Gå til innhold

Brudd i voksen alder. Starte på nytt, ikke flere barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 38 år som gjennomgikk et brudd for et år siden. Jeg har ett barn i 1. klasse. Er vanskelig å gå frem for å finne en ny kjæreste. I alderen min er det mange single. Men de fleste begynner å bli desperate etter barn. Jeg hverken kan eller hvil få flere. Ved hvilken alder over 40 avtar barnepresset? Alenemor er ok, men ikke en skokk unger med ulike, eller en som ikke ønsker barn. Har aldri brukt Tinder, men det er vel ikke for seriøse forhold heller slik jeg har hørt.

Hva bør man se etter. Alder opp og ned er ok 35-45. 

Anonymkode: 60f40...6aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ønsker flere barn? Eller misforsto jeg? Selv er jeg på 36 har fått ett barn og ønsker ikke flere. Jeg føler at veldig mange menn jeg møter ønsker barn nå i "vår" alder. Noe som egentlig er en bra ting men jeg er jo ferdig med den delen av livet. Jeg ønsker ikke stefar til mitt barn da han har en far i livet. Ser hvor mye kaos andre har med mine /dine /våre greia. Vil skåne mitt barn for det opplegget der. 

Jeg tenker at markedet der ute består av de som selv har barn 50/50, eller de som vil ha barn men ikke har fått, eller de som ikke vil ha barn. Så har du de som er alene 100% selv om det er mye sjeldnere. Jeg har vell mest datet de uten barn da det er minst komplisert. Men føler det også begynner bli vanskelig nå. Menn er enten veldig verpesyke eller sånne litt rare evige jomfruer. Vet ikke hvordan det er andre veien når man ser etter kvinner og ikke menn men har en følelse av at det er noe likt. 

Anonymkode: bbffb...220

Skrevet

Han skriver at han verken kan eller vil få flere barn.

Ved 38-40 årsalderen er vel de aller fleste ferdige med småbarnsfasen og har store barn? Du må være tydelig på at for din del er du ferdig med (flere) barn, slik at du unngår mas om dette senere.

Hva du bør se etter er jo individuelt. Du må se etter noen du mener passer for deg og din livsstil. Jeg har aldri vært på Tinder så jeg kan ikke råde deg til noe der, det beste er kanskje å se seg om i nærmiljøet, bli kjent på sosiale sammenkomster eller gjennom interesser.

Anonymkode: 61ca6...ae1

• Liker 1
Skrevet

Mei. Ønsker ikke flere barn og kan ikke få heller.

Hva er sannsynligheten format en på 35-40 ikke ønsker barn? Er det mange av de? Når innser de eventuelt at det er for sent naturlig og ikke er desperate?

Kan gjerne møte noen som har en eller to fra før, men ikke aktuelt med at de ønsker flere. 

Anonymkode: f775e...630

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Mei. Ønsker ikke flere barn og kan ikke få heller.

Hva er sannsynligheten format en på 35-40 ikke ønsker barn? Er det mange av de? Når innser de eventuelt at det er for sent naturlig og ikke er desperate?

Kan gjerne møte noen som har en eller to fra før, men ikke aktuelt med at de ønsker flere. 

Da de er i overgangsalder antar jeg, sånn virkelig, men det varierer fra person til person. Foruten adopsjon. 

Anonymkode: e27cc...3da

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 23.35):Jeg ønsker ikke stefar til mitt barn da han har en far i livet. Ser hvor mye kaos andre har med mine /dine /våre greia. Vil skåne mitt barn for det opplegget der. 
AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 23.35):

Jeg ønsker ikke stefar til mitt barn da han har en far i livet. Ser hvor mye kaos andre har med mine /dine /våre greia. Vil skåne mitt barn for det opplegget der. 

Hva legger du i at du ikke ønsker en stefar? Jeg ville stilt opp fornyet andre barnet. Men ikke vært den som gikk på foreldremøter og sånn. Men vært med på idrett eller tatt det med på aktivitet alene hadde jeg ikke sett noe galt med tror jeg. Vanskelig å ny situasjon. Har bare vært oss frem til i fjor. Vet ikke hva jeg skal se etter. Enslig mor eller singel person som sikkert ønsker barn. Og når vet jeg at det kanskje ikke ønsker barn. Er ikke noe jeg spør om umiddelbart heller, vil ikke date for å date bare.

Skrevet

Jeg ble skilt selv som 38-åring, og det store flertallet av single rundt den alderen hadde barn og ville ikke ha flere, så jeg tror du bare har vært uheldig med de du har møtt på. Legg ut i profilen (om du bruker datingapper) at du ikke ønsker flere barn så får du enkelt luket bort de som er desperate der. Ellers er det stort sett kjørt i forhold til barn for kvinner når de begynner å bli 43/44 år, så du kan selvfølgelig søke litt opp i alder. Men de som har større barn er kanskje ikke så interessert i en med en førsteklassing, de fleste kvinner litt oppi 40-årene begynner å få tenåringer.

Anonymkode: 41ab2...dcc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 23.18):

Jeg er en mann på 38 år som gjennomgikk et brudd for et år siden. Jeg har ett barn i 1. klasse. Er vanskelig å gå frem for å finne en ny kjæreste. I alderen min er det mange single. Men de fleste begynner å bli desperate etter barn. Jeg hverken kan eller hvil få flere. Ved hvilken alder over 40 avtar barnepresset? Alenemor er ok, men ikke en skokk unger med ulike, eller en som ikke ønsker barn. Har aldri brukt Tinder, men det er vel ikke for seriøse forhold heller slik jeg har hørt.

Ikke stress. Jeg er 33, og har 2 barn. Er nå gift da. Men hadde det blitt brudd, er jeg ganske så ferdig med babytiden... så slapp av. Men alenemor er nok best her. 

Anonymkode: b6607...86f

Skrevet

Sliter litt med det samme, dog andre veien. Er en barnløs kvinne på 40, som heller ikke vil ha barn. Ønsker fortrinnsvis en mann uten barn (eller med store barn). Men opplever at mange menn på min alder uten barn søker nettopp en kvinne de kan få barn med. 

Anonymkode: 88b29...2fa

Skrevet

De fleste ønsker seg barn, uansett alder. Men har de barn fra før av er nok sjangsen større for at de ikke vil ha flere. Så ville ikke tenkt så mye på alderen, men heller satset på en kvinne som har barn fra før av og vært åpen fra starten av om at du ikke ønsker/kan få flere barn. Jo tidligere man sier ifra jo bedre. Opplever det som det viktigste. Jeg har datet/vært sammen med menn som ikke har turt å si ifra om at de ikke ønsker barn før etter at vi har blitt et par. Eller vært tydelige nok. Ender bare i hjertesorg for alle parter.   Tør å ta praten tidlig. :)

Anonymkode: ef472...153

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 23.18):

Hva i all verden har det å si om barn har flere enn en far? Det er det  mest forhistoriske jeg har hørt. Det er da vel flott at kvinner og menn tror på kjærligheten på nytt og satser etter et brudd, med eller uten barn på nytt?

Mange helt unge kvinner i dag vil ikke ha barn, så det kan hende du får hive deg på gymmen og tupemarkedet, og gå ned i alder ikke opp. Det har blitt mer vanlig å velge friere rundt barn i yngre årsklasser. 

Mange på Tinder vil ha seriøse forhold, men ikke med en mann som er fordomsfull mot enslige forsørgere, og muligens ikke alenefedre med småbarn i din aldersgruppe.  Men det er utrolig hva kvinner ser seg fornøyd med som faren min sier, så you go old boy.

Anonymkode: a7dbc...07e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva i all verden har det å si om barn har flere enn en far? Det er det  mest forhistoriske jeg har hørt. Det er da vel flott at kvinner og menn tror på kjærligheten på nytt og satser etter et brudd, med eller uten barn på nytt?

Anonymkode: a7dbc...07e

Fordi man ikke fremstår som så veldig reflektert eller god på forhold om man har flere kortere forhold med barn i bildet. Greit nok om man kanskje fikk et barn i ung alder ved uhell og så fant kjærligheten og fikk barn i et langvarig forhold. Men det finnes en del som har barn med 3 ulike, selv om aldersforkjellen på barna er innenfor 10 år, det er jo rødt flagg som bare det (og da snakker jeg også om menn). Ha tro på kjærligheten er fint, å være naiv og ufornuftig er ikke positivt når man er over 22...

Anonymkode: 41ab2...dcc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 23.35):

Menn er enten veldig verpesyke eller sånne litt rare evige jomfruer. Vet ikke hvordan det er andre veien når man ser etter kvinner og ikke menn men har en følelse av at det er noe likt. 

Jeg opplever at det er MANGE desperate kvinner som "har levd livet" frem til de er 38+ og NÅ ønsker seg barn.

Det er direkte venstresveip for min del som har de barna jeg skal ha 🙂

Anonymkode: 99e6e...46e

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg er 41. Skrev at jeg ikke ser etter giftemål og jeg er ferdig med barn.

De fleste var menn på min egen alder med samme kriterier.

Dater nå en som aldri har vært gift og ikke har barn. Sånn sett perfekt😜

Skrevet

Er 20 år siden jeg datet sist og det var uten apper. Aldri hatt noe Tinder eller match. Hvordan spør man seg frem i virkeligheten? Om jeg ønsker å høre om en dame jeg kjenner til ønsker å bli med ut på en kaffe/tur/date. Og hun er under 40. Snakke løst og fast for å bli bedre kjent bare og så nevne dette med barn. Jeg regner med st alle single under 42-45 ønsker barn og begynner å bli stresset. Må avklare slikt tidlig. Hvor mange single over 35 uten barn tror dere ikke ønsker barn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...