Gå til innhold

Bivirkninger IVF/nervøs prøver😊

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fyremadel brukes for å hindre for tidlig eggløsning under stimulering. Helt vanlig medisin i IVF. 

Anonymkode: 0e340...d99

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er grunnen til at dere skal gå over til ivf?

Det høres virkelig ikke ut som du vil klare å takke dette. Du må regne med mange Gynekologiske undersøkelser før ett egginsett.

Selve egguttaket oppleves for noen veldig vondt. Har hatt 5 selv og var veldig vondt på 4 av uttakene. 

Har sikkert hatt 50 Gynekologiske undersøkelser siste 5 årene 🤯

Anonymkode: 2eb63...1ad

I alle dager, hva slags kommentar er dette? Jeg hadde som sagt aldri hatt en GU før, generelt livredd helsepersonell og alt som har med det å gjøre, samt sprøyteskrekk. Men jeg klarte det helt fint. 
Og hvordan man opplever egguttak er veldig individuelt, er mange som ikke har vondt og. 
Hva med å være litt støttende? 🤯

Anonymkode: 0e340...d99

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33, og i mitt første forsøk. Føler det har gått veldig bra, og jeg hadde skremt meg selv opp med altfor mange skrekkhistorier. 

Sprøytene gikk fint, gikk på Gonal-f og Fyremadel. Merket ikke stort til at Fyremadel skal være så ille, føltes som et lite insektsstikk som var over på noen min. Sprøyta ble lettere å sette når jeg vinklet den rett med spissen mot huden i 45graders vinkel. 

Uttak var det jeg grua meg mest til, men det gikk veldig bra. Nesten ikke smerter, og litt blødning samme dagen dagen, ikke noe etterpå. Følte meg litt oppblåst og øm i magen men ikke verre enn en mens :) 

Anonymkode: 65b34...9b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er nok ikke rutine å bli satt på fyremadel med mindre det er årsaker til det

Anonymkode: 2eb63...1ad

Fyremadel blir tatt for å utsette/hindre at eggløsning skjer, noe i hvert fall jeg anser som en meget god årsak. Hvem vil vel ha eggløsning før uttaket?

Anonymkode: 11e5a...e07

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen😊

Tenkte på enda en ting med det samme, fikk dere noen restriksjoner ang sex i denne perioden?

Ønsker å forsøke å leve så normalt som mulig fordi om vi skal gjennom ivf, men retter oss selvfølgelig etter anbefalingene!😊

Anonymkode: ce419...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ts her igjen😊

Tenkte på enda en ting med det samme, fikk dere noen restriksjoner ang sex i denne perioden?

Ønsker å forsøke å leve så normalt som mulig fordi om vi skal gjennom ivf, men retter oss selvfølgelig etter anbefalingene!😊

Vi fikk beskjed om ingen sex etter at eggløsningssprøyten var satt + en stund etter uttak pga infeksjonsfare. Utenom det var det fritt frem😊

Anonymkode: 29bb7...f9a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ts her igjen😊

Vi fikk beskjed at vi bare måtte bruke prevensjon, ellers leve helt normalt med alt :) 

Anonymkode: 1863b...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fem IVF-forsøk, kan jeg si at dette kommer du til å klare helt fint, ts. Egguttak er mer spennende enn vondt, og dersom du er fryktelig redd og stresset, er det mulig å få noe beroligende på forhånd. Snakk med legen/sykehuset om dette. Stor fødselsangst er også noe du kan snakke med helsepersonalet om på forhånd, men dette vet du jo fra før.

Lykke til, hilsen tvillingmamma.

Anonymkode: 242b1...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter fem IVF-forsøk, kan jeg si at dette kommer du til å klare helt fint, ts. Egguttak er mer spennende enn vondt, og dersom du er fryktelig redd og stresset, er det mulig å få noe beroligende på forhånd. Snakk med legen/sykehuset om dette. Stor fødselsangst er også noe du kan snakke med helsepersonalet om på forhånd, men dette vet du jo fra før.

Lykke til, hilsen tvillingmamma.

Anonymkode: 242b1...b9d

Tusen takk for svar😊

Ble så nysgjerring, fikk du tvillinger med ivf?😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed at vi bare måtte bruke prevensjon, ellers leve helt normalt med alt :) 

Anonymkode: 1863b...5f0

Ts her.

Takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk beskjed om ingen sex etter at eggløsningssprøyten var satt + en stund etter uttak pga infeksjonsfare. Utenom det var det fritt frem😊

Anonymkode: 29bb7...f9a

Ts her😊 

Takk for svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her igjen😊

Ved uttak skulle vi avstå fra sex fra eggløsningssprøyte var satt og ca 10 dager frem pga infeksjonsfaren. 

Ved innsett av fryst egg skulle vi bruke kondom eller avstå fra sex fra positiv EL test og frem til etter innsett. Dette pga større sjangse for flerlinger dersom vi da ble gravid naturlig + innsettet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...