Gå til innhold

Denne vesle jentungen KNUSER absolutt alle her på Kvinneguiden på 5km

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med råsterke 16,39 minutt vant ho det fem kilometer lange Lierløpet på søndag. 12-åringen distanserte dei andre vaksne kvinnene.

16:39, det er sykt bra tid. Hun knuser oss alle her på KG, kvinner som menn. Spørsmålet er HVOR mye knuser hun deg med?

Hun knuser meg med drøyt 7 min. Hva med deg?

Anonymkode: 14d1a...9a5

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knuser min pers på 20 og noe, men har aldri drevet med løping og røyka 2 pakker tobakk i uka da jeg tok persen til idrettsmerket eller siste året på vgs.

Imponerende!

Anonymkode: 00146...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 45 min. Ikke så mye om å gjøre med andre ord ☺️

Anonymkode: 6b3bd...552

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jente! Tror jeg løp 3 km på 20 minutter eller noe (på vgs). De raskeste klarte det på 12 minutter, tror jeg. Ekstremt imponerende at hun løp 5 km på under 17 minutter

Anonymkode: e78db...088

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Med råsterke 16,39 minutt vant ho det fem kilometer lange Lierløpet på søndag. 12-åringen distanserte dei andre vaksne kvinnene.

16:39, det er sykt bra tid. Hun knuser oss alle her på KG, kvinner som menn. Spørsmålet er HVOR mye knuser hun deg med?

Det var fort!!!

Det var noe kjent med etternavnet. 

"Mamma Susanne Wigene har sølv på 10 000 meter frå EM i Göteborg i 2006 og ti NM-gull"

Litt sånn Haaland -effekt ute og går, mye arv og miljø. Helt villt at det går an å løpe så fort så ung, og med bare 7 timer trening i uka.

Jeg har ikke mulighet til å følge , ikke i nærheten. Da må jeg i såfall ha sykkel.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er krevende for kvinnelige løpere er at resultatene de oppnådde som 12-13 åringer kan være vanskelig å vedlikeholde når puberteten endrer kroppen. Har selv deltatt i flere løp, spesielt motbakke og trappeløp, hvor små 12-åringer spretter opp lett som ingenting, og blir raskest i kvinneklassen. 

Å være god i løping krever lav vekt. Noen jenter forblir små genetisk etter pubertet, og forbedrer tidene, men mange fyller ut etter puberteten og opplever en resultatsnedgang. Eller at de utvikler spiseforstyrrelser i prosessen. 

Men at Othelie er rå er det ingen tvil om!

Anonymkode: 577a9...0ac

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har løpt 5 km én gang i mitt liv, som like gjerne var et organisert løp nå i høst. Jeg kom på andreplass i min aldersklasse, men tiden var ikke all verden og det er et visst forbedringspotensiale til neste gang neste år. 23 min.

Bestemann løp ca 1 min raskere enn denne jenta. Han var 16 eller 17 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2023 at 8:22 PM, AnonymBruker said:

Jeg Bryr meg ikke! Hvorfor skulle jeg?

Greit nok at hun er god til og løpe, kudos til henne for det.

Anonymkode: 7e0cd...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg Bryr meg ikke! Hvorfor skulle jeg?

Greit nok at hun er god til og løpe, kudos til henne for det.

Anonymkode: 7e0cd...f06

Du brydde deg såpass at du gadd å svare i tråden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 20.22):

Med over 5 min. Hun er nærmere verdensrekorden for herrer enn mitt nivå😅

Helt utrolig til å være 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 22.46):

For en jente! Tror jeg løp 3 km på 20 minutter eller noe (på vgs). De raskeste klarte det på 12 minutter, tror jeg. Ekstremt imponerende at hun løp 5 km på under 17 minutter

Anonymkode: e78db...088

Vil tro de aller beste løp fortere enn det, men kan jo ha vært et dårlig kull. 12 er vel relativt gjennomsnittlig for oss menn, og det er også her jeg har lagt på mitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 22.42):

Ca. 45 min. Ikke så mye om å gjøre med andre ord ☺️

Anonymkode: 6b3bd...552

Herlig svar 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, DelvisPresley said:

Vil tro de aller beste løp fortere enn det, men kan jo ha vært et dårlig kull. 12 er vel relativt gjennomsnittlig for oss menn, og det er også her jeg har lagt på mitt beste.

Da jeg gikk på ungdomskolen var 12 minutter 6er på 3000 meteren.  Så det var ikke uoverkommelig å løpe på 12 minutter, men det var heller ikke noe gjennomsnittet klarte. På videregående var kravet litt strengere og 12 minutter ga 5er. 

Anonymkode: 7e823...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bestetid på 5km er 24 minutter som jeg er veldig stolt av 

Anonymkode: de05f...68f

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Det som er krevende for kvinnelige løpere er at resultatene de oppnådde som 12-13 åringer kan være vanskelig å vedlikeholde når puberteten endrer kroppen. Har selv deltatt i flere løp, spesielt motbakke og trappeløp, hvor små 12-åringer spretter opp lett som ingenting, og blir raskest i kvinneklassen. 

Å være god i løping krever lav vekt. Noen jenter forblir små genetisk etter pubertet, og forbedrer tidene, men mange fyller ut etter puberteten og opplever en resultatsnedgang. Eller at de utvikler spiseforstyrrelser i prosessen. 

Men at Othelie er rå er det ingen tvil om!

Anonymkode: 577a9...0ac

Stemmer nok det. I tillegg så er det nok også slik at mange barn slutter eller blir mindre aktive i idrett når de kommer i puberteten.  Alkohol, venner, kjæreste, skole, osv får prioritet over idretten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da jeg gikk på ungdomskolen var 12 minutter 6er på 3000 meteren.  Så det var ikke uoverkommelig å løpe på 12 minutter, men det var heller ikke noe gjennomsnittet klarte. På videregående var kravet litt strengere og 12 minutter ga 5er. 

Mulig jeg er streng. Føler ikke selv at 12-tallet er veldig bra. Har selv løpt 12.30 på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 20.22):

Jeg sammenligner ikke andres prestasjoner med hva jeg presterer, det eneste som teller for meg er det jeg selv gjør. 

Anonymkode: 481f3...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...