AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #1 Skrevet 18. oktober 2023 Hei! Jeg har nå forsøkt i et par måneder og implementere intermitterende faste i hverdagen. Det har hjulpet så mye på den oppblåste magen min, men jeg har vært skikkelig uvel og det har dessverre aldri vært noe kroppen ellers har klart å vende seg til. Har forsøkt å sette sammen gode, næringstette måltider (uten for mye karbohydrater), men innser nå at jeg må kaste inn håndkleet. Har alltid hatt høy forbrenning og er naturlig slank, så vil kanskje tro at problemet kan ligge her - at jeg rett og slett ikke får i meg nok mat. Men så var det da disse mageproblemene som ble så mye bedre. Så nå har jeg forsøkt meg litt frem og innser at for at kropp og hode skal ha det bra må jeg ha fire måltider i løpet av dagen (hvert fall i hverdagen). Selv om jeg helst skulle sett at jeg klarte å holde meg til tre. Nå har jeg begynt å spise frokost før jeg drar hjemmefra igjen, så spiser frokost klokken 07:00. Deretter spiser jeg lunsj klokken 11, og rundt 16-tiden må jeg ha et nytt måltid før middag i 19/20-tiden. Gir jeg tarmene den pausen de trenger? Jeg føler meg så mye bedre til sinns, men sliter litt med oppblåst mage igjen nå som jeg har gått over til å porsjonere måltidene utover på denne måten🙄 Men veldig mye bedre enn før fremdeles. Noen andre med noen erfaringer eller tanker? Blir litt oppgitt på egen kropp for det høres jo så logisk ut dette med at vi var jegere og sankere og var ute å jaktet/sanket på dagen og ikke spiste like ofte som vi har vært vant til å gjøre i dag! Men kanskje noen bare trenger hyppigere måltider for å ha det bra? Vi er jo alle ulike. Anonymkode: 6e2a7...e15
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #2 Skrevet 18. oktober 2023 Hva legger du i "oppblåst mage"? Er det andre symptomer enn at magen øker litt i omkrets en tid etter måltider? Anonymkode: 32546...09f
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #3 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva legger du i "oppblåst mage"? Er det andre symptomer enn at magen øker litt i omkrets en tid etter måltider? Anonymkode: 32546...09f Har sett gravid ut i 6. måned etter måltider. Men har nå kuttet betydelig ned på melkeprodukter, noe jeg tror også har hjulpet en del Tror ikke jeg tålte det så godt. Så har jeg også slitt med hyppig og løs mage (håper det er ok at jeg deler), men det har også bedret seg betraktelig. Anonymkode: 6e2a7...e15
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #4 Skrevet 18. oktober 2023 Hva spiser du da? Selv får jeg mye luft av frukt og grønnsaker. Anonymkode: 142ec...a43
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #5 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva spiser du da? Selv får jeg mye luft av frukt og grønnsaker. Anonymkode: 142ec...a43 Spiser så vidt frukt, men litt bær. Spiser mye grønnsaker da. Går ellers i en del egg, sjømat, rent kjøtt, litt nøtter etc. Tåler ikke brød så godt så spiser lite av det. Anonymkode: 6e2a7...e15
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #6 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei! Jeg har nå forsøkt i et par måneder og implementere intermitterende faste i hverdagen. Det har hjulpet så mye på den oppblåste magen min, men jeg har vært skikkelig uvel og det har dessverre aldri vært noe kroppen ellers har klart å vende seg til. Har forsøkt å sette sammen gode, næringstette måltider (uten for mye karbohydrater), men innser nå at jeg må kaste inn håndkleet. Har alltid hatt høy forbrenning og er naturlig slank, så vil kanskje tro at problemet kan ligge her - at jeg rett og slett ikke får i meg nok mat. Men så var det da disse mageproblemene som ble så mye bedre. Så nå har jeg forsøkt meg litt frem og innser at for at kropp og hode skal ha det bra må jeg ha fire måltider i løpet av dagen (hvert fall i hverdagen). Selv om jeg helst skulle sett at jeg klarte å holde meg til tre. Nå har jeg begynt å spise frokost før jeg drar hjemmefra igjen, så spiser frokost klokken 07:00. Deretter spiser jeg lunsj klokken 11, og rundt 16-tiden må jeg ha et nytt måltid før middag i 19/20-tiden. Gir jeg tarmene den pausen de trenger? Jeg føler meg så mye bedre til sinns, men sliter litt med oppblåst mage igjen nå som jeg har gått over til å porsjonere måltidene utover på denne måten🙄 Men veldig mye bedre enn før fremdeles. Noen andre med noen erfaringer eller tanker? Blir litt oppgitt på egen kropp for det høres jo så logisk ut dette med at vi var jegere og sankere og var ute å jaktet/sanket på dagen og ikke spiste like ofte som vi har vært vant til å gjøre i dag! Men kanskje noen bare trenger hyppigere måltider for å ha det bra? Vi er jo alle ulike. Anonymkode: 6e2a7...e15 Tror du at det handler om måltidshyppigheten, eller kan det handle om sammensetningen av måltidene? Det er viktig at alle måltider inneholder en god balanse mellom langsomme karbohydrater, proteiner og fett. Det er også viktig å få i seg nok væske i løpet av dagen. Anonymkode: d9d08...80e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2023 #7 Skrevet 18. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror du at det handler om måltidshyppigheten, eller kan det handle om sammensetningen av måltidene? Det er viktig at alle måltider inneholder en god balanse mellom langsomme karbohydrater, proteiner og fett. Det er også viktig å få i seg nok væske i løpet av dagen. Anonymkode: d9d08...80e At jeg ikke klarte intermitterende faste tenkte du på? Det er jo ikke godt å si, men jeg har lest en del bøker i det siste og virkelig prøvd å sette meg inn i dette med balansen mellom karbohydrater, proteiner og fett. Har skjønt at jeg frem til nå har spist altfor mye karbohydrater hvert fall. Er akkurat som om kroppen min (energi, generell velvære/form) får det bedre etter dagens andre måltid, at jeg trenger å fylle på fra tidlig av for å ha det bra. Men den eneste kilden min til langsomme karbohydrater nå stammer vel egentlig fra grønnsaker og bær - er det for lite? Tåler både gluten og belgvekster dårlig.. Anonymkode: 6e2a7...e15
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2023 #8 Skrevet 19. oktober 2023 Har du prøved å endre typer grønnsaker eller mengde? Grønnsaker er sunt men enkelt reagerer på de og. Anonymkode: b992b...2aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå