Gå til innhold

Han sier jeg kan ha sex med andre…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et forhold til en mann i to år, vi er begge kronisk syke, der han i forholdet sliter med å kunne være fysisk i perioder. Vi har derfor funnet andre måter å være intim på, pluss at vi er flinke med å snakke ut om ting. 

Vi er begge ganske seksuelle av oss, selv om helsen kan sette en demper for lysten. I løpet av de ti årene vi har kjent hverandre, har vi snakket mye om hva vi liker, hva vil prøver osv. Derfor er det ikke noe ukjent tanke om at vi ønsker f.eks trekant i fremtiden.  

Da til spørsmålet mitt…
Han har nå gitt meg klarsignal til å finne meg noen å ha sex med, slik at jeg får gleden av det, mens han nå er i lengre periode der han ikke kan være fysisk av seg pga smerter. 

Er det noen som har erfaring med dette her? Sex med andre selv om man er i et forhold.
Kjenner jeg er redd for å rote det til å ødelegge det vi har samme. Vi bor ikke sammen, om det har noe å si. 

Ønsker ikke å bli dømt nord å ned her 🤗 

Anonymkode: 93f0b...acf

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk grundig om det. Tenk gjennom ulike scenarioer sammen. Avtal hva som er innafor og ikke. Avklar om han vil vite eller ikke, og om han virkelig er sikker hvis han vil vite. Vær åpen og ærlig med han om redselen din for hva det har å si for dere. 

Anonymkode: e5732...1bc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Én ting er å gi klarsignal om det, en annen ting er å sitte der etter det har skjedd å føle på det. To forskjellige ting, og sistnevnte vet man ikke hvordan er før man sitter i det. 

Jeg ville vært forsiktig, og vurdert om sex med andre egentlig er verdt det tross for klarsignalet. Det er "bare" sex liksom. Random sex er ikke verdt ekte kjærlighet. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Han kan reagere sterkere enn han tror/ uttrykker. Kan du ha sex med en annen uten å utvikle følelser? Vil han bety det samme for deg dersom du har sex med en annen over tid?  Det er mye som kan forstyrre forholdet deres, og om dere ikke ønsker det, må dere snakke gjennom mye, og være helt ærlige. Har selv en syk samboer, men jeg ønsker ikke sex med andre, så i perioder er vi begge uten sex. Det går jo også helt fint. 

Anonymkode: 4f508...16a

• Liker 1
Skrevet

Er det et behov du har, da? Eller er det et behov han tror du har?

Anonymkode: 5969c...306

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Snakk grundig om det. Tenk gjennom ulike scenarioer sammen. Avtal hva som er innafor og ikke. Avklar om han vil vite eller ikke, og om han virkelig er sikker hvis han vil vite. Vær åpen og ærlig med han om redselen din for hva det har å si for dere. 

Anonymkode: e5732...1bc

Jeg må tenke grundig på det her, å sette meg ned med han. Vil ikke ødelegge det vi har sammen, det er det ikke verdt for min del. Han vil vite det, for han har ønske om å se film/bilder av der. Har derfor en mistanke om at det er mest kåtskap prat.

• Liker 1
Skrevet
Bombasi skrev (22 minutter siden):

Én ting er å gi klarsignal om det, en annen ting er å sitte der etter det har skjedd å føle på det. To forskjellige ting, og sistnevnte vet man ikke hvordan er før man sitter i det. 

Jeg ville vært forsiktig, og vurdert om sex med andre egentlig er verdt det tross for klarsignalet. Det er "bare" sex liksom. Random sex er ikke verdt ekte kjærlighet. 

En ting er tanken/fantasien om det, en annen ting er hva det kan utløse i ettertid. Er redd for det ødelegger, for man kan ikke styre sine egne følelser. Jeg er for gammel til random nå, har uansett ikke tålmodighet etter jeg ble syk. 

Skrevet

Dere er jo åpne og har sikkert snakket om det, men kanskje han heller kan bruke sexleketøy på deg i den perioden? Og du kan suge/runke han. Eller er ikke det mulig  pga smerter kanskje? 

Anonymkode: bf448...54a

Skrevet

Her kan du enten ha skutt gullfuglen og fått fribillett til å bli gitt førsteklasses reise med ny kuk uten å bli straffet, eller så angrer han når han ikke føler at han kan levere det samme som denne :Don Juan: som du traff og ga deg noen sinnsyke opplevelser. 

