AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg fant ut at jeg er gravid og jeg har ikke noe fast jobb. Jeg jobber som assistent på et sykehjem og lurer på om andre har vært i samme sko og hva de valgte av foreldrepenger eller engangstønad? Anonymkode: e8939...8de
mangolassie Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Du får nesten bare finne ut hva du kan få i foreldrepenger, sammenligne det med engangsstønadbeløpet og så velge det som er mest gunstig Ligger foreldrepengekalkulator på nav sine sider, i prinsippet er det gjennomsnitt av de siste tre måneders lønn.
Sofakona Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 Om du jobber 6 mnd før fødselen får du jo permisjon penger.. ville valgt det istedet for en gangs sun
fru Alving Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Du må bare jobbe på og ta de vaktene du får, det er sikkert bedre enn engangsstønad. blir du sykemeldt får du sykepenger og da vil det og regnes som grunnlag for foreldrepengene.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 fru Alving skrev (3 minutter siden): Du må bare jobbe på og ta de vaktene du får, det er sikkert bedre enn engangsstønad. blir du sykemeldt får du sykepenger og da vil det og regnes som grunnlag for foreldrepengene. Hvis hun er ringevikar som de ringer etter eller får vakter 1 måned om gangen for eksempel så får hun ikke sykemelding for de kan bare slutte å gi henne vakter og foreldrepengene grunnlaget blir mindre hvis hun ikke jobber de siste månedene av graviditeten. Anonymkode: 5f379...f84
fru Alving Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis hun er ringevikar som de ringer etter eller får vakter 1 måned om gangen for eksempel så får hun ikke sykemelding for de kan bare slutte å gi henne vakter og foreldrepengene grunnlaget blir mindre hvis hun ikke jobber de siste månedene av graviditeten. Anonymkode: 5f379...f84 Hvis du blir sykemeldt vil sykepengegrunnlaget regnes ut av det har tjent, en ringevikar vil og få sykepenger om hun har vært i jobb og tjent penger. NAV har regler om dette. En vakt om måneden var jo veldig lite da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå