AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Når jeg flyttet til Norge for 13 år siden bodde min mans barn hos sin mor. Men sånn fortsatte det ikke. Første 5 år hadde vi ét av hans barn på heltid. Deretter har hans barn flyttet inn og ut av vårt hjem som jojoer. To av barnen har bodd hos oss i 2-4 måneder hver per år. Nå bor 30-åringen hjemme igjen siden 5 uker. Hun jobber ikke, studerer ikke. Venter på diagnose.....venter på NAV.... (28-årige lillebror bodde hele september hos oss) Men hvor lenge skal JEG vente? Hvor mange ganger kan man flytte hjem igjen? Hvor gammel får man være? Kommer de tilbake når de er 40 og 50 også? Jeg blir gal. Anonymkode: 69fd8...95b
RockyRose Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Kor lenge ville du latt eigne born flytte heim att? Er det diagnosar og spesielle grunnar burde ein vise skjønn. Men det er ikkje normalt at vaksne og friske menneske flyttar heim til foreldra igjen, så lenge det ikkje er ein grunn. 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #3 Skrevet 19. oktober 2023 Snakk med partneren din. Det er hans barn og han som har siste ord i saken. Men du bor jo også der, så du burde få si noe om hvem du vil ha boende hos deg. Anonymkode: 90bea...e6a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #4 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 20.28): Når jeg flyttet til Norge for 13 år siden bodde min mans barn hos sin mor. Men sånn fortsatte det ikke. Første 5 år hadde vi ét av hans barn på heltid. Deretter har hans barn flyttet inn og ut av vårt hjem som jojoer. To av barnen har bodd hos oss i 2-4 måneder hver per år. Nå bor 30-åringen hjemme igjen siden 5 uker. Hun jobber ikke, studerer ikke. Venter på diagnose.....venter på NAV.... (28-årige lillebror bodde hele september hos oss) Men hvor lenge skal JEG vente? Hvor mange ganger kan man flytte hjem igjen? Hvor gammel får man være? Kommer de tilbake når de er 40 og 50 også? Jeg blir gal. Anonymkode: 69fd8...95b Er det forskjell på stebarn og biologiske barn på dette kriteriet for deg? Anonymkode: 80bfb...92f 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #5 Skrevet 20. oktober 2023 Mine barn, i en alder av over 25 år, hadde ikke fått flyttet hjem igjen. Jeg kunne hjulpet dem og vært med dem på møter med NAV, boligkontoret, fastlege / helsehjelp, bistand/miljøtjenesten osv. for å ordne både bolig, penger, helsehjelp, bistand med boevne osv. etter hva de måtte trenge, men å komme hjem er bare en hvilepute og ingen gunstig situasjon for noen. Far, og mor, bør hjelpe barna sine til selvstendighet, mestring, stå på egne ben etc. Anonymkode: 146a2...69d
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mine barn, i en alder av over 25 år, hadde ikke fått flyttet hjem igjen. Jeg kunne hjulpet dem og vært med dem på møter med NAV, boligkontoret, fastlege / helsehjelp, bistand/miljøtjenesten osv. for å ordne både bolig, penger, helsehjelp, bistand med boevne osv. etter hva de måtte trenge, men å komme hjem er bare en hvilepute og ingen gunstig situasjon for noen. Far, og mor, bør hjelpe barna sine til selvstendighet, mestring, stå på egne ben etc. Anonymkode: 146a2...69d Ja for dette er jo fort gjort. Avslag på avslag, diagnose tar fort 1 år. Tydeligvis har ikke du vært i den situasjonen. Min onkel bor forsatt hjemme er nå over 70. Selvstendig som bare det, hjelper sine to barn med oppussing og det som er. Anonymkode: eade0...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #7 Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja for dette er jo fort gjort. Avslag på avslag, diagnose tar fort 1 år. Tydeligvis har ikke du vært i den situasjonen. Min onkel bor forsatt hjemme er nå over 70. Selvstendig som bare det, hjelper sine to barn med oppussing og det som er. Anonymkode: eade0...ad9 Jobber i "systemet" og vet at det ikke er enkelt. Men jeg har også sett at det å ligge hjemme hos foreldrene i en alder av 30år er langt fra gunstig. Så ballen må begynne å rulle og gjennom NAV/boligkontoret har man rett på bopel, om så bare en nødbolig. Man trenger ingen diagnoser for å få det. Kriteriet er at man er vanskeligstilt og ikke evner å skaffe bopel på egenhånd. Anonymkode: 146a2...69d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå