Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor får man lånt en slik sum ? 

Ikke til bil eller hus/oppussing

Anonymkode: d7f0c...4da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld deg opp til et studie og søk om studielån 

Anonymkode: c323f...f01

• Liker 2
Skrevet

Låne av noen du kjenner?

Samboeren min lånte 100 000 av meg for noen år siden.

Anonymkode: 336f6...8f0

Skrevet

Forbrukslån

Anonymkode: 04794...533

Skrevet (endret)

Søk om et kredittkort. Jeg søkte om Mastercard fra Bank Norwegian uten å noengang ha hatt et kundeforhold til dem før. Jeg er uføretrygdet, men har uføreforsikring, så jeg tjener vel LITT mer enn vanlig uføre. Uansett, jeg la merke til noe pussig i søknadsprosessen på nett hos Bank Norwegian. Det var ikke noe felt noe sted å krysse av for eller fylle ut ønsket beløpsgrense på dette kortet? Merkelig. Men jeg fylte ut og sendte inn. 

Kortet de sendte meg hadde en beløpsgrense på hele 70 000 kr.... jeg som hadde tenkt å bare bruke det til dagligvarehandel (tror de hadde en sånn rabattordning på dagligvarekjøp på det kortet og derfor jeg anskaffet det). Uansett var det jo en ganske heftig beløpsgrense å gi en splitterny kunde som heller ikke har noen fet inntekt, bare en "vanlig og moderat" en.

Du får prøve dem.

Endret av Million
Skrevet

Nettet florerer av reklame for dyre forbrukslån. Dersom man fortsatt ikke har fått med seg hvor man kan låne penger til forbruk så burde man kanskje være ekstra forsiktig med å stå i gjeld til grådige kreditorer.

Anonymkode: f6a29...7a1

Skrevet

Er det ikke noe du kan selge som du ikke trenger lenger da? Så slipper du å ta opp så mye lån når det ikke er sikkerhet i noe. Blir et dyrt lån. 

Anonymkode: 46061...41a

Skrevet

Har du en bolig du kan låne opp på?

Anonymkode: 1a6fe...198

Skrevet

Jeg fikk kredittkort på 30000 for 10 år siden uten noen jobb inntekt, i dag hadde jeg blitt avvist selv med jobb. Har egentlig ikke noen råd til deg annet enn å låne av familie.

Anonymkode: 0c78a...e46

• Liker 1
Skrevet

Forbrukslån og kredittkort er djevelens verk. Jeg synes du skal finne en annen løsning, for du risikerer å få økonomiske problemer i lang tid etterpå.

Det er bedre å spinke og spare i noen mnd på forhånd, enn å ta opp forbrukslån og måtte spinke og spare i årevis.

Hva er det du trenger pengene til?

Må du ha det?

Må du ha det NÅ?

Kan du heller selge noe du har fra før for å tjene en slant?

Spare en stund for å få råd?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 19.41):

Har du en bolig du kan låne opp på?

Anonymkode: 1a6fe...198

Jeg eier bolig ja

Anonymkode: d7f0c...4da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...