Gå til innhold

Engasjement fra familie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men lurer litt på hva dere andre forventer/opplever av støtte fra nære i forbindelse med ivf prosessen hvis dere er åpne. 

jeg har fortalt mine foreldre om at vi har vært på første time og at vi går i gang med prosessen snart. Etter det har det aldri vært noe spørsmål om når vi begynner, hvordan det føles eller noen oppfølging egentlig. Det skal sies at jeg har sagt at dette takler jeg bra, som er sant, men fremdeles blir jeg litt lei meg. Hadde dere blitt skuffa i min situasjon eller forventer jeg for mye fokus på meg selv? Hvordan er deres foreldre hvis dere deler? 

jeg kommer ikke til å ta det opp med de eller lage noe nummer ut av det. Lurer vel mest på om jeg er litt for ego på at alle skal tenke på meg og dermed over reagerer. 

Anonymkode: e76d8...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke et forhold til mine foreldre hvor dette med IVF er naturlig å dele, men ser for meg at de kan være bekymret for å såre deg?

Er de vanligvis engasjerte i livet ditt og viser de omsorg ellers? Snakk med dem hvis du har et godt forhold til de, si at du setter pris på spørsmål og engasjement.

Anonymkode: d3abb...56c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for svar. Det kan hende det er årsaken! Tror ikke jeg tar det opp, føler det kan såre de. Men takk for gode innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde antatt at det hadde vært for å ikke tråkke feil.

Det er jo en «komplisert» greie på sett og vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange tenker de ikke vil mase og spørre og grave. Gjerne fordi de ikke vet hva de skal spørre om, ikke vil være påtrengende mm. Noe som egentlig er veldig naturlig. Om dere skulle lage barn på den naturlige måten- ville det jo vært unormalt om familie lurte på om du hadde eggløsning og om dere hadde hatt dere til i det siste. 😂

Det kjennes så klart annerledes for noen av oss som er åpne med familie om ivf, men for utenforstående så er det en "privat" ting. En "intim" ting de ikke vil snakke om. 

Min mor spør av og til hvor i løpet vi er nå, hva som er videre plan - men ikke ofte. Og med mindre jeg tar opp temaet så sier hun ikke noe. 

Min søster spør oftere, men jeg forteller mer der også, vi snakker sammen daglig. 

Resterende søsken og familie spør aldri, nevner det aldri.. 

Svigers spør aldri med mindre jeg tar det opp. 

Anonymkode: 8882f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Mange gode innspill! Jeg tar det med meg og har nok tenkt litt feil. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt foreldre + nokre andre familiemedlemmar. 

Ingen spør, men alle er overausande interesserte når eg oppdaterer dei om neste forsøk. Mor mi er open om at ho er frykteleg spent men ikkje vil spørje fordi ho respekterer privatlivet mitt. 

Eg syns det er greitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...