AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Har en jente på 9 måneder. Hun har vært krevende som mange andre babyer, men også godt humør. Hun viser tegn til høyt temperament, kan hyle og gråte om vi legger hun i vognen, om hun ikke får til noe, om vi tar leker osv. I tillegg er hun svært aktiv (kryper ikke enda). Når hun eksempel får flaske med melk kan hun ligge å sprelle og sparke med beina, og må hele tiden bevege seg. Har aldri ro til å slappe av. Hun har aldri likt å bli holdt som en baby, men kan ligge inntil brystet noen ganger. Jeg er ikke ute etter å diagnosere barnet mitt, heller det motsatte. At kanskje noen skriver det er normalt. Jeg er stresset for dette pga jeg har ADHD selv, og vet godt at man ikke kan si at en liten baby har denne diagnosen Anonymkode: 3ee79...3d6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Det høres ut som en unge. Anonymkode: 56bef...4af 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en jente på 9 måneder. Hun har vært krevende som mange andre babyer, men også godt humør. Hun viser tegn til høyt temperament, kan hyle og gråte om vi legger hun i vognen, om hun ikke får til noe, om vi tar leker osv. I tillegg er hun svært aktiv (kryper ikke enda). Når hun eksempel får flaske med melk kan hun ligge å sprelle og sparke med beina, og må hele tiden bevege seg. Har aldri ro til å slappe av. Hun har aldri likt å bli holdt som en baby, men kan ligge inntil brystet noen ganger. Jeg er ikke ute etter å diagnosere barnet mitt, heller det motsatte. At kanskje noen skriver det er normalt. Jeg er stresset for dette pga jeg har ADHD selv, og vet godt at man ikke kan si at en liten baby har denne diagnosen Anonymkode: 3ee79...3d6 Høres helt normalt ut😊 Hun er jo i en periode hvor hun prøver å finne ut av ting, og mye av det vil kanskje løsne når hun starter å krabbe. Når hun ikke vil holdes eller ligge i vognen er hun kanskje litt overstimulert? Barnet mitt måtte ha litt tid alene gjennom dagen, ligge på teppe på gulvet og leke alene, eller bare slappe av med en bamse og smokk. Også måtte hun legges i vognen før hun ble overtrøtt. Anonymkode: bcfa0...ce8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Det er helt vanlig de både hyler og gråter - når de vil noe, når de ikke får til ting. Vi har aldri hatt et barn som liker å sitte på fanget. Alltid ute og driver med et eller annet. Det er ro KUN når han sover. Aldri tenkt det skulle vært noen diagnose på han. Anonymkode: 63b63...636 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #5 Skrevet 19. oktober 2023 Høres helt normalt ut. Anonymkode: 293d3...d0d 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #6 Skrevet 19. oktober 2023 Minste min har vært super-aktiv fra hn var et frø i magen. Og er nå en super-aktiv 3åring, kjempeblid og kjempesint, kjempego'❤️ Søsken var rolige, og rolige når de kom ut. Så jeg leser meg opp på adhd barn for å gi best mulig støtte, og at hn skal få en god start på livet, så får vi ta resten som det kommer. Anonymkode: d3d55...024
Sophiee Skrevet 19. oktober 2023 #7 Skrevet 19. oktober 2023 Første barnet mitt var kjemperolig som baby. Var først når hun begynte å krabbe og gå at vi begynte å se tegn til at hun hadde litt "mark i rompa". Nå er hun snart 4 og har tydelige tegn på at det kan være noe adhd der, så det korrelerer ikke alltid med hvordan barnet var som baby 😊 og ja, jeg har adhd selv og alle tantebarn på min side unntatt ett har diagnosen pluss at broren min har det 😅 så sannsynligheten for at barna mine har adhd er relativt stor. Men det er jo ikke krise med adhd så lenge man får den støtte og tilrettelegging man har behov for. Broren min har hatt mange forskjellige jobber oppigjennom, og er utrolig tilpasningsdyktig og kanskje litt mer "all over the place". Han har også tatt pilotlappen fordi han elsker å fly. Jeg er dataingeniør og er litt mer jordnær og stabil av meg. I familien min prøver vi å ta nytte av de positive egenskapene med tilstanden og å tilrettelegge for at vi ikke går i fellene. Lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 Jenta mi var veldig aktiv i magen og veldig aktiv når hun kom ut. Hun var så aktiv i magen at de få gangene hun var stille så vsr det rett til sykehus for ultrslyd. Hun var stiv som en stokk i forhold til andre babyer og sto tidlig i fanget. Masse muskler i ryggen,skulle alltid opp. Sov nesten bare når hun ble vugget i armene og maks en halvtime om gangen. Mistenkte adhd fra hun var baby selv😅 Nå er hun 8 år og har mest sannsynlig adhd i følge bup.Men diagnose blir ikke stilt siden hun klarer deg bra på skole og sosialt. Hun er veldig kreativ, ukonsentrert om ting hun syns er uinteressant og har vanskelig for å sove. Anonymkode: ee5f6...6ef
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 Med mindre barnet ikke har en super adhd, ville jeg lagt fra meg den tanken foreløpig. Barn er forskjellig. Jeg har barn med adhd og også uten, for og si det sånn dem man skulle tro var noe på så tidlig hadde ikke det og omvendt. Jeg har en snuppe på 3, hun er hyper, høyt og lavt over alt. Men hun er forsatt for ung til og vite om det er adhd eller ei. Og man kan fint være hyper uten og ha adhd, adhd er mere en og være aktiv. Anonymkode: 7da63...76f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #10 Skrevet 19. oktober 2023 Mitt ADHD-barn var betydelig uroligere enn søsknene fra dag 1. Uansett er ikke ADHD noe å være redd for. Nå som barnet er ungdom ville jeg aldri fjernet den delen, ADHD gir så mye også, må bare håndtere den rett, og utnytte seg av fordelene. Anonymkode: 96345...fc2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #11 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 22.38): Har en jente på 9 måneder. Hun har vært krevende som mange andre babyer, men også godt humør. Hun viser tegn til høyt temperament, kan hyle og gråte om vi legger hun i vognen, om hun ikke får til noe, om vi tar leker osv. I tillegg er hun svært aktiv (kryper ikke enda). Når hun eksempel får flaske med melk kan hun ligge å sprelle og sparke med beina, og må hele tiden bevege seg. Har aldri ro til å slappe av. Hun har aldri likt å bli holdt som en baby, men kan ligge inntil brystet noen ganger. Jeg er ikke ute etter å diagnosere barnet mitt, heller det motsatte. At kanskje noen skriver det er normalt. Jeg er stresset for dette pga jeg har ADHD selv, og vet godt at man ikke kan si at en liten baby har denne diagnosen Anonymkode: 3ee79...3d6 For tidlig å vurdere slikt, tenk på det igjen om 2-3år. Anonymkode: 46630...529
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå