Gå til innhold

Hvordan komme i gang med trening igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var yngre drev jeg med idrett og var i svært god form. Ønsker å finne tilbake til den formen. Har vært syk i en lang periode, og begynner å føle meg bra igjen med tanke på sykdom hvert fall. Men kroppen er fremdeles sliten, og jeg har så lite overskudd etter jobb. Har blitt anbefalt å trene, spesielt styrke. Jeg kjenner jeg ikke har overskudd til å sette meg inn i vekter osv på treningssenter enda. Vurderer PT på sikt, men jeg må få litt mer overskudd før jeg tar det skrittet kjenner jeg. Litt for mye annet som skjer i livet nå også. Ønsker at treningen skal bli en del av livsstilen min, noe lysbetont og noe som gir energi. Vet derfor at jeg må starte rolig og ikke gå for hardt ut, og tenker hovedsakelig at jeg ønsker å starte å trene hjemmefra. Noen som har noen råd eller tips til meg med hvordan jeg kan komme i gang?☺️

Anonymkode: 96faa...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bare kjøpe en matte og gjøre øvelser med kroppsvekt? For kondisjon kan du starte med turer i rask ganske og evt litt jogging hvis du klarer det. Det er det jeg gjør nå (minus jogging pga en fot) her jeg er i rusbehandling. Er ikke akkurat godt trent etter et år med mye rus. Til vanlig sitter jeg også på sykkel ute eller spinningsykkel inne. Skal også gå til innkjøp av romaskin da foten ikke tåler spinningsykkel lenger. 

Jeg var mye på treningssenter tidligere, men det er jeg ferdig med. Hjemmetrening funker bra. Har en kettelbell også som jeg bruker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...