Gå til innhold

Fórvert avtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om denne avtalen: fórvert må betale 25 000 kr ved henting, får deretter 10 000 tilbake ved første kull og deretter 10 000 tilbake ved andre (og siste) kull. Jeg tenker denne avtalen er mest gunstig for eier og ikke særlig gunstig for fórvert?

Anonymkode: 0e587...be4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hørt den varianten før.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva tenker dere om denne avtalen: fórvert må betale 25 000 kr ved henting, får deretter 10 000 tilbake ved første kull og deretter 10 000 tilbake ved andre (og siste) kull. Jeg tenker denne avtalen er mest gunstig for eier og ikke særlig gunstig for fórvert?

Det hadde jeg aldri gått med på, er ren utnyttelse

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Topsi skrev (26 minutter siden):

Det hadde jeg aldri gått med på, er ren utnyttelse

Der er jeg enig ☹️ @Topsi 😻

• Liker 2
Skrevet

Høres ekstremt useriøst ut. Ville holdt meg langt unna

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Så utrolig mye spesielle folk i den bransjen 😵‍💫 Merkelige, hjemmesnekrede avtaler og ofte avles hunnene i filler med 3,4,5 kull 😭

Anonymkode: 4dde6...e53

• Liker 3
Skrevet

Det hadde vært uaktuelt for meg.

Anonymkode: f036a...9b7

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg ikke gått med på. Vår lapphund betalte vi ingenting for, når det ble avgjort at hun ikke kunne brukes i avl fikk vi henne omregistrert til oss på oppdretters kost. Da opphørte også avtalen.

Anonymkode: 34e32...884

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, dette blir jo en variant hvor fôrverten tar 100 % ansvar, og oppdretter får veldig gunstige forhold. Hvis du først skal betale 25 000kr kan du vel like greit kjøpe hunden først som sist? 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes ikke prisen er det verste selv om den er høy til å være blandingshund, jeg synes det er mye verre at man er tvungen til å bo ett spesifikt sted over en lengre periode. Spesielt når det er fordi noen ønsker tjene penger på en hund de ikke gidder ta vare på.

Anonymkode: 29dc0...b3c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke prisen er det verste selv om den er høy til å være blandingshund, jeg synes det er mye verre at man er tvungen til å bo ett spesifikt sted over en lengre periode. Spesielt når det er fordi noen ønsker tjene penger på en hund de ikke gidder ta vare på.

Det er ganske vanlig at man søker fosterhjem ikke lenger unna enn en time eller to. 

Anonymkode: 1c0e6...0a8

Skrevet
20 hours ago, Durinur said:

Ja, dette blir jo en variant hvor fôrverten tar 100 % ansvar, og oppdretter får veldig gunstige forhold. Hvis du først skal betale 25 000kr kan du vel like greit kjøpe hunden først som sist? 

Enig. Dette blir sånn jatakk begge deler fra oppdretters side. Både selge valpen og samtidig skaffe seg avlsrettigheter om hun får lyst. Ingen ulemper for selger,  mange for kjøper som betaler fullpris og får alle de vanlige utgiftene + mange begrensninger, men ingen fordeler og elendig betaling.. Og hva når selger ombestemmer seg og ikke vil bruke hunden likevel? Da får man ingen refusjon...

Anonymkode: 6f23c...de9

• Liker 3
Skrevet

Folk er galne om de går med på en slik avtale, dette er ren svindel og en bidrar faktisk til valpefabrikk. Markedet er mettet, og det flommer over av hunder til omplassering. 

Anonymkode: 24da2...5fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 16.45):

Ikke vær forvert. Vent til det dukker opp en hund du faktisk kan få kjøpe. Kan ikke oppdretter ha hund så kan den heller ikke drive oppdrett. 

Anonymkode: c17ba...f2d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ganske vanlig at man søker fosterhjem ikke lenger unna enn en time eller to. 

Anonymkode: 1c0e6...0a8

Jeg synes fortsatt det er urimelig å si at noen ikke kan flytte, spesielt når man faktisk betaler for hunden.

Men jeg regner med at eier står klar for å ta en voksen hund tilbake dersom forverten går igjennom ett samlivsbrudd, må bytte jobb, eller lignende, og betaler tilbake pengene også da.

Skrevet

Jeg har fôrvertavtale på hunden min, og ville aldri gått med på en sånn avtale som beskrevet der. Jeg fikk min gratis, og oppdretter dekker alt med parring, fødsel og valper. Oppdretter kjørte til og med tannrens på min på egen regning sist hun fikk kull, og tok det som en selvfølge å dekke dette selv. I min avtale var det også en klausul om å informere om flytting pga stell og parring, men her endte oppdretteren opp med å flytte lenger unna selv 😂 Det finnes altfor mange useriøse oppdrettere der ute, så hvis du vil ha hund på fôr så burde du undersøke nøye før du velger!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...