At han vil se film av dette er for dumt, da skal du passe deg. Aksept for filming skal gies av de du treffer, de ønsker jo gjerne også å se film de har medvirket i og dermed har du ikke kontroll på video lenger, ikke si ja til dette.

Anonymkode: 71825...2fb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Han kan reagere sterkere enn han tror/ uttrykker. Kan du ha sex med en annen uten å utvikle følelser? Vil han bety det samme for deg dersom du har sex med en annen over tid?  Det er mye som kan forstyrre forholdet deres, og om dere ikke ønsker det, må dere snakke gjennom mye, og være helt ærlige. Har selv en syk samboer, men jeg ønsker ikke sex med andre, så i perioder er vi begge uten sex. Det går jo også helt fint. 

Anonymkode: 4f508...16a

Vi kan begge reagere helt annerledes enn vi tror, er derfor jeg er i tvil. Selv om vi har snakket om å gjøre mye sammen, er det noe annet å skulle gjøre det alene. Tror han er litt frustrert nå siden formen har tatt noen steg tilbake, mye han ønsker å så stopper alt bare opp.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dere er jo åpne og har sikkert snakket om det, men kanskje han heller kan bruke sexleketøy på deg i den perioden? Og du kan suge/runke han. Eller er ikke det mulig  pga smerter kanskje? 

Anonymkode: bf448...54a

Vi har funnet våre måter for å få tilfredstilt behovene våre i disse periodene, er han som ønsker at jeg skal få dekt alle behovene i mine gode perioder. 

Jeg må få sortert tankene mine, å ta det opp med han til helgen. Vil ikke ta det opp over telefon eller melding. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her kan du enten ha skutt gullfuglen og fått fribillett til å bli gitt førsteklasses reise med ny kuk uten å bli straffet, eller så angrer han når han ikke føler at han kan levere det samme som denne :Don Juan: som du traff og ga deg noen sinnsyke opplevelser. 

At han vil se film av dette er for dumt, da skal du passe deg. Aksept for filming skal gies av de du treffer, de ønsker jo gjerne også å se film de har medvirket i og dermed har du ikke kontroll på video lenger, ikke si ja til dette.

Anonymkode: 71825...2fb

Han ønsker å se meg bli brukt av noen andre, å siden trekant ikke er aktuelt med det første, var dette noe han begynte å snakke om i helgen når vi var sammen. Hadde vist tenkt litt på det. 

Veit risikoen med film/bilder, å gjør ikke noe uten samtykke.

• Liker 1
Skrevet

Så åpne som dere helt klart er, og slik jeg forstår deg, med høy lyst, ting du egentlig har lyst å prøve, liten tilgang pr. nå + en «fribillett» til å sette det ut i live - så tar jeg virkelig av meg hatten for hvordan du håndterer dette ♥️

Det høres ut som du ikke er klar, for du vil sikre at du beholder det du har, uavhengig av om situasjonen er vanskelig. La det ligge er nå mitt råd da.

• Liker 1
Skrevet

Veldig bra dere har en åpen dialog om dette. Kanskje han, i likhet med meg, tenner på at du har sex med en annen uten å være helt cuckold? Mange menn har dette ønsket, men ikke alle damene omfavner denne fantasien. Prøv dere fram, f.eks. at du i første omgang flørter med en annen du tenner på så får han kjenne på om han takler dette. Neste steg kan kanskje være trekant der han er passiv tilstede. Viktig uansett at dere avtaler grenser før dere tar dette helt ut. 

Skrevet

Det er helt okay å ha sex med andre selv uten at man er i en slik situasjon som dere. Så dette er jo en nobrainer. Kjør på! 

Anonymkode: 17d9e...54b

• Liker 1
Skrevet

Vi har det også slik, kan ha sex med andre. Som ikke er i vår omgangskrets/eller noen vi kjenner fra før.

Regelen er at vi ikke snakker om det i heletatt, det bare skjer. Uten at det nevnes, beste måten å takle det på :) Synes det går fint! Fordi sex er sex for min del. Etterpå er jeg ferdig og fornøyd.

Slik har vi hatt det i ca 5år nå, gift i 12år. Forskjellig sexlyst, han vil ca hver 14.dag. Ettersom alt er topp på andre områder ble vi enige om dette. Trekant har jeg foreslått, det prøvde vi 2 ganger. Ikke noe spennende for oss.

Jeg vil ha sex hver uke, så da må jeg ty til andre enn mannen.

Anonymkode: f91e8...d2c

• Liker 3
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har det også slik, kan ha sex med andre. Som ikke er i vår omgangskrets/eller noen vi kjenner fra før.

Regelen er at vi ikke snakker om det i heletatt, det bare skjer. Uten at det nevnes, beste måten å takle det på :) Synes det går fint! Fordi sex er sex for min del. Etterpå er jeg ferdig og fornøyd.

Slik har vi hatt det i ca 5år nå, gift i 12år. Forskjellig sexlyst, han vil ca hver 14.dag. Ettersom alt er topp på andre områder ble vi enige om dette. Trekant har jeg foreslått, det prøvde vi 2 ganger. Ikke noe spennende for oss.

Jeg vil ha sex hver uke, så da må jeg ty til andre enn mannen.

Vi har det litt likt. Har sex hver uke forsåvdt, men litt ulik lyst og et åpent sinn, så sex med andre er ikke noe big deal. Snakker heller ikke om det, men det skjer innimellom. 

For meg var det ganske gøy med det samme når vi hadde denne praten. Fribillett til å ligg med hvem jeg ville og få beholde det fantastiske samlivet vi har. Og jeg er fremdeles glad i ordningen. Men ikke på samme måte. Til å begynne med var jeg vel litt mer all inn... hele tiden på jakt og åpen for nye erfaringer. Gikk ganske fort lei av det egentlig. Det ga meg ikke så voldsomt mye. Nå er jeg mer sånn at sex med andre er ikke noe jeg oppsøker. Men innimellom så skjer det jo at man treffer kule folk som man føler man har spes kjemi med, og det fører til sex. 

Anonymkode: dcc48...3e4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har det litt likt. Har sex hver uke forsåvdt, men litt ulik lyst og et åpent sinn, så sex med andre er ikke noe big deal. Snakker heller ikke om det, men det skjer innimellom. 

For meg var det ganske gøy med det samme når vi hadde denne praten. Fribillett til å ligg med hvem jeg ville og få beholde det fantastiske samlivet vi har. Og jeg er fremdeles glad i ordningen. Men ikke på samme måte. Til å begynne med var jeg vel litt mer all inn... hele tiden på jakt og åpen for nye erfaringer. Gikk ganske fort lei av det egentlig. Det ga meg ikke så voldsomt mye. Nå er jeg mer sånn at sex med andre er ikke noe jeg oppsøker. Men innimellom så skjer det jo at man treffer kule folk som man føler man har spes kjemi med, og det fører til sex. 

Man gjør det som føles riktig, klart jeg ikke MÅ hver uke. Men i det siste har jeg hatt en jeg møter for kjappis annenhver uke.

Skrevet

Handler jo ikke like mye om forskjellig sexlyst som det handler om at sex med nye mennesker er gøy, og at å bare ligge med samme vedkommende ikke er spennende. Kudos til de som klarer mentalgymnastikken å lure seg selv til å tro at de er fornøyd med samme partner over 20 år, men det bare funker ikke sånn :)

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Handler jo ikke like mye om forskjellig sexlyst som det handler om at sex med nye mennesker er gøy, og at å bare ligge med samme vedkommende ikke er spennende. Kudos til de som klarer mentalgymnastikken å lure seg selv til å tro at de er fornøyd med samme partner over 20 år, men det bare funker ikke sånn :)

Nja... ikke helt selvsagt. Men det var jeg som svarte over her at jeg forsåvidt har lov til å ligge med andre men gjør det sjelden lenger. Grunnen er at sex med andre svært sjelden blir like bra som den blir med min kjære partner gjennom mer enn 20 år. Det er et eller annet med kjemien og følelsene der som jeg ikke er i nærheten av hos andre. Så jeg er mest fornøyd med min kjære, og jeg trenger egentlig ikke lure noen da jeg som sagt gjør som jeg vil. Men det er klart, å møte nye er jo også spennende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...