Gå til innhold

Planlagt keisersnitt arbeidsdager i påska?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha planlagt keisersnitt og ser at dato 10-14 dager før termin vil bli i påskeuka. Jeg vet de ikke tar planlagt ks på helg og hellidager (st. Olavs), men lurer på om noen vet om de gjennomfører man, tirs, ons før skjærtorsdag? 

Har da åpenbart foreløpig ikke fått dato. Jeg som spekulerer og planlegger litt.

Anonymkode: a97e1...ab9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente dato 7-10 dager før termin

Skrevet

Jeg hadde ringt inn og hørt 🙂Det er jo også litt «først til mølla» prinsipp. Datoen kan bli flyttet pga uforutsette akutte operasjoner, men om KS allerede er vedtatt, så er det ingenting i veien for at du ber om en dato på et tidlig tidspunkt 🙂

Anonymkode: fc7ed...53d

• Liker 1
Skrevet

Sikker på de ikke tar keisersnitt på røde dager? Personalet er jo på jobb likevel... Jeg ble igangsatt (også planlagt) på langfredag 🤷🏽‍♀️ Det var også på St. Olavs, for et par år siden. 

Anonymkode: 766e5...de8

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sikker på de ikke tar keisersnitt på røde dager? Personalet er jo på jobb likevel... Jeg ble igangsatt (også planlagt) på langfredag 🤷🏽‍♀️ Det var også på St. Olavs, for et par år siden. 

Anonymkode: 766e5...de8

Det de sa ja, ikke røddag og helg. Igangsettelse er vel en litt annen kategori, da man mener barnet må ut. Jeg ble selv igangsatt på helg med første barnet. Mens planlagt keisersnitt er jo før termin og ingen hast, da blir det jo i så fall et akutt ks.

TS

• Liker 1
Skrevet

Aner ikke på det sykehuset du tilhører, men jeg fikk beskjed om at de hadde PKS på julaften det året jeg skulle føde… Julaften var da en ukedag.. Fikk heldigvis dato 21. desember da.. men ble hastesnitt en måned før uansett 

Anonymkode: 48e4f...490

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...