AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Han er tenåring å sliter voldsomt pga han ble utsatt for vold av sin far når han var mindre, men er først nå han får de vonde reaksjonene, han makter ikke å gå på skolen, å jeg får så vondt av han🥹 Jeg føler og vil være 100% For barnet mitt, men skal på jobb i morgen og helgen, men han gråter og får ikke sove om nettene pga dette vonde han har opplevd. Er dette gyldig grunn for fravær fra jobb? Bup og skole er selvfølgelig på banen å klar over situasjonen. Jeg klarer ikke dra fra barnet mitt. Jeg er alene med han. Anonymkode: 6d608...550 3
Nekinn@ Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 (endret) Sånn er det med traume - reaksjonene kommer når som helst uten å ta hensyn til livet. Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, men jeg kan si hva jeg ville gjort i lignende situasjon - jeg ville uten tvil prioritert mitt barn og hans behov. Selv om vi har et tydelig regelverk for hva som regnes som sykdom og fravær og muligens at dette ikke pr i dag ikke defineres som "gyldig fravær" (dette er en lang og egen diskusjon) så ville jeg likevel valgt å prioritere sønnen. Noen arbeidsgivere er rause og forståelsesfulle, andre er rigide og regelryttere. Uansett så består livet av så mye mer enn bare arbeidslivet og min personlige erfaring er at de aller fleste klarer fint å avgjøre selv når det er viktig å være borte fra jobb når det kommer til krevende livssituasjon. Så meld deg syk og bestill time hos fastlegen, vurder muligheten for å være åpen med arbeidsgiver. Så ta vare på gutten din - på den måten tar du også vare på deg selv 🧡 Endret 18. oktober 2023 av Nekinn@ 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 Kan du sykemeldes pga. din psykiske belastning? Kan umulig være lett for deg nå når du vet sønnen din sliter så mye❤️ Anonymkode: ac463...e82 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Han er tenåring å sliter voldsomt pga han ble utsatt for vold av sin far når han var mindre, men er først nå han får de vonde reaksjonene, han makter ikke å gå på skolen, å jeg får så vondt av han🥹 Jeg føler og vil være 100% For barnet mitt, men skal på jobb i morgen og helgen, men han gråter og får ikke sove om nettene pga dette vonde han har opplevd. Er dette gyldig grunn for fravær fra jobb? Bup og skole er selvfølgelig på banen å klar over situasjonen. Jeg klarer ikke dra fra barnet mitt. Jeg er alene med han. Anonymkode: 6d608...550 Få noe å ta vakten din eller meld deg syk. Jeg hadde aldri dratt fra et barn som gråter, 4 eller 14 år. Her trenger han en mor som viser omsorg, trygghet, ro og er tilstede for ham. Kan ikke dere ha en filmkveld sammen med popcorn der han får velge film i helgen? Legg et varmt pledd over han og kanskje en kopp kakao vil smake også? Jeg er selv alenemor til et barn, og psykologen i kommunen har sagt at jeg er den viktigste personen for barnet mitt og hans trygge havn. Så mitt barn kommer foran alt, til og med jobb. Anonymkode: 46ffd...94b 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 Hos arbeidsgiver er nok ikke dette gyldig fraværsgrunn. Men valget faller på deg. Men du må melde det inn som egen sykdom eller belasting. Be BUP om en dokumentasjon for å få utvidede omsorgsdager frem til gutten er 18. Det har jeg hatt på mine barn. Anonymkode: 9d0be...d87 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 Hadde nok ringt meg selv inn syk, og så ringt lege. En ting i gangen, men jeg syns du skal være der for ungen din. Og så enten hastetime til bup til han og /eller veiledning av deg, sykemelding av deg, utvidede omsorgsdager. Anonymkode: 6636e...35d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå