AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Hei! Misforstå meg rett, at barnet tisser seg ut er ikke noe problem for meg og barnet får ikke skjenn, MEN jeg er så lei av å skifte på senga hver dag. Vi har prøvd ulike tisselaken (både engangs og flergangs), men det går rett gjennom og ned på madrassen uansett. Og nå har det kommet på selve senga (rammeseng) i tillegg, som vi har forsøkt å rense uten hell… Er det noen som har noen tips til sengeområdet? Er noen tisselaken bedre enn andre? Hvordan få fjernet lukt fra selve senga? Er det bare å kjøpe ny og eventuelt kjøpe madrasser billig hver gang det kommer gjennom? Barnet bruker de der DryNites bleiene, prøvd begge størrelsene. Kanskje det finnes noen bedre bleier? At de kanskje ikke er helt tett? Ønsker ikke råd om hva vi kan prøve med barnets situasjon, da vi venter på å komme inn til lege og har prøvd mye selv. Bare det praktiske med seng. Anonymkode: 398e4...b84 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Nå aner jeg ikke på laken og sånt, vi har brukt tisselaken under. Men vi hadde en sånn alarm vi la i trusa, fikk igjenom helsestasjon. Var en natt så var uhellene om natten over. Selv vært sengevæter frem til 12-13 år. Så var redd mitt barn skulle holde på like lenge. Ihvertfall et tips herfra kommer sikkert mange forslag. Men alarmen ulte med engang det kom en liten dråpe, tenke det ville ta lang tid med holdt med den ene gangen. Anonymkode: 36e4e...dda 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 Hvordan er det mulig at det går igjennom tisselaken? Jobber på sykehjem. Med et eller to tisselaken går det ikke over til madrassen ? Anonymkode: 7c69f...8e3 8 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Du vet at du kan få hjelp på barnepol. sant? Problemet er jo vanlig og må løses ved roten. Anonymkode: 42bf7...51a 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvordan er det mulig at det går igjennom tisselaken? Jobber på sykehjem. Med et eller to tisselaken går det ikke over til madrassen ? Anonymkode: 7c69f...8e3 Aner ikke. Trodde det skulle holde, men nei. Mulig det ligger for langt opp/ned, sklir om natten, men vi har prøvd å justere og slikt. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du vet at du kan få hjelp på barnepol. sant? Problemet er jo vanlig og må løses ved roten. Anonymkode: 42bf7...51a Ja, vi har mast oss til en time nå som vi venter på. Anonymkode: 398e4...b84
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 Vi har brukt tisselaken fra Ikea. Passer over hele sengen som et laken. Funker for oss Anonymkode: bf3b2...40f 5 3
regnbuebarn Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hei! Misforstå meg rett, at barnet tisser seg ut er ikke noe problem for meg og barnet får ikke skjenn, MEN jeg er så lei av å skifte på senga hver dag. Vi har prøvd ulike tisselaken (både engangs og flergangs), men det går rett gjennom og ned på madrassen uansett. Og nå har det kommet på selve senga (rammeseng) i tillegg, som vi har forsøkt å rense uten hell… Er det noen som har noen tips til sengeområdet? Er noen tisselaken bedre enn andre? Hvordan få fjernet lukt fra selve senga? Er det bare å kjøpe ny og eventuelt kjøpe madrasser billig hver gang det kommer gjennom? Barnet bruker de der DryNites bleiene, prøvd begge størrelsene. Kanskje det finnes noen bedre bleier? At de kanskje ikke er helt tett? Ønsker ikke råd om hva vi kan prøve med barnets situasjon, da vi venter på å komme inn til lege og har prøvd mye selv. Bare det praktiske med seng. Anonymkode: 398e4...b84 Vi brukte tisselaken og oppå tisselakenet la vi en litt tykkere madrassbeskytter. Da ble ikke madrassen våt og som regel så berget vi dyna også da. 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 Nå vet jeg ikke hvor gammelt barnet er men vi fikk tabletter med hormontilskudd, etter et par måneder var det slutt på sengeæting. Da var han rundt 8år. Anonymkode: 6a58d...0e6 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #9 Skrevet 18. oktober 2023 IKEAs vanntette strekklaken. De finnes i alle størrelser. La barnet hjelpe til å skifte. Anonymkode: b3978...6da 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #10 Skrevet 18. oktober 2023 Hjelpemiddelsentralen har sånne gummitrekk du kan få til madrasser. Må ha annet over, men madrassen blir ikke ødelagt i alle fall. Hør med kommunal ergoterapeut som kan hjelpe deg å skeive søknad. Anonymkode: 197e2...e24 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Skrevet 18. oktober 2023 Har du prøvd Enurad? Ble kvitt problemet på to dager her. Anonymkode: 87ec9...930
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #12 Skrevet 18. oktober 2023 regnbuebarn skrev (7 minutter siden): Vi brukte tisselaken og oppå tisselakenet la vi en litt tykkere madrassbeskytter. Da ble ikke madrassen våt og som regel så berget vi dyna også da. Det var det vi prøvde sist nå, likevel kom det på madrassen.. Men dette var et tisselaken man vasker og bruker på nytt, mulig den har mistet funksjonen sin.. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): IKEAs vanntette strekklaken. De finnes i alle størrelser. La barnet hjelpe til å skifte. Anonymkode: b3978...6da Vi har ikke prøvd den fra ikea, men har brukt fra jysk eller kid. Usikker, var ikke jeg som kjøpte. Men det har kommet gjennom.. Da skal vi sjekke på IKEA, tusen takk! Anonymkode: 398e4...b84
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #13 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hvordan er det mulig at det går igjennom tisselaken? Jobber på sykehjem. Med et eller to tisselaken går det ikke over til madrassen ? Anonymkode: 7c69f...8e3 Barn sover gjerne mer urolig, da går det ofte ut på sidene også. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi har brukt tisselaken fra Ikea. Passer over hele sengen som et laken. Funker for oss Anonymkode: bf3b2...40f Vi har ikke hatt lekkasje gjennom denne, men det er kun laget på toppen som er vanntett og ikke sidene, så hvis lakenet flytter litt på seg går det gjennom på denne også. Anonymkode: 1b041...eea 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #14 Skrevet 18. oktober 2023 Tar du tisselaken i tørketrommel etter vask? Tror ikke de tåler det nemlig. Anonymkode: 39b85...daf 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #15 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tar du tisselaken i tørketrommel etter vask? Tror ikke de tåler det nemlig. Anonymkode: 39b85...daf Vi har ikke tørketrommel, så er ikke det. Anonymkode: 398e4...b84
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #16 Skrevet 18. oktober 2023 Vi bruker to sånne engangskladder vi får kjøpt på butikken med tape på slik at det dekker sidene på madrassen. Over det har vi denne fra Princess. Og selvsagt laken på toppen. https://www.princessbutikken.no/absoplus-madrassbeskytter-90x200 Fungerer veldig bra og det redder madrassen. Vi har tromlet disse madrassbeskyttelsene i over et år uten at det har gått ut over sugeevnen. Minirin hjelper kun delvis hos oss, men mye bedre enn uten. 8 år. Anonymkode: 8f362...5bd 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #17 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Misforstå meg rett, at barnet tisser seg ut er ikke noe problem for meg og barnet får ikke skjenn, MEN jeg er så lei av å skifte på senga hver dag. Vi har prøvd ulike tisselaken (både engangs og flergangs), men det går rett gjennom og ned på madrassen uansett. Og nå har det kommet på selve senga (rammeseng) i tillegg, som vi har forsøkt å rense uten hell… Er det noen som har noen tips til sengeområdet? Er noen tisselaken bedre enn andre? Hvordan få fjernet lukt fra selve senga? Er det bare å kjøpe ny og eventuelt kjøpe madrasser billig hver gang det kommer gjennom? Barnet bruker de der DryNites bleiene, prøvd begge størrelsene. Kanskje det finnes noen bedre bleier? At de kanskje ikke er helt tett? Ønsker ikke råd om hva vi kan prøve med barnets situasjon, da vi venter på å komme inn til lege og har prøvd mye selv. Bare det praktiske med seng. Anonymkode: 398e4...b84 Om drynites bleiene ikke holder, så kan abena slip junior kanskje fungere bedre. Disse er med tape, så kanskje ikke ønskelig. Anonymkode: 084d5...8b8 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #18 Skrevet 18. oktober 2023 La barnet sove naken! Det er ikke tull. Jeg var sengevæter. Min mor prøvde ulike ting. Fikk tips fra lege om å sove naken, og det virket!! Anonymkode: bcd70...149 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #19 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg bruker kladder fra apoteket. De absorberer væske godt og er så store at de stappes godt under madrassen. Kan legge flere. Jeg har også jobbet på sykehjem og en ting vi gjorde var å legge tenabind inne i bleiene. Lagde hull i plasten slik at tiss rant gjennom bindet. Tok lenger tid før bleiene ble fulle. Det er litt rart at det skal bli så vått i sengen. Dette var voksne mennesker og bleiene holdt jo som regel på tisset. Kanskje bruke truse/tights utenpå bleien slik at den holder seg på plass? Anonymkode: d592d...90d 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #20 Skrevet 19. oktober 2023 Jeg vet at det ikke er tilrådd, men jeg tok mi jente opp og lot henne tisse på do i søvne før jeg la meg. Etter hvert begynte hun å gi lyder fra seg og etter enda litt tid våkna hun og kunne gå på do selv. Anonymkode: 20a88...588 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå