Topsi Skrevet 18. oktober 2023 #1 Del Skrevet 18. oktober 2023 En hizbollah-medlem som blir kristen og begynner å jobbe for fred.... utrolig fint i disse harde dager i Midtøsten 3 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 18. oktober 2023 #2 Del Skrevet 18. oktober 2023 (endret) Dette er bare helt sykt. Det hjelper ikke å bytte "side" Det er religion som er roten til alt ondt. Hadde vi ikke hatt det så hadde det heller ikke vært krig der. Hvordan man klarer å vri dette om til noe positivt er helt utrolig for meg. Endret 18. oktober 2023 av Rosa Gnom 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 18. oktober 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 18. oktober 2023 Rosa Gnom skrev (1 time siden): Dette er bare helt sykt. Det hjelper ikke å bytte "side" Det er religion som er roten til alt ondt. Hadde vi ikke hatt det så hadde det heller ikke vært krig der. Hvordan man klarer å vri dette om til noe positivt er helt utrolig for meg. Det hjelper jo når du går fra å være en militant til en som vil skape fred... 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. oktober 2023 #4 Del Skrevet 18. oktober 2023 Topsi skrev (5 minutter siden): Det hjelper jo når du går fra å være en militant til en som vil skape fred... Enig @Topsi 😉 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 18. oktober 2023 #5 Del Skrevet 18. oktober 2023 Topsi skrev (3 minutter siden): Det hjelper jo når du går fra å være en militant til en som vil skape fred... Litt av problemet mitt er at ingen religiøse ønsker å skape fred. De vil fremme sin religion. Som selvfølgelig er den eneste riktige i deres øyne. Dermed blir alle andre som ikke tror på akkurat den religionen de tror på sett ned på. Dette er med å skape en ond sirkel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 18. oktober 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 18. oktober 2023 Rosa Gnom skrev (Akkurat nå): Litt av problemet mitt er at ingen religiøse ønsker å skape fred. De vil fremme sin religion. Som selvfølgelig er den eneste riktige i deres øyne. Dermed blir alle andre som ikke tror på akkurat den religionen de tror på sett ned på. Dette er med å skape en ond sirkel. Selvsagt ønsker en at andre skal tro på det en selv tror på, men man ser ikke ned på andre mennesker som ikke tror for det. Ihvertfall håper jeg ikke mange kristne gjør det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 18. oktober 2023 #7 Del Skrevet 18. oktober 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Selvsagt ønsker en at andre skal tro på det en selv tror på, men man ser ikke ned på andre mennesker som ikke tror for det. Ihvertfall håper jeg ikke mange kristne gjør det Det er ikke så lenge siden man ble drept hvis man ikke konverterte til kristendommen. Hoved oppgaven til korsfarerne var å rense verden for islam og å ta over det hellige land. ( Israel ) De var gode kristne ifølge de selv. De gjorde bare guds vilje. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 18. oktober 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 18. oktober 2023 Rosa Gnom skrev (5 minutter siden): Det er ikke så lenge siden man ble drept hvis man ikke konverterte til kristendommen. Hoved oppgaven til korsfarerne var å rense verden for islam og å ta over det hellige land. ( Israel ) De var gode kristne ifølge de selv. De gjorde bare guds vilje. Ja jeg vet hva de selv trodde.... min mening er ihvertfall at som kristen så sprer man evangeliet fredelig,.og.man ser ikke.ned på andre, noe som begge deler er i tråd med bibelske skrifter. Jesus sa at de byer som ikke godtok de utsendte .skulle.man børste støvet av føttene sone mot, ikke drepe dem 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 18. oktober 2023 #9 Del Skrevet 18. oktober 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Ja jeg vet hva de selv trodde.... min mening er ihvertfall at som kristen så sprer man evangeliet fredelig,.og.man ser ikke.ned på andre, noe som begge deler er i tråd med bibelske skrifter. Jesus sa at de byer som ikke godtok de utsendte .skulle.man børste støvet av føttene sone mot, ikke drepe dem Dette er det motsatte av sånn jeg opplever religiøse folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 18. oktober 2023 Forfatter #10 Del Skrevet 18. oktober 2023 Rosa Gnom skrev (Akkurat nå): Dette er det motsatte av sånn jeg opplever religiøse folk. Ok, det er ihvertfall slik jeg oppfatter min egen tro 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #11 Del Skrevet 20. oktober 2023 Rosa Gnom skrev (På 18.10.2023 den 20.41): Litt av problemet mitt er at ingen religiøse ønsker å skape fred. De vil fremme sin religion. Som selvfølgelig er den eneste riktige i deres øyne. Dermed blir alle andre som ikke tror på akkurat den religionen de tror på sett ned på. Dette er med å skape en ond sirkel. Dem skaper fred utroligt mangen kristne misjoner har satt telt opp i Israel og brukt alle pengene dem har på det dem trenger for å hjelpe skadete folk skaffet dem leger og utstyr når andre land ikke kom og hjalp til. Jeg kjenner til en kirke i Oklahoma som har sendt mangen misjoner dit og sendt dem over 6 millioner tilsammen . Så kristne hjelper utroligt mye over hele verden! Kirkene gir så utroligt mye penger og metter så mangen små mager i Afrika og bygger hus og gir dem forsyninger. Misjoner har reddet så mye menneskeliv rundt om i verden at man kan ikke kalle det ondt. Anonymkode: 2ef0b...152 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 20. oktober 2023 Jeg gikk på en kristen VGS, og vi samlet inn flere hundretusen til klinikker i Etiopia, og misjonen sto for store deler av det rurale helsevesenet i området. Utdanning, helsetjenester, veldig mye av dette har historisk vært i religiøs regi, ikke bare kristne dog 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #13 Del Skrevet 20. oktober 2023 On 10/18/2023 at 7:05 PM, Rosa Gnom said: Dette er bare helt sykt. Det hjelper ikke å bytte "side" Det er religion som er roten til alt ondt. Hadde vi ikke hatt det så hadde det heller ikke vært krig der. Hvordan man klarer å vri dette om til noe positivt er helt utrolig for meg. Fortell hva som er sykt med å ønske fred i stedet for krig. Og siden HI handlet om kristendom: fortell gjerne også når Jesus påbød sine følgere å f.eks. tvinge kristendom på andre med makt, eller drepe de som ikke omvender seg, eller drive blodig krig mot andre mennesker. Så vidt meg bekjent: aldri. Ikke en eneste gang. Hva folk som er døpt og kalles kristne faktisk har gjort av grusomheter, er noe som står for deres regning. Jeg er helt enig i at alskens mennesker som framstår som religiøse har begått, og begår, mye som er helt forkastelig og grusomt, men da er det nyttig å se nærmere på hva de forskjellige religionenes profeter faktisk har sagt til sine følgere de skal gjøre: for der er det mildt sagt mye forskjellig. Det er dette flere mennesker gjør, ser nærmere på hva som forkynnes av de forskjellige profeter. Du ønsker kanskje at alle skal være ateister, og selv om det oppleves riktig for mange er det ikke slik for alle. Det er ikke alle som får til å ta spranget fra tungt religiøst regelstyrte samfunn til null religiøsitet: da tenker jeg det er fint om de finner en tro som søker fred gjennom kjærlighet og humanisme, i stedet for en fred påtvunget gjennom vold og frykt. Anonymkode: cb377...243 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #14 Del Skrevet 20. oktober 2023 Så mye grusomheter utført i guds navn. Overgrep, utslettelse av folkegrupper, kolonisme, krig og denne misjoneringen. Nei takk, på tide å stikke fingeren i jorda. Anonymkode: 5f390...53d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 20. oktober 2023 #15 Del Skrevet 20. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fortell hva som er sykt med å ønske fred i stedet for krig. Og siden HI handlet om kristendom: fortell gjerne også når Jesus påbød sine følgere å f.eks. tvinge kristendom på andre med makt, eller drepe de som ikke omvender seg, eller drive blodig krig mot andre mennesker. Så vidt meg bekjent: aldri. Ikke en eneste gang. Hva folk som er døpt og kalles kristne faktisk har gjort av grusomheter, er noe som står for deres regning. Jeg er helt enig i at alskens mennesker som framstår som religiøse har begått, og begår, mye som er helt forkastelig og grusomt, men da er det nyttig å se nærmere på hva de forskjellige religionenes profeter faktisk har sagt til sine følgere de skal gjøre: for der er det mildt sagt mye forskjellig. Det er dette flere mennesker gjør, ser nærmere på hva som forkynnes av de forskjellige profeter. Du ønsker kanskje at alle skal være ateister, og selv om det oppleves riktig for mange er det ikke slik for alle. Det er ikke alle som får til å ta spranget fra tungt religiøst regelstyrte samfunn til null religiøsitet: da tenker jeg det er fint om de finner en tro som søker fred gjennom kjærlighet og humanisme, i stedet for en fred påtvunget gjennom vold og frykt. Anonymkode: cb377...243 Jeg har jo fortalt det flere ganger. Religion står for flest mord her i verden. Det slår svarte døden,det slår andre verdenskrig. Ingenting kommer i nærheten av menneskeliv tapt pga religion. Problemet her er at religiøse folk sier de ønsker fred,men historien viser oss det motsatte. Her kan du lese om religiøse kriger. Her kan du lese om religiøs vold. Det må være litt flaut at tilogmed jeg vet at det står i bibelen at man skal spre budskapet. Da sa han til dem: Gå ut i all verden og forkynn evangeliet for hele skaperverket. – Markus 16:15 Endret 20. oktober 2023 av Rosa Gnom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 20. oktober 2023 #16 Del Skrevet 20. oktober 2023 Topsi skrev (På 18.10.2023 den 16.39): En hizbollah-medlem som blir kristen og begynner å jobbe for fred.... utrolig fint i disse harde dager i Midtøsten Så bra 🫶🙌 Håper flere går i hans fotspor, snur ryggen til hat og løgn og ondskap og omvender seg til å tro på Gud ❤️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #17 Del Skrevet 21. oktober 2023 Rosa Gnom skrev (15 timer siden): Jeg har jo fortalt det flere ganger. Religion står for flest mord her i verden. Det slår svarte døden,det slår andre verdenskrig. Ingenting kommer i nærheten av menneskeliv tapt pga religion. Problemet her er at religiøse folk sier de ønsker fred,men historien viser oss det motsatte. Her kan du lese om religiøse kriger. Her kan du lese om religiøs vold. Det må være litt flaut at tilogmed jeg vet at det står i bibelen at man skal spre budskapet. Da sa han til dem: Gå ut i all verden og forkynn evangeliet for hele skaperverket. – Markus 16:15 Religion annet en islam står ikke for flest død i verden nei! Det er det politikk som gjør! Anonymkode: 2ef0b...152 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 21. oktober 2023 #18 Del Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Religion annet en islam står ikke for flest død i verden nei! Det er det politikk som gjør! Anonymkode: 2ef0b...152 Jo. Det gjør det. Du har kanskje glemt korsfarerne. De drepte,voldtok og torturerte i jesus navn. Kanskje greit å lese litt historie. Har allerede lagt ved flere linker. Er ikke noe vits i å diskutere hvis man ikke gidder å lese hele tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #19 Del Skrevet 21. oktober 2023 Rosa Gnom skrev (6 minutter siden): Jo. Det gjør det. Du har kanskje glemt korsfarerne. De drepte,voldtok og torturerte i jesus navn. Kanskje greit å lese litt historie. Har allerede lagt ved flere linker. Er ikke noe vits i å diskutere hvis man ikke gidder å lese hele tråden. Det var politikk, ikke religiøse mennesker som stod for. Anonymkode: b8618...13c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 21. oktober 2023 #20 Del Skrevet 21. oktober 2023 Topsi skrev (På 18.10.2023 den 16.39): En hizbollah-medlem som blir kristen og begynner å jobbe for fred.... utrolig fint i disse harde dager i Midtøsten Ja halleluja! De ondeste menneskene på kloden har alltid en gud de tilber. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå