og en god del nedsatt allmenntilstand?

Anonymkode: 4c47b...57b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt. Hadde selv rett over 100 i hvilepuls når jeg var syk med covid19.

Anonymkode: 71e60...8ac

• Nyttig 1
Skrevet

Helt normalt. Sykdom i kroppen gjør at kroppen jobber på høygir og dermed øker pulsen også.
Jeg hadde en forferdelig influensa for noen år siden, og hadde i tillegg lett forhøyet stoffskifte, og fikk da nesten 120 i puls av å bare sitte og hvile i sofaen. Legen skjønte ikke hvorfor og ba meg bare om å ta betablokkere og se det an. Så snart jeg ble frisk gikk pulsen ned igjen til normalt nivå.

Anonymkode: 761b2...ad4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...