AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 I går. Leser nå på nettet at hvis man har hatt sex innen 7 dager før spiral tas ut kan man risikere graviditet🙈 Er 40 år gammel. Bør jeg virkelig bestille ny time om 7 dager hos legen?🙉🙊 Altså tenker man da at en sædcelle fra i går kan hoppe inn etter jeg fjerner spiral i morgen ( 2dager etter samleie). 🤷🤷🤷 Spiral skal ut pga mannen skal sterilisere seg i morgen også,og legen hadde tilfeldig en ledig time for meg i morgen. Anonymkode: 91d57...9d3
Mt3 Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Du kan jo godt utsette den timen din litt, om mannen steriliseres i morgen så skal skal det vel litt tid til før han faktisk er 100% steril. Det kan ta opptil 20 utløsninger før en har tømt seg for levedyktige sædceller, og menn oppfordres til å ta en test av sædkvaliteten etter 3mnd for å være sikker. 2 1
PurpleTuliip Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 Tar jo rundt seks (? Korriger meg gjerne) mnd fra sterilisering til de anser den som sikker så hvis du ikke vil ha one last suprise venter du litt 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Sperm lever noe dager inni deg, så du kan i teorien bli gravid ved å ra it spiralen imorgen. Selv om mannen din kutter strengen imorgen er ikke han umiddelbart steril. Dere må bruke prevensjon i 8-12 uker for å være sikre. Han leverer prøver og får beskjed når alt er fritt frem. Anonymkode: 4b382...084
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 Jeg ville ventet ja 🙈 sædcellene overlever jo noen dager i deg. Sannsynligheten for at du blir fruktbar på disse dagene er vel veldig liten, men sikkert ikke null. Og som flere sier: en sterilisering er vel ikke sikker før det har gått en stund og han har avlagt prøve på at det ikke er sædceller i utløsningen. Anonymkode: 4ec4e...b25
Topsi Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 Selvsagt må du utsette å ta ut spiralen, for det første kan du bli gravid etter dette samleiet, men det går 3 mnd og måbtas en prøve før en vet helt sikkert at mannen er steril. Å vente 3 mnd med å ta ut spiralen burde være en billig forsikring mot graviditet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå