Gå til innhold

Ukontrollerbare unger i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre, jeg er på ingen måte forelder - men heller ei i 20 årene som jobber i butikk på kjøpesenter. 
Jeg jobber i en butikk med stive priser, og jeg lurer sånn på dere foreldre som tar med dere unger som henger høyt og lavt, og i tillegg bruker fort en halv time/tre kvarter på å titte rundt. 

Jeg skjønner absolutt at barn er uforutsigbare, og noen ganger oppfører de seg kanskje utenfor normalen. Jeg bryr meg ingenting SÅ LENGE en foresatt irettesetter barnet tydelig.

Men det er det jo ikke alle som gjør, noen lar barna løpe rundt som at de var kommet inn i en lekebutikk. De løper rundt, tar på alt (som er knuselig), gjør hærværk på installasjoner. Altså jeg blir helt satt ut? Jeg er ikke redd for å si i fra hvis barn kommer inn uten en voksen person, men jeg føler veldig på det hvis en verge står der - og gjør ingenting, bare snur ryggen til og spytter inn noen «*Nicolai* ikke gjør sånn vær så snill».

Ser for meg at det er stereotypen forelder som heller ikke liker at andre irettesetter barna dems.. Men synes dere dette er greit? At ungene holder på som gærninger i butikker og ødelegger, som dere heller ikke er interessert i å rydde opp i, ELLER betale?..

Anonymkode: de4e1...061

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke greit. Helt enig med deg. Men noen foreldre er helt grenseløse og da blir det jo slik. Hvis barna gjør hærverk i butikken kan du vel be barn og foreldre om å forlate butikken, evt ringe en vekter på senteret og be hen bortvise dem? 

Anonymkode: 45f7e...69c

• Liker 3
Skrevet

Tar aldri med barnet inn i sånne butikker for jeg vet at hun ikke kan "kontrolleres" 😄 (Hun er for liten til at det funker å snakke til men er fysisk stor for alder og langt fremme motorisk) 

Anonymkode: feb37...4f4

• Liker 1
Skrevet (endret)

selvsagt er det ikke greit om barna oppfører seg på en måte som ødelegger ting, men det er de voksne som er problemet i grunnen.. Det er de du i så fall må gi tilsnakk..

Endret av Carrot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...