AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg har massevis av fotballer og sportsutstyr liggende i min garasje etter at jeg har avviklet mitt firma der jeg importerte fra Asia. Er det ok å bare dele ut alt til barna på fotballbane? Prisen i Norge ligger på 200-300 kr. Hvorfor jeg gir bort? Jeg har solgt mye men har overskuddslager, og avviklet firma. Jeg skal tømme lager på to dager. Jeg har 150 stykk ulik utstyr. Anonymkode: 026d1...623
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Supert, tenker jeg Anonymkode: ee967...a3f
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har massevis av fotballer og sportsutstyr liggende i min garasje etter at jeg har avviklet mitt firma der jeg importerte fra Asia. Er det ok å bare dele ut alt til barna på fotballbane? Prisen i Norge ligger på 200-300 kr. Hvorfor jeg gir bort? Jeg har solgt mye men har overskuddslager, og avviklet firma. Jeg skal tømme lager på to dager. Jeg har 150 stykk ulik utstyr. Anonymkode: 026d1...623 Hvorfor tar du ikke kontakt med nærmeste IL? Skoler osv? Anonymkode: bc72e...49b 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tar du ikke kontakt med nærmeste IL? Skoler osv? Anonymkode: bc72e...49b Jeg tenkte at når jeg kan bare gi bort selv, hvorfor ikke.. litt morsomt å se hvordan barna reagerer. Hvis det oppleves ikke passende at jeg gir bort, så må jeg finne en annen utvei som du nevner. Anonymkode: 026d1...623
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har massevis av fotballer og sportsutstyr liggende i min garasje etter at jeg har avviklet mitt firma der jeg importerte fra Asia. Er det ok å bare dele ut alt til barna på fotballbane? Prisen i Norge ligger på 200-300 kr. Hvorfor jeg gir bort? Jeg har solgt mye men har overskuddslager, og avviklet firma. Jeg skal tømme lager på to dager. Jeg har 150 stykk ulik utstyr. Anonymkode: 026d1...623 Røde Kors e.l som driver fritidsaktiviteter for barn og ungdom, og jobber for vanskeligstilte familier. Gaveinnsamlinger til jul. Anonymkode: bd1f6...317 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 Vær obs på at halvparten av ungene kommer til å legge igjen utstyr de får. Da blir dette fort søppel som flyr med vinden. Ikke populært her jeg bor. Du må også ta ansvar for at alle får med seg hjem tingene tenker jeg, at det oppbevares forsvarlig og ikke blir søppel. Anonymkode: 45d45...b4f 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenkte at når jeg kan bare gi bort selv, hvorfor ikke.. litt morsomt å se hvordan barna reagerer. Hvis det oppleves ikke passende at jeg gir bort, så må jeg finne en annen utvei som du nevner. Anonymkode: 026d1...623 Om du vil se reaksjonene, hvorfor ikke høre med lokalavisa om oppslag med tidspunkt hvor foreldrene kan komme innom med ungene? Tror det er den mest akseptable måten enn at fremmed mann gir bort utstyr. Jeg hadde blitt skeptisk om 10-åringen kom og sa at det var en ukjent mann som bare ga bort utstyr til alle han møtte. Anonymkode: bd1f6...317 1
Hensatt Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenkte at når jeg kan bare gi bort selv, hvorfor ikke.. litt morsomt å se hvordan barna reagerer. Hvis det oppleves ikke passende at jeg gir bort, så må jeg finne en annen utvei som du nevner. Anonymkode: 026d1...623 Om du er redd for at det skal bli opplevd som upassende kan du skrive en melding på Facebook, feks en salgsgruppe eller en annen lokal gruppe der du bor om at du "tirsdag klokken 17" står ved fotballbanen og deler ut utstyr til de som vil ha. 1
Kipling Skrevet 18. oktober 2023 #9 Skrevet 18. oktober 2023 Sikkert greit det så lenge du gir ut en haug med greier til barn som driver med sporten. Det jeg ville vært forsiktig med er å gi masse greier til et barn, for det virker som grooming 😅. Noen andre nevnte skoler og idrettslag, de er sikkert gira, så vil tro det er lettere enn å finne en haug med individuelle barn.
Topsi Skrevet 18. oktober 2023 #10 Skrevet 18. oktober 2023 Det er snart jul, det finnes frivillige organisasjoner som samler inn gaver til barn. Det kan jo være en ide? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå