Gå til innhold

Emosjonell vampyr , what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en søster som er en såkalt emosjonell vampyr. Hun er alltid negativ, og klager konstant. Hun klager stort sett over de samme tingene om og om igjen. Det er samme regla hver gang vi treffes. Hun har mange diagnoser ; paranoid , schizofren, depressiv, Asperger ++
Hun har for lengst meldt seg ut av arbeidslivet og gjør stort sett ingenting. Hun har ingen ambisjoner, og tar ikke ansvar for noe som helst i livet, alt er noen andre sin feil. Hun gjør ingenting for å bedre situasjonen, eller få et bedre liv, og er totalt immun mot gode råd. Jeg har sluttet å gi råd fordi jeg bare ender opp med å gjenta meg selv om og om igjen. De eneste hun har kontakt med nå er meg og min mor, og vi holder begge på å bli sprø...hun suger energien ut av oss...jeg kan føle meg aldri så positiv før jeg treffer henne også blir alt bare negativt og klaging. Hun er også paranoid og får innfall om at alle er ute etter henne, og har laget en hel fantasiverden hvor tilfeldige folk som hun en gang har truffet, og kanskje lagt til Facebook er ute etter henne.
Hun har vært til utallige utredninger og psykologer, og fått ørten medisiner , men det har aldri gjort noe forkskjell. Hun stoler ikke på helsetjenesten, og sier ikke sannheten engang til dem, fordi hun tror hun blir overvåket hvis hun sier noe. Hun har åpenbart ingen venner eller kjærlighetsliv og er kronisk ulykkelig.

Er det noen som vet noen alternative terapeuter , eller terapiformer for noen som dette ?  Jeg har vurdert å hyre inn en life coach eller noe slikt, bare for å hjelpe henne få litt retning i livet ,men vet ikke hva som kan funke. Jeg vil bare at hun skal finne noe mål og mening, og komme ut av det helvete hun utsetter seg selv for.

Anonymkode: 75698...abb

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...