Gå til innhold

Ungdomskriminaliteten i hele landet øker - Støre er uenig angående Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/dramatisk-okning-i-ungdomsvold-pa-ett-ar-ikke-bare-i-oslo/s/5-95-1385449

Skal jeg le eller skal jeg gråte.

Vi har en statsminister som lyver i Stortingets spørretime.

Han vil holde tallene i orden og hevder følgende:

– Det er også sånn at vi må holde tallene i orden. Ungdomskriminalitet i Oslo generelt er ikke noe som går opp, det har gått ned de siste årene, sa Støre videre.

Samtidig tegner tallene fra politiet i Oslo et annet bilde:

Tallene fra politiet i Oslo viser at ungdomskriminalitet, målt i anmeldelser, har økt i flere kategorier siden 2018. Kategoriene for vold, vinning, trafikk og økonomi har økt.

Støre holder ikke tallene i orden. Løy han bevisst eller fordi han snakket uten å ha sjekket med politiet i Oslo først?

Så har han glemt at 2020 og 2021 var koronaår hvor folk var mer inne og kriminalitet naturlig nok sank. Men det tok seg kraftig opp i etterkant med gjenåpning av samfunnet.

Kan en statsminister som er i fornektelse løse et stadig økende problem?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Refreng
Skrevet (endret)

Støre sin jobb er å lyve. Det er lenge siden norske politikere har vært ærlige med det norske folk. Hver gang noe skal diskuteres, så er det eneste de kommer med "jeg forstår det oppleves frustrerende" eller "vi beklager at folk føler x". Osv.

Det er rett og slett ingen analytisk og grundig debatt og forklaringer innen norsk politikk. De har lært at de kan lyve og si minimalt- og det går helt fint. Vel, det har gått fint. Det vil komme et bristepunkt der nordmenn vil reagere på at alt blir verre her til lands. Håper jeg.

Debattprogrammer m.m får heller ikke lov å spørre politikerene fritt eller stille dem til veggs- da nekter de å møte. Så når de møter i Debatten, for eks, så er spørsmål avklart på forhånd og de blir ikke konfrontert på områder som ikke er avtalt på forhånd. For da nekter de møte neste gang. Når Solvang er "kritisk" mot en politiker, så er det fordi han har fått lov i forkant

Politikerene sin lønn blir stadig bedre- og de trenger stadig stå i mindre og de trenger stadig forklare seg mindre og ta mindre ansvar for egne handlinger. Godene går opp, ansvar går ned

Politikk i Norge er korrupt skuespill

Endret av Refreng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...