Gå til innhold

Lanulva og woolland, god kvalitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på utkikk etter årets ull, og lurer på om noen har erfaring med disse merkene? Er det god kvalitet på dem? God passform? 
Eventuelt forslag til andre merker med god ull?  (Ikke nameit og Cubus, dårlig erfaring).

Hvor foretrekker du å kjøpe ull til barnet ditt? 

Anonymkode: 6e1ca...b62

Skrevet

Lanullva er i hvert fall bra, jeg liker også Nøstebarn veldig godt. 

Anonymkode: 9802c...1ef

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker Lanullva. Varer lenge, både til voksne og barn. Har selv hatt ullgensere i mange mange år som er brukt daglig / ukentlig uten at de ser brukt ut. 

Anonymkode: d7025...424

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Lanullva er i hvert fall bra, jeg liker også Nøstebarn veldig godt. 

Da tester jeg ut det ☺️ datteren min har bodd i nøstebarn fra november til mars frem til nå, men med inflasjon, renteheving og det som hører til så har vi ikke råd til det i år. Synes du lanullva kan måle seg med nøstebarn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da tester jeg ut det ☺️ datteren min har bodd i nøstebarn fra november til mars frem til nå, men med inflasjon, renteheving og det som hører til så har vi ikke råd til det i år. Synes du lanullva kan måle seg med nøstebarn?

Det er jo litt annerledes ull. Så jeg klarer ikke helt sammenligne det. Jeg syns det er vel så bra som Nøstebarn, men på en litt annen måte. Har du tenkt å se på Finn.no og Tise etter brukt? Det er ofte billigere og man kan finne gode plagg om man følger med :) 

• Liker 2
Skrevet

Begge deler er veldig god kvalitet etter min erfaring, og mer solid enn Nøstebarn (jeg elsker Nøstebarn, men det er mer "skjørt" enn Lanullva og Woolland).

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo litt annerledes ull. Så jeg klarer ikke helt sammenligne det. Jeg syns det er vel så bra som Nøstebarn, men på en litt annen måte. Har du tenkt å se på Finn.no og Tise etter brukt? Det er ofte billigere og man kan finne gode plagg om man følger med :) 

Tar ikke sjangsen på brukt nøstebarn. Har alltid tatt veldig godt vare på nøstebarn selv, så har så og si alltid blitt skuffet når jeg har kjøpt brukt😅 (er nøstebarn-nerd). Men jeg følger med der også ☺️ …og sliter selv med å få solgt pent brukt nøstebarn så vet at det er kjøpers marked der om dagen.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

I kvalitet synes jeg de er gode begge to, aberet med Lanullva er jo at det ikke er ubehandlet som Nøstebarn. Sånn sett veldig forskjellig. Og ulik strikkemåte som gjør følelsen litt anderledes, spesielt fordi jeg oftest har ull/silke fra NB kanskje. Men gode merker begge to! Og det er jo helt klart at NB er dyrt og det er dyrt å leve om dagen. (Og mulesing frie, begge to.) 

• Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk folkens! Da tester jeg ut! Ser at lanulva har to ulike typer undertøy, Hustadvika og Havbris… er det store forskjeller/kvaliteter på det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tar ikke sjangsen på brukt nøstebarn. Har alltid tatt veldig godt vare på nøstebarn selv, så har så og si alltid blitt skuffet når jeg har kjøpt brukt😅 (er nøstebarn-nerd). Men jeg følger med der også ☺️ …og sliter selv med å få solgt pent brukt nøstebarn så vet at det er kjøpers marked der om dagen.

Skjønner! Jeg har bare god erfaring med både salg og kjøp - både Lanullva og Nøstebarn :) Derfor jeg foreslo det, men forstår du heller vil kjøpe nytt!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner! Jeg har bare god erfaring med både salg og kjøp - både Lanullva og Nøstebarn :) Derfor jeg foreslo det, men forstår du heller vil kjøpe nytt!

Lanullva er kanskje tryggere å kjøpe brukt siden det ikke er så skjørt som nøstebarn.. sjekker det ut nå ☺️ nøstebarn får jeg ofte istykkervasket når jeg har kjøpt brukt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk folkens! Da tester jeg ut! Ser at lanulva har to ulike typer undertøy, Hustadvika og Havbris… er det store forskjeller/kvaliteter på det?

Hustadvika er tykt og Havbris er tynt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Harlekin skrev (3 minutter siden):

Hustadvika er tykt og Havbris er tynt.

Takk 🌸

• Liker 1
Skrevet

Lanullva er bra, det er forresten tilbud nå!

Woolland er også bra, men jeg syns det har en tendens til å bli litt dratte tråder. Har ikke noe å si for bruken, bare utseendet. 

Jeg syns også Hummel sine ullsett er gode, de er litt billigere. Men blir fortere hull på knærne.

Anonymkode: 8d4cd...8fd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...