AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Kunne dere se personlighetstrekk helt fra barnet var liten at det var litt "nevrotisk", engstelig, angst preget, mye følelser etc? Anonymkode: be4ce...d52
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Ble svært stresset når vi f.eks hadde besøk (om det så var av besteforeldre) helt fra nyfødt. 6-9 mnd veldig engstelig ovenfor andre enn oss foreldre, langt mer enn normal skepsis for alderen (har 3 andre barn og greit sammenligningsgrunnlag 🙈). Barnet er nå 5 år og vi får hjelp fra BUP ❤️ Anonymkode: 1be7b...1e6 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ble svært stresset når vi f.eks hadde besøk (om det så var av besteforeldre) helt fra nyfødt. 6-9 mnd veldig engstelig ovenfor andre enn oss foreldre, langt mer enn normal skepsis for alderen (har 3 andre barn og greit sammenligningsgrunnlag 🙈). Barnet er nå 5 år og vi får hjelp fra BUP ❤️ Anonymkode: 1be7b...1e6 Hvordan utspiller angsten seg i hverdagen nå, siden bup allerede er på banen i så ung alder? Anonymkode: be4ce...d52
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Svarer som voksen med angst, jeg husker fremdeles at jeg var et engstelig barn som var mye redd for forskjellige ting. Foreldrene mine har fortalt en del ting om ditt og datt jeg var redd for men de tok det aldri helt på alvor er mitt inntrykk. Fikk høre mye bare "det er ikke farlig, det er ikke noe å være redd for, ikke overdriv" osv. Anonymkode: 77e91...1fd
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Svarer som voksen med angst, jeg husker fremdeles at jeg var et engstelig barn som var mye redd for forskjellige ting. Foreldrene mine har fortalt en del ting om ditt og datt jeg var redd for men de tok det aldri helt på alvor er mitt inntrykk. Fikk høre mye bare "det er ikke farlig, det er ikke noe å være redd for, ikke overdriv" osv. Anonymkode: 77e91...1fd Kan legge til at det også var mye jeg ikke fortalte foreldrene mine etterhvert. Kanskje pga lite støtte når jeg var liten? Husker bare som litt større barn at jeg var mye redd uten at jeg sa det til noen. Anonymkode: 77e91...1fd 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svarer som voksen med angst, jeg husker fremdeles at jeg var et engstelig barn som var mye redd for forskjellige ting. Foreldrene mine har fortalt en del ting om ditt og datt jeg var redd for men de tok det aldri helt på alvor er mitt inntrykk. Fikk høre mye bare "det er ikke farlig, det er ikke noe å være redd for, ikke overdriv" osv. Anonymkode: 77e91...1fd Så trist, men godt å lese. Har det blitt gradvis verre/bedre ? Anonymkode: 4735e...ac8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 Sønnen min hadde en periode der han var skeptisk til andre da han var baby, og har alltid vært stresset i nye situasjoner. Jeg kan nok nevne episoder fra barnehagen eller de første skoleårene, men det var nok først da han ble eldre, kanskje puberteten, at det ble tydelig at det ikke bare var umodenhet og omfanget av angsten for enkelte situasjoner. Han er en utadvendt og sosial tenåring, og utad ville en ikke merket at han strever med angst. Anonymkode: c340a...148
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #8 Skrevet 18. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Så trist, men godt å lese. Har det blitt gradvis verre/bedre ? Anonymkode: 4735e...ac8 Det går ganske bra med meg altså jeg har gått til behandling og det har funket ganske bra + gått på medisiner i perioder. Jeg har utdannelse og jobb og familie og sånn og er i en god periode Men takk for omtanken ❤️ Har du et barn du mistenker har angst? Er litt obs på det med eget barn da det også er ganske alvorlige psykiske lidelser i min manns familie og vet jo at det kan være arvelig.. men hen er nok for liten ennå til å merke noe. Vil heller ikke gi barnet angst fordi jeg tror det kan ha det, kjenner et barn som svært ung snakket veldig mye om at hen hadde angst og det var veldig tydelig påvirket av en syk mor dessverre.. Anonymkode: 77e91...1fd
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #9 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 18.10.2023 den 16.02): Hvordan utspiller angsten seg i hverdagen nå, siden bup allerede er på banen i så ung alder? Anonymkode: be4ce...d52 Kan svare deg på PM dersom du ønsker det Anonymkode: 1be7b...1e6
Aerah Skrevet 19. oktober 2023 #10 Skrevet 19. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan svare deg på PM dersom du ønsker det Anonymkode: 1be7b...1e6 Sorry, trykka på anonymknappen men som sagt, du kan sende meg en PM om du vil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå