AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Er ute etter litt erfaringer. Har et menneske i livet mitt som alltid påvirker meg med sitt nærvær. Helt merkelig. Er han i nærheten eller vi snakker, blir jeg myk og rar inni meg, tent (som i VÅT), nervøs, selvbevisst... Har aldri dyrket det, for begge er i forhold. Det gjør at jeg også får trang til å skjule det. Jeg kan jo bare ikke avsløre dette her. Jeg har det også godt med mannen min. Ja, hverdag, jobb, rutiner, organisering, og kanskje litt for lite spenning. Men jeg elsker faktisk han jeg er sammen med og er overhodet ikke på utkikk etter en annen. Ser ikke på andre menn. Men - hver gang jeg treffer dette andre mennesket (vi har naturlige arenaer der vi møtes, typ med barn og familie), blir jeg helt gelé. Kjenner meg fysisk tiltrukket, enda jeg ikke helt skjønner det. Det finnes menn som er kjekkere, det handler ikke om det. Opplever noen tegn på gjensidighet, bl.a nervøsitet, fikling, speiling av kroppspråk, små blikk, men vil ikke tolke, og slår det fra meg. Kan uansett ikke gjøre noe med dette, og ønsker ikke utfordre noe. Men - lurer på. Dere som har opplevd så sterk tension i lufta med noen: Hva kommer dette av? Er det pga signaler underbevisstheten min oppfatter, en gjensidig dragning? Eller er det bare kroppen min, hormoner, fenomener, you name it, som slår ut? Det er helt merkelig å oppleve det her. Og ganske forstyrrende. Jeg blir rett og slett nysgjerrig på fenomenet. Anonymkode: 08786...39e
Isambard Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 Spenningen er strengt tatt i hodet ditt og ikke i lufta. Du får se litt nøkternt på hvilke signaler han faktisk sender. Ikke stol for mye på spenningen i lufta. Det er fort gjort å projisere eller ønsketenke når man er betatt. 4 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Isambard skrev (21 minutter siden): Spenningen er strengt tatt i hodet ditt og ikke i lufta. Du får se litt nøkternt på hvilke signaler han faktisk sender. Ikke stol for mye på spenningen i lufta. Det er fort gjort å projisere eller ønsketenke når man er betatt. Det er sant. Og nei, jeg stoler ikke helt på den. Merker bare det kverner veldig i meg hver gang jeg treffer på han. Vet dog ikke om det er ønsketekning. Ønsker jeg dette? Synes det er slitsomt. TS Anonymkode: 08786...39e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 ja, slike ting er forbanna slitsomme. Nei, det betyr på ingen måte at det er gjensidig. Anonymkode: 4e3c8...c60 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 Vet ikke om det bruker være gjensidig, men det har absolutt vært utgangspunktet for flere av mine forhold😂 Anonymkode: 67dec...b4c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 Takk for innspill! I verste fall sender JEG ut vibes fordi jeg utstråler et eller annet, evt "stresser" med å skjule det, som gjør at han "føler det" når vi sees. Kanskje han i beste fall tar det som et kompliment. Uten at det nødvendigvis er gjensidig. Er så utrolig merkelig dette her. Og slitsomt. Og så er jeg jo glad i min egen mann. Har bare oppdaget at man tydeligvis kan føle tiltrekning til andre for det. Tar det med som en livserfaring. Er moralsk og har ikke tenkt til å handle på dette. Anonymkode: 08786...39e
Ulla Ullsokk Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg har opplevd at en mann mente dette, mens jeg ikke var der i det hele tatt, følte NULL seksuell kjemi! Andre ganger har det vært gjensidig. Ingen fasit, med andre ord. 7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #9 Skrevet 18. oktober 2023 Ulla Ullsokk skrev (22 minutter siden): Jeg har opplevd at en mann mente dette, mens jeg ikke var der i det hele tatt, følte NULL seksuell kjemi! Andre ganger har det vært gjensidig. Ingen fasit, med andre ord. Interessant. Takk for innspill. Nei, det er sannelig ikke godt å si hva som er hva. Jobber for å ikke føle dette. Anonymkode: 08786...39e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #10 Skrevet 18. oktober 2023 Min erfaring når jeg har opplevd dette er at det har vært veldig gjensidig…. Hadde det sånn med han som nå er min samboer. Var helt sinnsykt intenst for begge to, og det oppstod ganske umiddelbart for begge første gang vi traff hverandre. Anonymkode: 1a3eb...e93 3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #11 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg har også opplved dette og allt vært gjensidig de gangene der har skjedd. Enkelte mennekser har bare elektrisk kjemi😁 Anonymkode: a35f2...3af
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #12 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg har også opplevd det som gjensidig. Det er antagelig kjemi. Og hvorfor skulle det ikke skje? Det er jo ikke sånn at kroppen skrur seg av for inntrykk fra andre mennesker selv om man bor med en annen. Anonymkode: b1077...f51 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #13 Skrevet 19. oktober 2023 Nei, dette sitter i hodet på den som opplever tiltrekningen. Kan ganske sikkert forsterkes av subtile hint på gjengjeldelse, som kanskje ikke oppfattes bevisst, men kan også være helt ensidig. Har selv opplevd menn som mener vi har en voldsom kjemi, der det var heeelt uaktuelt fra min side. Motsatt har de vel alltid hatt noe interesse tilbake, men det skylder jeg på at menn tenner på et bredere utvalg av kvinner og kanskje at jeg i overkant oppmerksom på de nevnte hintene, for den intense dragningen har ikke nødvendigvis vært gjensidig. Anonymkode: b0b3a...753
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #14 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er sant. Og nei, jeg stoler ikke helt på den. Merker bare det kverner veldig i meg hver gang jeg treffer på han. Vet dog ikke om det er ønsketekning. Ønsker jeg dette? Synes det er slitsomt. TS Anonymkode: 08786...39e Er bare i hodet ditt. Har opplevd det samme. Ikke for det han vil gjerne ha sex han jeg føler sånn med. Men vet at han ikke føler det samme. Anonymkode: 3d4ad...271
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #15 Skrevet 19. oktober 2023 Sånn har jeg det rundt eggløsning! Er gjerne et par tre-fire menn som det skjer med(på omgang, alt ettersom hvem jeg ser). Resten av syklusen er jeg sånn "i alle dager, det er KUN samboeren jeg vil være med?" Har bare akseptert det som kroppens reproduksjonssystem som går bananas ved eggløsning (strengt tatt ikke så rart!) og at jeg får ha de fantasiene alene i hodet mitt. Men er noen morsomme dager med mye intens tankegang! De skulle bare visst… Anonymkode: a3aa0...a53 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #16 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Min erfaring når jeg har opplevd dette er at det har vært veldig gjensidig…. Hadde det sånn med han som nå er min samboer. Var helt sinnsykt intenst for begge to, og det oppstod ganske umiddelbart for begge første gang vi traff hverandre. Anonymkode: 1a3eb...e93 Samme erfaring her. Kjemi finnes, det er kompatibilitet som vi ikke helt klarer å pin-pointe. Lukt, fakter, stemme, latter, utstråling, ganglag, rett og slett ditt dna forteller deg at det vil pare seg med hans dna. Tiltrekning finnes først og fremst for reproduksjon og videreføring av menneskeheten, og for å gjøre dette må vi ha en så bra genetisk match som mulig. Jeg har kjent det sånn med menn opp gjennom årene som jeg møter i bhg/skole/idrett/jobb. Jeg har vært singel, men har 100% respekt for de som er i et forhold og har aldri dyrket eller utforsket noe. Men en liten morsomhet er at sønnen min på 13 er kjærester med datteren til han jeg i mange år har hatt en sånn type god relasjon til. Vi har aldri omgås sosialt, sikkert mye pga nevnte tiltrekning, men barna våre har funnet hverandre uansett 😅 Jeg har fått meg kjæreste, og hadde samme type følelse da vi møttes. Lynet slo ned, kjente en umiddelbar dragning mot han og tilhørighet. Han forteller om det samme. Han sier det var aldri et spørsmål om vi skulle sees igjen, for det var på en måte oss to fra første blikk. Anonymkode: 164ca...e70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå