Gå til innhold

Skal fjerne spiral i morgen. Hadde sex ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går. Leser nå på nettet at hvis man har hatt sex innen 7 dager før spiral tas ut kan man risikere graviditet🙈 Er 40 år gammel. Bør jeg virkelig bestille ny time om 7 dager hos legen?🙉🙊 Altså tenker man da at en sædcelle fra i går kan hoppe inn etter jeg fjerner spiral i morgen ( 2dager etter samleie).

🤷🤷🤷 Spiral skal ut pga mannen skal sterilisere seg i morgen også,og legen hadde tilfeldig en ledig time for meg i morgen.

Anonymkode: 91d57...9d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo godt utsette den timen din litt, om mannen steriliseres i morgen så skal skal det vel litt tid til før han faktisk er 100% steril. Det kan ta opptil 20 utløsninger før en har tømt seg for levedyktige sædceller, og menn oppfordres til å ta en test av sædkvaliteten etter 3mnd for å være sikker.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tar jo rundt seks (? Korriger meg gjerne) mnd fra sterilisering til de anser den som sikker så hvis du ikke vil ha one last suprise venter du litt :) 

• Liker 1
Skrevet

Sperm lever noe dager inni deg, så du kan i teorien bli gravid ved å ra it spiralen imorgen.

Selv om mannen din kutter strengen imorgen er ikke han umiddelbart steril. Dere må bruke prevensjon i 8-12 uker for å være sikre. Han leverer prøver og får beskjed når alt er fritt frem.

Anonymkode: 4b382...084

Skrevet

Jeg ville ventet ja 🙈 sædcellene overlever jo noen dager i deg. Sannsynligheten for at du blir fruktbar på disse dagene er vel veldig liten, men sikkert ikke null. Og som flere sier: en sterilisering er vel ikke sikker før det har gått en stund og han har avlagt prøve på at det ikke er sædceller i utløsningen.

Anonymkode: 4ec4e...b25

Skrevet

Selvsagt må du utsette å ta ut spiralen, for det første kan du bli gravid etter dette samleiet, men det går 3 mnd og måbtas en prøve før en vet helt sikkert at mannen er steril. 

Å vente 3 mnd med å ta ut spiralen burde være en billig forsikring mot graviditet 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...