Gå til innhold

Hvordan snakke med en venninne som har det vondt når hun tolker det meste som flørting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann og skal møte ei venninne i morgen. Hun sliter litt etter et forhold som gikk dørken. 
Greia er at hun er litt "godtroende" og kan tolke den minste lille sak som flørting. Hvis hun er lei seg i morgen og jeg legger armen rundt henne eller gir henne en klem for å trøste så kan hun tolke det som at jeg liker henne. Vi har vært igjennom det før og det er ikke morsomt. 
Jeg har (nesten) ingen romantisk interesse i henne men hun er litt glad i oppmerksomhet fra gutter og hun hopper til konklusjoner og forelsker seg fort.

Hun er en god venn og et fantastisk menneske, men hun er litt vanskelig å være med når hun tror at hver eneste klem er flørting.

Har noen erfaringer med noe lignende? 

Anonymkode: 304b8...81d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i all verdens land og rike skulle du ønske å involvere deg i slikt drama? Med mindre du ønsker deg et ligg så vil jo dette bare ende med at hun bruker deg som en emosjonell tampong og du må lytte til alt mulig slags tull som du på ingen måte er interessert i å høre om. 

Anonymkode: e7806...5d4

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skal du klå da? Bare la være å «legge armen rundt» og «gi en klem». Tror du er litt fristet til å utnytte dette naive vesenet.

Anonymkode: f0daa...9fb

• Liker 7
Skrevet

Du vet hvordan hun kan oppfatte ting, så da burde du la være å gjøre sånne ting. Man trenger ikke klemme for å vise støtte. Selv om det ofte er å foretrekke for begge.. i guess. Men det er ikke alltid det er så lurt.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verdens land og rike skulle du ønske å involvere deg i slikt drama? Med mindre du ønsker deg et ligg så vil jo dette bare ende med at hun bruker deg som en emosjonell tampong og du må lytte til alt mulig slags tull som du på ingen måte er interessert i å høre om. 

Anonymkode: e7806...5d4

Hun er en god venn. Vi har kjent hverandre i flere år og jeg er kjempeglad i henne. Jeg vil jo være der for henne selv om hun har dette "problemet".

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er en god venn. Vi har kjent hverandre i flere år og jeg er kjempeglad i henne. Jeg vil jo være der for henne selv om hun har dette "problemet".

Du kan altså være der for henne uten å ta på henne. Tenker det beste er at du ringer henne.

Skrevet

Man trenger ikke ha kroppskontakt for å støtte. Gi henne lommetørkle om hun gråter. 

Hilsen kvinne. Som klemmer barn for å trøste, ikke voksne. 

Anonymkode: 04980...04f

• Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal du klå da? Bare la være å «legge armen rundt» og «gi en klem». Tror du er litt fristet til å utnytte dette naive vesenet.

Er det å klå når du gir en klem til en venn som har det vondt? Jeg skal ikke utnytte noen, jeg vil være der for min venn. Hvis jeg ville utnytte henne så hadde jeg vel ikke spurt om råd her.

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Psykologer støtter enormt mye. Uten kroppskontakt. De to tingene er helt ulike. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Man trenger ikke ha kroppskontakt for å støtte. Gi henne lommetørkle om hun gråter. 

"Kan jeg få en klem?"
"Nei, ta en kleenex".

Jeg syns nå det virker litt slemt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det å klå når du gir en klem til en venn som har det vondt? Jeg skal ikke utnytte noen, jeg vil være der for min venn. Hvis jeg ville utnytte henne så hadde jeg vel ikke spurt om råd her.

Ja, når du vet hun oppfatter det som flørt så er det det. Hvorfor tror du at du må ta på henne for å trøste?

…og dette vennskapet er jo ikke noe vennskap hvis hun er forelsket i deg.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, når du vet hun oppfatter det som flørt så er det det. Hvorfor tror du at du må ta på henne for å trøste?

…og dette vennskapet er jo ikke noe vennskap hvis hun er forelsket i deg.

Ok, la meg reformulere.
Hvis hun vil ha en klem, skal jeg da ikke gjøre det? Kanskje hun tolker det feil, men jeg vet jo ikke. Som jeg skrev så har vi gått igjennom dette før så hun vet at jeg ikke er der for å prøve meg på henne.

Og hun er ikke forelsket i meg. Hun kan tro at en klem betyr flørting og har trodd tidligere at jeg likte henne når jeg ga henne en klem siden det var lenge siden vi hadde sett hverandre sist.
Dette gjelder ikke bare meg, men alle hun kjenner godt.

Skrevet

Neimen i alle dager, her var det mange dårlige svar. Tenk, en mann som forsøker å stille opp for en venninne, gud forby!

Du virker som en veldig god venn, og jeg forstår godt impulsen å gi en gråtende venn en klem. Men om det er sånn at hun tar hver minste berøring som flørt, er det nok greit å holde seg unna fysisk. Med mindre hun spør om en klem selv, holder det nok i massevis om du holder deg til å lytte og støtte verbalt. 

Anonymkode: 2e756...3f0

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Neimen i alle dager, her var det mange dårlige svar. Tenk, en mann som forsøker å stille opp for en venninne, gud forby!

Du virker som en veldig god venn, og jeg forstår godt impulsen å gi en gråtende venn en klem. Men om det er sånn at hun tar hver minste berøring som flørt, er det nok greit å holde seg unna fysisk. Med mindre hun spør om en klem selv, holder det nok i massevis om du holder deg til å lytte og støtte verbalt. 

Anonymkode: 2e756...3f0

Takk for støtten, og takk for råd :)

Jeg postet dette for å kanskje få tips til hvordan jeg kan håndtere situasjonen best.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Så slem du er. Jeg håper du husker denne posten neste gang du er lei deg og gråter. Jeg håper da at hvem enn, om det er ektemann eller venninne, nekter å klemme deg og bare gir deg et lommetørkle.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ok, la meg reformulere.
Hvis hun vil ha en klem, skal jeg da ikke gjøre det? Kanskje hun tolker det feil, men jeg vet jo ikke. Som jeg skrev så har vi gått igjennom dette før så hun vet at jeg ikke er der for å prøve meg på henne.

Og hun er ikke forelsket i meg. Hun kan tro at en klem betyr flørting og har trodd tidligere at jeg likte henne når jeg ga henne en klem siden det var lenge siden vi hadde sett hverandre sist.
Dette gjelder ikke bare meg, men alle hun kjenner godt.

Herreguuuud, enten er du ekstremt problemfokusert og nevrotisk, eller så er denne venninnen litt tilbakestående.

Hvis det er så viktig å klemme, så får du vel bare gjøre det da, og så får du presisere at det ikke er flørt.

Voks opp da mann.

• Liker 1
Skrevet

KG pleide å være et sted man kunne få hjelp eller råd. Nå får man sjeldent noen av disse tingene. Det er synd.

• Nyttig 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Herreguuuud, enten er du ekstremt problemfokusert og nevrotisk, eller så er denne venninnen litt tilbakestående.

Hvis det er så viktig å klemme, så får du vel bare gjøre det da, og så får du presisere at det ikke er flørt.

Voks opp da mann.

Jeg er voksen. Jeg prøver å være der for en venn og spør om hjelp til hvordan jeg kan være der på best mulig måte. Men dere skal visst kritisere hver eneste lille ting. Dere henger dere opp i ting som er totalt irrelevant i forhold til spørsmålet. Jeg angrer på at jeg lagde denne tråden. Hvis jeg hadde visst at jeg skulle få så mange dårlige svar så hadde jeg ikke giddet. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er voksen. Jeg prøver å være der for en venn og spør om hjelp til hvordan jeg kan være der på best mulig måte. Men dere skal visst kritisere hver eneste lille ting. Dere henger dere opp i ting som er totalt irrelevant i forhold til spørsmålet. Jeg angrer på at jeg lagde denne tråden. Hvis jeg hadde visst at jeg skulle få så mange dårlige svar så hadde jeg ikke giddet. 

Folk er konkrete: ikke klem henne hvis hun mistolker det.

Anonymkode: 93d02...d72

• Nyttig 1
Skrevet

Kan du ikke snakke om noen du er interessert i, eller finne på at du er betatt av noen på gymmet eller et eller annet? Det er ihvertfall stort sett det mine venninner gjør for å si til de mannlige vennene sine at de ikke er interessert i dem, men henger som venner.

Anonymkode: 67abe...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...